Katoitteko elien ykködokumentin erityisluokasta?
Oli 9. luokka ja siellä oli 2 tosi hiljaista nuorta, muut olivat keskittymiskyvyttömiä ja häiriköivät jatkuvasti. Mietin vaan, että miksi erityisluokalle laitetaan sekaisin häiriköt ja hiljaiset, kun tietää miten näitä hiljaisia kiusataan. Suurin osa halusi vaan koulusta pois ja kotiin nukkumaan, ei mitään tulevaisuutta osanneet ajatella :(
Kommentit (3)
Erityisluokalle laitetaan kaikki joilla on oppimisvaikeuksia, ei niitä eritellä sen mukaan onko vilkas vai ei. Suurimmalla osalla on keskittymisongelmia. Luulis, että siellä oli avustaja opettajan apuna, mutta ei vaan näytetty. Olihan se rankkaa katsottavaa. Oppilaat tekivät mitä halusivat.
oma poikani on erityisluokalla, on itse hiljainen ja omiin ajatuksiinsa unohtuva. Ei kuitenkaan stressaa muiden häiriökäyttäytymisestä. Minusta hän suhtautuu asiaan fiksusti kun totesi kerran, että ne käytöshäiriöt on niiden muiden ongelmia, ei hänen.
Yhdessäkin koulupäivässä on tarpeeksi, ei silloin riitä paukut suunnittelemaan elämää vuosien päähän.
että jos on hiljanen niin kiusataan,mäkin olen koko kouluajan ollut rauhallinen ja hiljanen,mutta ei mua ole koskaan kiusattu.
Ja ei erutyisluokalle pääse/joudu ilman pätevää syytä/diagnoosia