Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks niitä agreessivisia koiria ei voi pitää kiinni?

Vierailija
27.09.2010 |

Taas oli läheltä piti tilanne lähimetsässä, kun vihainen saksanpaimenkoira ryntäsi omistajan kielloista huolimatta koiranin päälle. Jatkuvasti saa lukea iltapäivälehtdistä kun mastiffit ja dobermannit tappaa toisten koiria. Mietippä miltä tuntuu katsoa vierestä kun oma koira revitään jalkojesi juuressa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koiran on päästävä metsään energiaansa kuluttamaan ja toivovat ettei ketään tule vastaan. Vaikka tuollainen agressiivinen koira ei vahingoittaisi, niin esim. pennulle siitä voi jäädä ikuiset traumat ja siitäkin voi tulla häiriökäyttäytyjä ainakin hyökkääjän rotuisia koiria kohtaan, kun kasvaa aikuiseksi.

Vierailija
2/16 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten, että mikä ihme tälle nyt tuli, ei tää koskaan ennen ole tälleen tehnyt, totes yksin koiranomistaja. Sama elukka oli ennenkin hyökännyt muiden koirien kimppuun, vaikka omistaja muuta väitti.

Eihän se koiran vika ole, vaan typerän koiranomistajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä syy.

Niille on ehkä paskan hailee, tappaako musti sun koiran tai vaikka ihmisen.

Nämä tapaukset yleistyvät jatkuvasti mutta mitään kuria ei näköjään saada hulluille koirille ja niiden omistajille.

Vierailija
4/16 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisiä tai eläimiä kohtaan agreesiivisesti käyttäytyvät, yli-innokkaat reviirin puolustajat olisi lopetettava, ennen kuin aiheuttavat korvaamatonta vahinkoa.

Vierailija
5/16 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sinne tuli kommentteja tyyliin "miksi tällasia uutisoidaan niin herkästi", "so what, sellasta tapahtuu".

Ehkäpä juuri näiden kirjoittajien koirat "ei tee koskaan mitään." Niin tai näin, täysin asennevammaisia kirjoittajia näihin ketjuihin ilmaantuu ja hirvittää ajatella, että tällaisten perheissä on hulluja koiriakin.

Vierailija
6/16 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienet koirani eivät pääse lähimetsiin juoksemaan. En uskalla ottaa riskiä, että joku vailla perustottelevaisuuskoulutusta jätetty iso koira tulee ja repii koirani kappaleiksi. Näitä on nykyään asuinalueellamme paljon.

Vierailija
7/16 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska pentuna saksanpaimenkoira kävi koirapuistossa päälle. Oli vielä pienten puolella puistossa, koska "ei tee mitään".

Yritän edelleen kohottaa koiran itseluottamusta, ettei sen tarvitsisi peloissaan räkyttää.

Vierailija
8/16 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienet koirani eivät pääse lähimetsiin juoksemaan. En uskalla ottaa riskiä, että joku vailla perustottelevaisuuskoulutusta jätetty iso koira tulee ja repii koirani kappaleiksi. Näitä on nykyään asuinalueellamme paljon.

Voihan se tottelematon iso koira käydä kiinni ihan jalkakäytävälläkin.

Vierailija
9/16 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme kävelylle, minä sauvoilla ja mies työnsi rattaita jossa istui 2v lapsi. Kierreltiin omakotitaloalueella ja yhdessä pihassa oli koira irrallaan. Lapsemme tykkää koirista kovasti ja kiljahtiki "hauva" sen nähdessää. Koira lähti juoksemaan meitä kohti ja mä rupesin sohimaan sitä sauvoilla. Omistaja ihmetteli koiransa käytöstä. "Ei meidän murre ole koskaan ennen noin tehnyt." Mulla on vaunuissa aina mukana pieni hiuslakkapullo jota vähän käytin. Suihkutin lakkaa ilmaan ja koira alkoi aivastelemaan ja lähti pois. Omistaja kyseli että onko mulla lupaa pippurisuihkeeseen, mutta ilme valahti samantien kun näytin että kyseessa on pieni wellawlex hiuslakka.

Mä en lähde minnekkään ilman hiuslakkapulloo. En yksin, enkä lapseni kanssa.

Vierailija
10/16 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin minulla on mahdollisuus kääntyä ympäri tai siirtyä toiselle puolelle tietä. Metsässä ovat usein kytkemättä, eivätkä tottele omistajan käskyjä.

