2h päästä tieto sairastanko syöpää vai en...
läääkärin soittoaika klo 19.45 eli kaksi tuntia voi nyt revittää....
Kommentit (14)
miten kävi? Tulekertomaan, jos jaksat..
ei ollut syöpää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
olen sika onnellinen, lääkäri näytettä ottaessa epäili syöpää 70% varmuudella.
Ihanaa olen niin niin onnellinen,,,so
elämäni pisin 2 viikon odotus!
Kävin jopa kirkossa rukoilemassa minä epäileväinen uskon suhteen
ei ollut syöpää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
olen sika onnellinen, lääkäri näytettä ottaessa epäili syöpää 70% varmuudella.
Ihanaa olen niin niin onnellinen,,,so
elämäni pisin 2 viikon odotus!
Kävin jopa kirkossa rukoilemassa minä epäileväinen uskon suhteen
Tadanpa juhlia takaisi täällä, vaikka olenkin yksin kotosalla...
ei ainakaan niin varmasti kerro. Ennenkuin tulokset tulleet,ja mitä syöpää epäili.
ei ollut syöpää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! olen sika onnellinen, lääkäri näytettä ottaessa epäili syöpää 70% varmuudella. Ihanaa olen niin niin onnellinen,,,so elämäni pisin 2 viikon odotus! Kävin jopa kirkossa rukoilemassa minä epäileväinen uskon suhteen
Tadanpa juhlia takaisi täällä, vaikka olenkin yksin kotosalla...
Millaista syöpää sinulla epäiltiin ja miksi?
Kaikenlaista täällä taas kirjoitellaan. Hoh hoh.
sillä olen kokenut kauhun hetkiä erään ihmisen taholta...syöpäasiassa.
Tunsin puhdistellessani näkkileivän murusia rinnuksilta jotain kovaa kohoumaa rinnassani.
Pitkulainen "jokin" tuntui selvästi kun vedin sormilla sen ohi. Halusin unohtaa heti kaikki epäilyt, sillä mieheni vaimo sairasti rintasyöpää ja apella oli kivessyöpä...
Parin viikon kuluttua kuitenkin halusin uteliaana vielä tarkistaa olisiko mitään tunnettavissa..ja oli. Tunsin selvästi sormieni alla jotain mitä ei kai pitäisi olla...pelko alkoi hiipiä, mitä nyt, pieniä lapsi ja vähän isompiakin, iso perhe. Sydän hakkasi.
Kesti kuitenkin joitain päiviä ennen kuin olin valmis tilaaman ajan lääkärille. Lääkärin sanat eivät paljoa lohduttaneet kun hän laittoi lähetteen sairaalaan polille sanoen että on hyvä tutkia koska syöpä on lisääntynyt viimeaikoina.
Täällä edettiin niin, että otettiin ohutneulanäyte rinnan "patista" ja sen jälkeen piti mennä tilaamaan aika osastolta leikkaukseen.
Menin osastolle ja hoitaja, kenties osastonhoitaja, en tiedä, otti kirjan esille ja laittoi tiedot.
Tämä nainen alkoi ladella -Sitten leikkauksen jälkeen suihkuta ihan normaalisti kainalo vaikka on tikkejä ja kampaa hiukset ihan normaalisti sen puolen kädellä mistä on leikattu kasvain.
Hän jatkoi - Jatkohoito on sitten Pikonlinnassa...En ollut kuullut koskaan mistään Pikonlinnasta ja miksi hän ajatteli että kainalooni tulee tikit.
Tiesin miehen veljen vamosta, että patologin tutkittua jo leikkaussalissa kasvainta avattiin kainalo ja otettiin imusolmukkeita nähtäväksi syövän mahdollinen leviäminen...mutta minulle?
Hätääntyneenä sanoin naiselle -Mutta voihan olla ettei olekaan syöpää.
Nainen katsoi lasiensa takaa eikä sanonut mitään, ei edes sitä mahdollisuutta ettei minulla olisikaan syöpää. Kaiken lisäksi ohutneulavastaus tehtiin juuuri ennen naisen luo saapumista eikä tulosta ollut vielä.
Vastaus mahdollisuudesta syöpään oli lopulta 50% joten eivät kuulema osaneet sanoa ennen kasvaimen poistoa ja sen tutkimista.
Piinaliset ajat ennen kuin oli aika sairaalan osastolla lääkärin luona kuunnella vastaus.
Lääkäri, ei leikannut, vaan kai osastolääkäri oli käynyt sänkyni vieressä leikkauspäivänä ja kertoi ettei soita vastausta vaan sanoo sen henkilökohtaisesti sovittuna päivänä. Pelko iski oikeesti muistaen jo sen yhden ihmisen syöpäjutut.
Kun istuin odottamassa ja näin lääkärin tulevan kansioni kanssa pelkäsin niin... Hän kertoi kuinka oli nähnyt pelästykseni silloin kun oli maininnut että joudun tulemaan henkilökohtaisesti ja ettei koskaan kerro puhelimessa kenellekään.
Lääkäri luki ääneen josta erotin sanan kysta. Itkin ja kerroin etä minut oli kyllä jo "aivopesty" sihen että on syöpää.
-Kuka on sanonut? kysyi lääkäri. Vastasin etten tiennyt kuka oli kirjan kanssa kun tilasin aikaa mutta ohjeet antoi kuten syöpäpotilaalle.
Keskustelumme aikana lääkäri kysyi vielä kahdesti jos muistaisn kuka se oli. En tiedä saiko selville myöhemmin, ainakin tuntui haluavan tietää.
Onneksi se oli kysta, hyvänlaatuinen. Mutta ne pari viikkoa ennen vastausta, nukkumisesta ei tullut mitään, vain pätkiä, vaikka toisaalta ajattelin että olen ihmeen hyväkuntoinen jos syöpää olisi. Jaksoin kuitenkin huolehtia perheestä ja siivosinkin paljon että jos vaikka..
Että kyllä syöpää näköjään epäillään ennen tutkimustuloksen vastaustakin.
Kokeilkaa naiset rintojanne ja heti lääkärin jos tuntuu jotain. Mieluimmin turhaan kun liian myöhään. Mieheni veljen vaimo tunsi rinnassaan jotain vaikka se oli ½cm:n kokoinen. Oli ehtinyt lähettää etäpesäkkeitä luustoon, ilmeni sen jälkeen kun oli jo terveeksi diagnosoitu.
ei ainakaan niin varmasti kerro. Ennenkuin tulokset tulleet,ja mitä syöpää epäili.
On mulle kaksi keraa annettu. Kumpikaan ei pitänyt paikkaansa. Viimeisin oli muka satavarma, oikein herrojen herra kavi ite silmällä tähykstyksessä toteamassa. Vituiks meni :)
Syöpädiagnoosin odotteleminen oli yks elämäni vittumaisimpia kokemuksia. Mulla oli syöpä, onneks sinulla ei ollut!!! Toivottavasti juhlit!!!
Edellinen kirjoittaja joka kertoi hoitajan puhuneen jatkohoidoista ym. ennen diagnoosin varmistumista - kannattaisi melkein tehdä valitus hoitovirheestä. Todella ala-arvoista kohtelua!!
hoitovirheen kriteerejä kuitenkaan täytä... Pirullinen homma kuitenkin.
Ap:lle onnitteluhalaus, johan oli mahtava juttu! :)
itselläni on syöpä
mitä syöpää epäillään ?