Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palkaisitko lapsentekoiässä olevan naisen firmaasi,

Vierailija
27.09.2010 |

jos muina vaihtoehtoina olisi jo vaihdevuosi iän ohittanut nainen tai nuori mies? Minä en palkkaisi lapsentekoiässä olevaa naista, jos joitain muitakin olisi tarjolla. Mieluummin vaikka joku vähemmän sopiva.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin luopuu työpaikastaan.

vain loisia jos kerran tuo on työelämän asenne naisia kohtaan.

Vierailija
22/42 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saan siis olla todella tyytyväinen uudesta työpaikasta! Olen 37-vuotias nainen ja aloitin uudessa työpaikassa 3 viikkoa sitten. Olin samalla viivalla miehen kanssa, mutta työnantaja uskoi naisenergiaan (hänen omat sanat).

Kukas tänne Suomeen pykäis uusia veronmaksajia, kuin naiset?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parissa vuodessa säästät sen 12 000 euroa takaisin, kuin mitä 3000 euron palkalla samoihin hommiin tuleva mies maksaa enemmän kuin 2000 euron nainen (sivukulut vielä lisättynä). Näin valitettavasti on!

Vierailija
24/42 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos päättää hommata lapsia, luopuu työpaikastaan.

Vierailija
25/42 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos päättää hommata lapsia, luopuu työpaikastaan.

Vierailija
26/42 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tilanne muuttuisi. Niin kauan kun naiset itse hyväksyvät nykytilanteen eli väittävät, että äitiyslomasta ei synny kuluja, ei mitään muutosta tapahdu.

Vierailija
27/42 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajani on katsonut aina vähän kieroon, kun olen ilmoittanut äitiyslomista. Kohta varmaan taas riemu repeää..

terv. 3 lapsen äiti, neljäs suunnitelmissa

Vierailija
28/42 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksamme tuosta "poissaolostamme" ja sen "kustannuksista" joka päivä joka vuosi palkassamme.

niin tilanne muuttuisi. Niin kauan kun naiset itse hyväksyvät nykytilanteen eli väittävät, että äitiyslomasta ei synny kuluja, ei mitään muutosta tapahdu.

Vierailija
29/42 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilosta kiljuen suostuisi tuohon. Ehei. Rahaa työnnetään kaikkialle muualle mutta ei noinkin tärkeään asiaan.

Vierailija
30/42 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saan siis olla todella tyytyväinen uudesta työpaikasta! Olen 37-vuotias nainen ja aloitin uudessa työpaikassa 3 viikkoa sitten. Olin samalla viivalla miehen kanssa, mutta työnantaja uskoi naisenergiaan (hänen omat sanat). Kukas tänne Suomeen pykäis uusia veronmaksajia, kuin naiset?

.hyvä vitsi tämä iukutus veronmaksajien tekemisestä..sitäkö mietit, kun kuksit..?

Vierailija
31/42 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt teen sijaisuutta, mutta jatkossa sitten. Olen 25v kahden lapsen äiti, joten ei varmaan edes kannata hakea mitään töitä, jos kukaan ei palkkaa.

Vierailija
32/42 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohtumaan se seikka, että eivät kaikki työnantajat ole pienyrittäjiä, eivät edes yrittäjiä. Ei kaikki tosiaan maksa itse sitä palkkaa! On todella paljon muitakin työnantajia, kuntia, suuryrityksiä jne, joissa ihmisiä palkkaavat töihin sellaiset henkilöt, jotka eivät maksa palkkaa omasta pussistaan. Ja silloin on ihan sama onko työntekijä perhettä perustava nainen vai joku 35v mies.

Varmaan jo kampaaja menee töihin ihan suoraan sille, joka palkan maksaa, mutta esim isossa pankissa tai vakuutusyhtiössä ei edes ole ketään tiettyä yhtä omistajaa, jonka pussista ne äitiyslomat maksetaan.

Vierailija
33/42 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama sata euroa ilmoitukseen, ja pari tuntia palkka-aikaa haastattelujen järjestelemiseen ja hakemusten läpikäymiseen. Öh, tuohon ehkä kuluu n. 1000 euroa, jos oikein TUHLAA!