Vierailija
11/16 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siinä on se ongelma, että piskin pitää olla jo tosi lähellä.

Turhaa on kenenkään aggressiivisen koiranomistajan urputtaa pippurisuihkeesta. Minulla sellainen on ja ihan ilman lupaa. Käytän surutta tarpeen tullen. Mielestäni ihmisen henki ja terveys on tärkeämpi kuin jonkun raivohullun rakin.

Vierailija
12/16 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, keiden pienet koirat pelkää isoja koiria jonkun tapauksen takia, oletteko miettineet, että niillä isoilla koirilla voi olla joku oma tapaus myös takana, joka saa ne pelkäämään vaikka niitä pieniä koiria?

En tarkoita että se, jos koiraa pidetään vapaana ja se käy kiinni, on oikein. Se on väärin omistajan kohdalta.

On helppo unohtaa muiden koirien käytöksen syy, jos on pahoillaan oman koiransa puolesta. Oman koirani kimppuun kävi naapurin koira, kun se "pääsi irti tarhasta eikä se ikinä ennen ole tehnyt näin jne". Oma koirani oli silloin pentu, ja tilanne oli todella pelottava. Naapurin koira ei irrottanut otetta ennen kuin mukanani ollut äitini läpsäytti kädet yhteen ja huusi irti. Itse en kyennyt tekemään mitään muuta kuin huutamaan, olin varma että koirani kuolee siihen paikkaan.

Koiralle jäi tästä käytösongelma, pelko, joka vaikuttaa siten, että on todella epäilevä vieraita koiria kohtaan ja mielummin "hyökkää" haukkumalla ja rähisemällä (on siis hihnassa kiinni näissä tilanteissa) kuin että ottaa riskin että vieras koira käy kimppuun. Muiden koirien kimppuun oma koirani ei ole käynyt, mutta tekee kyllä selväksi että häneen ei kosketa, ja puolustaa toisia tuttuja koiria. Esim, antoi lähdöt vieraalle koiralle joka tuli näykkimään ja terrorisoimaan pihaan tuttumme koiraa.

Silti osaan asettua myös koirani kimppuun hyökänneen koiran tilanteen puolelle siinä mielessä, että silläkin voi olla käyttäytymiseensä syy, jolle se itse ei voi mitään. Oman koirani pelko on ollut haaste minulle, ja olen tehnyt kaikkeni, ettei koira sen vuoksi hyökkää kenenkään muun koiran päälle. Jos pelkoja ja traumoja ei saa tai osaa omistaja lieventää, koiran käytöstä, vaikka onkin väärin, voi yrittää ymmärtää.

Tarkoitan siis, että on syytä muistaa myös asian kääntöpuoli, that's all.

Vierailija
13/16 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako vihaisella  koiralla aina pitää kuonokoppaa?? 

Vierailija
14/16 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 22:38"]

Saako vihaisella  koiralla aina pitää kuonokoppaa?? 

[/quote]

Juu varsinkin syödessä se on ätevä. HÖLMÖ!

Vierailija
15/16 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2010 klo 13:44"]

Taas oli läheltä piti tilanne lähimetsässä, kun vihainen saksanpaimenkoira ryntäsi omistajan kielloista huolimatta koiranin päälle. Jatkuvasti saa lukea iltapäivälehtdistä kun mastiffit ja dobermannit tappaa toisten koiria. Mietippä miltä tuntuu katsoa vierestä kun oma koira revitään jalkojesi juuressa.

[/quote]

Koskahan on dobermanni repinyt ketään tai mitään.

Tästä rotukammoisuudesta johtuen käytän omat koirani lenkillä niin syvällä metsässä, ettei yksikään hysteerinen hullu ole pikkukoiransa kanssa siellä.

3 dobin omistaja, jotka eivät ole purreet tai repineet ketään.

Vierailija
16/16 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 23:44"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2010 klo 13:44"]

[/quote]

Koskahan on dobermanni repinyt ketään tai mitään.

Tästä rotukammoisuudesta johtuen käytän omat koirani lenkillä niin syvällä metsässä, ettei yksikään hysteerinen hullu ole pikkukoiransa kanssa siellä.

3 dobin omistaja, jotka eivät ole purreet tai repineet ketään.

[/quote]

Mun kummitädin dobermanni repi kuoliaasi samassa perheessä koko sen koiran elämän ajan asuneen laivakoiran. Et ainakin silloin...