Miksi minulle teki sektion gynekologi eikä kirurgi?
onko gyne muka pätevä siihen hommaan. Vähän hirvitti siinä vaiheessa kun se gyne, jolla olin käynyt, alkoi aukoa mun mahaa. Ajattelin että se on muuten vain leikkaussalissa. Opetti ja selitti vielä siinä sivussa jollekin nuorelle opiskelijalle mitä hän tekee. Olin ihan kuin joku harjoituskappale. noh, hengissä selvittiin...
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
10 vastaa.
En provoa. Asiani on parhaillaan Valviran käsittelyssä ja olen kärsinyt siitä suuresti. Potilasasiakirjoissani hän oli potilaslokissa (jonka tilasin) nimikkeellä kandi. Hän ei edelleenkään nyt miltei 3 vuotta myöhemmin ole erikoistumassa. Mikä leikkauksessa meni vikaan oli että hän mitä ilmeisimmin ompeli huolimattomuuttaan kohtuni kiinni vatsalihaksiini... (tämä paljastui vuosi sektion jälkeen laparoskopiassa, kun kohtu sieltä vatsalihaksista irroiteltiin.. tuon leikkauksen saadaksenikin jouduin tappelemaan ihan tosissani.) Miksi tänne ylipäänsä mitään kirjoitin, halusin vain kysyä, että mitä koulutuspohjaa tarvitaan tuohon, että itsenäisesti suoritetaan keisarinleikkaus (ilman valvojaa/ohjaajaa)... Sen verran tiedän, että keisarinleikkaus on yksi leikkaus joka kuuluu naistentautien ja synnytysten erikoistumisen opiskelulokiin... Tapahtuma ei todellakaan ollut ulkomailla, vaan ihan suomessa. Tosin kyseessä oli ulkomailta tänne tullut lääkäri, joka oli opiskellut ulkomailla. Laillistuksensa oli tosiaan saanut helmikuun alussa, ja maaliskuun puolivälissä hän tuon pieleenmenneen operaation suoritti.
Provo tämä ei ole. Jos vain sattuisi niin, että joku joka oikeasti asiasta tietää osaisi minulle vastata, olisin kiitollinen. Toki Valvira tulee minulle jossain vaiheessa vastauksensa antamaan, mutta ehkä vasta vuoden päästä, koska käsittelyajat ovat melkoisen pitkiä. Tiedän, että "sairaalalääkäri" voi tuon leikkauksen suorittaa, mutta sitä ihmettelen, että eikö mitään kokemuspohjaa todellakaan tarvita / ketään valvomaan ensimmäisiä leikkauksia.
Jos ikinä tänne eksyt vielä uudelleen niin saanko kysyä että alkaako tämän lääkärin etunimi F kirjaimella?
1/3 sektiosta meni mulla täydellisesti. Ensi kerralla pyydä levittämään sitä kiinnikkeitä estävää voidetta.