Ja tosiaan monissa työehtosopimuksissa EI OLE tuota täyden palkan aikaa lainkaan vanhempainvapaan alussa tai kriteerit niin kovat, että harva sen saa.

Ja hyvä rekrytoija ottaa paremman tyypin kuin mitä suunnittelemalleen naiselle suunnitteli työkseen.

Eihän monissa työehdoissa edes vanhempainvapaa-ajalta makseta palkkaa. Joissakin on se esim. 3 kk vanhempainvapaasta täydellä palkalla, mutta senkin saa työnantaja Kelasta. Siis mikä siinä maksaa?

Siihen ei saa apua mistään. Lisäksi työnantaja saa vain osan palkasta kelasta.

Ja meneehän se hukkaan työnantajan panostus, jos hän on ajatellut naiselle tiettyjä työtehtäviä, ja siitä ei sitten tulekaan mitään.

Vielä kerran mikä maksaa? Taitaa olla pääasiassa miesten luoma myytti!

Vierailija
34/42 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin pitkällä tähtäimellä parasta ratkaisua ja mahdolliset tai mahdottomat vanhempainvapaat ei siihen vaikuta.

Vierailija
35/42 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkan voi antaa sijaiselle, jopa pienempänä, jos vähän näennäisesti keventää tehtävää. Kukaan ei tule siitä valittamaan! Uusi innokas työntekijä on onnesta soikea jo pelkästä työpaikastakin. Lähtöpalkat on aina alemmat. Näin jopa työnantaja säästää tässä vaiheessa!

Meinaat että sijaiselle ei tarvii maksaa palkkaa ollenkaan?

Vierailija
36/42 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eniten 25-30 vuotiaita naisia? Ei ainakaan meidän toimistossa.. keski-ikä 50v............... Haluaisin nuorekkaampaan seuraan muutenkin :) T. kolmekymppinen neito! Rv 5+5

Vierailija
37/42 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minut palkattiin raskaana. Ei joka alalla riitä hyviä työntekijöitä niin että voidaan palkata vain lähes eläkeiässä olevia tai haluta palkata työyehtäviin huonosti soveltuvia.

Vierailija
38/42 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohtumaan se seikka, että eivät kaikki työnantajat ole pienyrittäjiä, eivät edes yrittäjiä. Ei kaikki tosiaan maksa itse sitä palkkaa! On todella paljon muitakin työnantajia, kuntia, suuryrityksiä jne, joissa ihmisiä palkkaavat töihin sellaiset henkilöt, jotka eivät maksa palkkaa omasta pussistaan. Ja silloin on ihan sama onko työntekijä perhettä perustava nainen vai joku 35v mies. Varmaan jo kampaaja menee töihin ihan suoraan sille, joka palkan maksaa, mutta esim isossa pankissa tai vakuutusyhtiössä ei edes ole ketään tiettyä yhtä omistajaa, jonka pussista ne äitiyslomat maksetaan.

kun joku jää äitiyslomalle eli maksetaan kahdelle palkkaa yhden työstä, joudutaan tinkimään esim. muiden palkankorotuksista tai lyhentämään määräaikaisuuksia.

Vierailija
39/42 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minut palkattiin raskaana. Ei joka alalla riitä hyviä työntekijöitä niin että voidaan palkata vain lähes eläkeiässä olevia tai haluta palkata työyehtäviin huonosti soveltuvia.

mutta eihän yhteiskunta toimisi mitenkään, jos kaikki olisivat jonkin pikkuruisen erikoisalan osaajia, tai hakeutuisivat vain tällaisiin tehtäviin. "Ei täällä oteta verikokeita tai ommella haavoja, tutkimme kaikki RNA:n sekundaarista struktuuria!"

Vierailija
40/42 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetihän ne (ihan oikeasti, yksi jo ennen meillä aloittamistaan) ovat raskaana, mutta entäs sitten. Olen kunnalla töissä ja nämä nuoret naiset osaavat asiansa, ovat motivoituneita ja työstään innostuneita ja usein jopa palaavat nopeasti äitiyslomalta töihin, joten tottakai palkkaan heitä.

En ikinä ottaisi "vähemmän sopivaa" tai mukiinmenevää, jos voin saada pätevän ja hyvän - olkoonkin heti kohta raskaana :) Naisten pitää pitää naisten puolia!