Rauli Somerjoki, hyvä, keskinkertainen vai huono laulaja?
Mitä sanovat asiantuntijat? Itse pidän äänestä, mutta sehän on makuasia. Laulu tuntuu tulevan aika helposti (mikä on mielestäni jonkin sortin lahjakkuutta). Mutta mitä sanoo ne, joilla on todellista lahjakkutta ja korvaa?
Tietty laulut ovat varmaan omassa skaalassaan (nuottikorkeudet yms.), mutta niin on varmaan useampien suomalaisten laulajien?
Kommentit (12)
Ja ulkonäöltään. Mutta tätähän ei kysytty.
että hän ei laula, vaan hengittää musiikkia. Allekirjoitan. Pidän laulajista, joiden tulkinta tulee suoraan sydämestä, eikä ole väkisinväännettyä huokailua. Eron huomaa. Rauli oli luontainen tulkitsija, jotka ovat mun havaintojen mukaan harvassa. Hyvä esimerkki dramaattisesta äänestä, jossa ei ole yhtään teennäisyyttä, on Edit Piaf.
Ainiin, paitsi viina.
Rauli oli Juicen tasoa laulutaidoiltaan
nyt oikeasti vaikka Youtubesta muutama Raulin ja Juicen biisi, ja vertaile heidän laulutaitojaan. Aika suuri ero kyllä on. Siis en tarkoita, että sun tarttis tykätä (mä tykkään molemmista), mutta minusta heidän välillään on aikamoinen ero.
niin onhan nuo Rauli, Juice ja moni muu (esim. Eppujen Syrjä!) aika heikkoja siinä suhteessa. Mutta se tuntuu olevan aika tavallista suomalaisten mieslaulajien keskuudessa. Joitain poikkeuksia on, esim. Ville Valo on hyvä laulaja.
Rauli oli Juicen tasoa laulutaidoiltaan
nyt oikeasti vaikka Youtubesta muutama Raulin ja Juicen biisi, ja vertaile heidän laulutaitojaan. Aika suuri ero kyllä on. Siis en tarkoita, että sun tarttis tykätä (mä tykkään molemmista), mutta minusta heidän välillään on aikamoinen ero.
että hän ei laula, vaan hengittää musiikkia. Allekirjoitan. Pidän laulajista, joiden tulkinta tulee suoraan sydämestä, eikä ole väkisinväännettyä huokailua. Eron huomaa. Rauli oli luontainen tulkitsija, jotka ovat mun havaintojen mukaan harvassa. Hyvä esimerkki dramaattisesta äänestä, jossa ei ole yhtään teennäisyyttä, on Edit Piaf.
Baddingilla ja Edith Piafilla ei kyllä ole mitään yhteistä! Ainiin, paitsi viina.
Tuossa puhuin siitä, että ovat molemmat hyvin aitoja tulkitsijoita, en verrannut heidän musiikkiaan toisiinsa.
Edith Piafin kanssa yhteistä oli se, että molemmat oli alkoholin suurkuluttajia ja molemmilla oli viinan käheyttämä ääni.
niin onhan nuo Rauli, Juice ja moni muu (esim. Eppujen Syrjä!) aika heikkoja siinä suhteessa. Mutta se tuntuu olevan aika tavallista suomalaisten mieslaulajien keskuudessa. Joitain poikkeuksia on, esim. Ville Valo on hyvä laulaja.
vetää yli, ainakin omasta mielestäni. Toivottavasti paranee vanhemmiten!
Laulajana peruskastia, mutta lauluntekijänä ja tulkitsijana aivan omaa luokkaansa. Ja eipä tuo laulutekniikka kevyessä musiikissa olekaan se olennaisin asia.
laulaja, mutta otapa tästäkään ketjusta sitten selvää... :) oikeasti hyvä vai keskinkertainen.
Juice ja Martti Syrjä ei musta kovin kaksia ole...
ap
aivan loistava laulajahan se Ruli oli. sääli että kävi hälle niin kuin kävi.