Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita 5-kuisia pelkällä rintamaidolla?

14.10.2005 |

Meillä vauva kohta 5kk ja pelkällä rintamaidolla mennään vaikka " ympäristön" painostus perunan tarjoamiseen on niin melkoinen et äidiltä on mennä hermot! Miten muilla suhtauduttu 5-kuisen täysimetykseen? Ei olla vielä ees perunaa annettu maistaa, en vaan halua antaa ku oli alkuun niin kauheita masuvaivoja.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
15.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan mainostaa tätä 6kk täysimetystä ja kehuu kuinka lapseni kasvaa hyvin pelkällä tissillä, mutta sanoi että jos alkaa käydä rankaksi siirry kiinteisiin.

Ei kerrassaan painostusta suuntaan tai toiseen.

Vierailija
22/27 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkällä maidolla edelleen. Ja ikää on nyt 6kk ja viikko. Meillä on aika allergiasairaalaan ihottuman takia parin viikon päästä ja ainakin siihen asti täysimetän. Sieltä saanen lisää ohjeita kiinteitten aloitukseen, ruoka tuntuisi vauvaa kyllä kiinnostavan jo kovasti. Tuohon puolivuotiaaksi olisin kyllä täysimettänyt ilman allergiaepäilyjäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka tämä kysymys ei tämän pinon otsikkoa vastaakaan : )

Kysymykseni kuuluu: kannattaako haaveillakaan puolen vuoden täysimetyksestä, jos lapsi kasvaa hitaasti? Vai onko tuolloin harkittava soseiden aloitusta jo nelikuisena?

Mulla on esikoistytär kolme kuukautta ja risat ja kasvaa vakaasti mutta hitaanlaisesti. Syntymäpaino oli 3170 grammaa ja kolmen kuukauden neuvolassa 5170 grammaa. Viimeisen kuukauden aikana painoa oli tullut vähiten eli noin 150 grammaa per viikko. Neuvola ei reagoinut asiaan, en tiedä johtuuko siitä, että tyttö on myös lyhyt (eli pituus-paino-suhde on ilmeisesti ok).

Onko niin, että vauvasta selvästi huomaa, kun on kiinteiden aloittamisen aika? Nykyään tyttömme syö tapansa mukaan noin kymmenen kertaa vuorokaudessa, mutta öisin vain kerran tai kahdesti, ja saattaa pitää iltapäivälläkin joskus jopa 4-5 tunnin syöttövälin. Illasta tankkaa tiheästi, mutta näin on ollut aina.

Mielelläni täysimettäisin puolivuotiaaksi asti.

Vierailija
24/27 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yöt alkaa mennä katkonaiseksi, anna illalla maissivelliä kokeeksi josko se tois paremmat yöunet. Iteki oon parina iltana nyt maissivelliä antanu; eilen uppos jo yli 100 ml ja vähän tissimaitoa päälle! Vauva itki yöllä kyllä aika kovasti, en sit tiijä oliko oikeesti nälkä mut kertaalleen tissin suuhun tökkäsin ja aamullakin syötön jälkeen uni maistui vielä eli kellon ympäri nukku parilla pikkuimetyksellä välissä.

Vierailija
25/27 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama tilanne: samanikäinen vauva ja yöt alko olla katkonaisia, vauva itki paljon/kovasti/vähänväliä mut ei välttämättä rintaa aina huolinu. Oon nyt parina iltana antanu maissivelliä ja tuntuu et yöuni parani ja piteni vaikka välillä kerran syötin että itku rauhottu ja aamusyötönkin jälkeen vauvaa vielä itketti ja uni jatku. Aluks annoin ihan vaan 25ml ja eilen uppos jo yli 100ml ja vähän tissimaitoa päälle! Meillä mun oma äiti " painostaa" perunalla mut maissivelli on ainaki musta hellävarainen tapa vähän tukevoittaa ravintoa, maistuu tosi miedolta, vähänku äidinmaito. Perunaa aattelin lisätä ruokavalioon ens viikolla ihan kokeeks josko päiväunet pitenis.

Vierailija
26/27 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama tilanne: samanikäinen vauva ja yöt alko olla katkonaisia, vauva itki paljon/kovasti/vähänväliä mut ei välttämättä rintaa aina huolinu. Oon nyt parina iltana antanu maissivelliä ja tuntuu et yöuni parani ja piteni vaikka välillä kerran syötin että itku rauhottu ja aamusyötönkin jälkeen vauvaa vielä itketti ja uni jatku. Aluks annoin ihan vaan 25ml ja eilen uppos jo yli 100ml ja vähän tissimaitoa päälle! Meillä mun oma äiti " painostaa" perunalla mut maissivelli on ainaki musta hellävarainen tapa vähän tukevoittaa ravintoa, maistuu tosi miedolta, vähänku äidinmaito. Perunaa aattelin lisätä ruokavalioon ens viikolla ihan kokeeks josko päiväunet pitenis.

Vierailija
27/27 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori sori