Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ketä kehtaa tunnustaa,

Vierailija
27.09.2010 |

että ei osaa kasvattaa lastaan ilman väkivaltaa?

Ottaa niiiiiin lujaa päähän nää luunappien puolustajat!

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On katsos aika säälittävää.

Vierailija
22/37 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On puukauhaa, läpsimistä, luunappeja, tukistamista... Ihan normaaleja nuo lapset näyttävät olevan ja vanhemmat selvästi rakastavat lapsiaan kurituksesta huolimatta.

Itse ajattelin pärjätä jäähyjen voimalla ja satunnaisella uhkailulla, kiristyksellä & lahjomisella, jos ei normaali puhe jostain syystä mene perille, kuten uhmaikäiselle usein käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en tunnusta antaneeni luunappia tai muutenkaan fyysisesti kurittaneeni lastani, eikä ole tullut sellaista hermostumista, että olisin napannut kiinni. Mutta mitä tehdä tilanteessa, jossa 3v tyttö kertoo (siis valehtelee) mummollensa että "äiti löi minua vyöllä". Tunnen tyttäreni ja näin kyllä hänen ilmeestään ja eleistään että satujahan tässä keksitään, ja onneksi mummo (oma äitini) tietää kyllä etten ole lyönyt. Mutta mitä jos tyttö puhuu näitä päiväkodissa! Lähetetäänköhän sieltä lastensuojelu meitä kuulustelemaan. Toisen kerran leikkiessämme päiväkotia (minä leikin hoitotätiä) tyttö kertoi taas veikeä ja muikea ilme kasvoillaan, että ´äiti lyö minua ja isiä´.

Selitin tytölle, että ei saa puhua sellaista mikä ei ole totta, mutta en sitten enempää jäänyt jankkaamaan ettei vaan innostuisi vielä enemmän satuilemaan. Miten 3v voi ymmärtää valehtelun?

Ihmettelen myöskin, mistä tyttö on alunperin tällaisia juttuja kuullut, että joku aikuinen löisi lasta vyöllä. Ei ainakaan meidän perheen sisällä tällaisia juttuja puhuta/uhkailla. Tuli vaan mieleen, että ei kai päivähoidossa ole ketään sellaista, jolla olisi omakohtaisia kokemuksia vöistä...ihan puistattaa ajatuskin.

Vierailija
24/37 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta väkivalta ei kuulu kasvatukseen.

Vierailija
25/37 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se kertoo jotain sun sivitystasosta?

Älä ap perustele sivistymättömyyttäs murteella. On katsos aika säälittävää.

Vierailija
26/37 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksavat sitä päätään lyödä seinään tuon kuka/ketä asian suhteen. Aika noloa.

Vierailija
27/37 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun alueen voisi irrottaa mantereesta moottorisahalla. KUKA! KUKA! KUKA!

Vierailija
28/37 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketä ketä ketä ketä ketä ketä!!!!!!!!

Vierailija
29/37 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ap perustele sivistymättömyyttäs murteella. On katsos aika säälittävää.

Kirjoitin muutaman viestin, viimeisen muistaakseni numerolla 21. Musta on aika sivistymätöntä, ettei tunneta Suomen murteita ollenkaan. Ihmettelinkin tuossa aikaisemmin, asuvatko ihmiset niin tiiviisti samalla paikkakunnalla ja ovat tekemisissä vain kotiseudun ihmisten kanssa, kun muiden aluiden puheenparret ovat noin vieraita.

Olen itse asunut Suomessa neljällä eri paikkakunnalla ja opiskellut muutamassa eri oppilaitoksessa, joissa olen tutustunut ihmisiin eri puolilta Suomea. Erilaiset puhetavat olivat jo tuttuja ennen sitä, kun aloin lukea suomen kieltä yliopistossa (oon muuten suuntautunut sosiolingvistiikkaan ja murteisiin).

Vierailija
30/37 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma eskarilainen selitti silmät ymmyrkäisinä, kuinka eskarikaveri oli kertonut, että hänen äitinsä ja isänsä tökkii tikkuja kynsien alle ja tukistaa niin, että tukka lähtee tukkoina, jos ei ole kunnolla. Oli niin överi-kertomus, että siitä päättelin, että ei ole totta vaan kaverin huijaamista. Ehkä nämä pk-hoitajatkin osaavat arvioida tarinoiden todenmukaisuutta. Luulisin, että tyttösi ei ole ainoa, joka tällaisia joskus satuilee. Minusta hoidit asian tyttösi kanssa ihan hyvin.

ap

Vierailija
31/37 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohdin lainauksen.. ettei jää kellekään epäselväksi.. kun ymmärtämisen vaikeus tuntuu olevan hyvin läsnä tässä ketjussa :D

Vierailija
32/37 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ei ymmärrä tällaista yksinkertaista asiaa?

kuten joku tällä palstalla aikaisemmin valisti. Ketä- kieli on ainoa vaasanmurteen erikoisuus ja siksi heille kovin rakas. Näin siis vaasalainen tämän perusteli.

Minunkin mielestäni se kuulostaa joltakin mamusuomelta.

Vierailija
33/37 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ei ymmärrä tällaista yksinkertaista asiaa?

kuten joku tällä palstalla aikaisemmin valisti. Ketä- kieli on ainoa vaasanmurteen erikoisuus ja siksi heille kovin rakas. Näin siis vaasalainen tämän perusteli.

Minunkin mielestäni se kuulostaa joltakin mamusuomelta.

esiintyy myös ainakin Porin ympäristössä sekä lounaismurteissa.

Vierailija
34/37 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveisin aito turkulainen.Kyllä täällä puhutaan kuka niinkuin kuuluukin, oppimattomat vähemmän fiksut sitten sanovat ketä, niinkuin joka puolella muuallakin kuin Turussa.

Aiheesta sen verran että en kasvata fyysissti kurittamalla lastani vaikka on 5v poika joka on hivenen itsepäinen... sana ei aina eikä ehkä yleensäkään tehoa mutta sitten käytetään muita keinoja, ei kuitenkaan fyysistä kuritusta, ei edes lievää sellaista.

Ihmettelen että 3 vuotias osaa valehdella noilla sanoilla päiväkodissa kurituksestaan jota ei ole tapahtunut. Mistä sellaista osaa edes kertoa? Meillä 5v ei osaa selittää sanoja selkäsauna, luunappi, tukkapölly. EI tiedä mitä ne ovat eikä tiedä että joku voisi niin tehdä toiselle.

Vierailija
35/37 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveisin aito turkulainen.Kyllä täällä puhutaan kuka niinkuin kuuluukin, oppimattomat vähemmän fiksut sitten sanovat ketä, niinkuin joka puolella muuallakin kuin Turussa.

filosofian tohtori, väitellyt suomen kielestä, on susta oppimaton, kun käyttää kys. murrepiirrettä?

Vierailija
36/37 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas harvinaisen kauas aiheesta :) Melkein yhtä kauas kuin legendaarisessa "vessan hanan pyyhkiminen pimpulalla"-ketjussa :D

ap

Vierailija
37/37 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mistä tuo mun 3v on edes saanut päähänsä tai kuullut että lapsia lyötäisiin vyöllä. Ei missään ohjelmissa tai saduissakaan ole mitään tällaista, päiväkodista kai sitten. Mutta siis ei ole tietääkseni ainakaan vielä valehdellut päiväkodissa, ainoastaan mulle kotona leikin yhteydessä ja mummolle puhelimessa.