14-vuotias tyttö aikoo ensikesänä lastenhoitohommiin
eli yrittää löytää kesätyötä naapurustosta esim. ekaluokkalaisten hoitajana...
annanko luvan ja minkä verran saa tuon ikäinen tehdä työtä ja mikä olisi hyvä palkkatoive?
Kommentit (11)
Mm. MLL järjestää. Lisäisi luotettavuutta ja lapsesi saisi lisätietoa.
No tottakai annat luvan, ellet halua teiniäitiä kotiisi.
Ei 14-vuotias enää ole lapsi, eikä sen ikäisestä tarvi puhua kuin lapsesta.
naapurien lapsia muutaman tunnin ajan...
ajattelinkin antaa luvan, jos vaan paikka löytyy - toivottavasti, kun halua nyt on
ajattelin kuitenkin, että 2vko-4vko olisi sopiva aika, että jää aikaa myös lomailla ja tosiaan täytyy kattoa toi työpäivän pituus
ihan en ymmärtänyt tuota teiniäiti-kommenttia, lapsella ei ole mikään hinku niinkään lapsenhoitoon kuin omien rahojen ansaitsemiseen =)
mut ei kai nyt ihan ilmaiseksi tarvitse mennä... esim 50e/vko olisko hyvä?
no, kuusi tuntia hoitoa olis just hyvä jollekin pikkukoululaiselle =)
tod.näk. jotkut syömiset mukaan, aika kallista sanon minä.
Siihen lisäksi tulee vielä ta-maksut, joten vielä nousee, mutta aina varmasti löytyy, joku, joka maksaa tuon ihan suosiolla, etsimään vaan!
1,67e... aika vähän minusta
minkälainen maksu olisi sitten kohtuullinen?
Ja kävin kesätöissä niin,että olin joka kesä 18v saakka töissä juhannuksesta (juh.jälkeen) koulun alkuun. Töitä tein 6-7h/pvä,sitä en tiedä onko tuohon jotain lakia...??
Mulle maksettiin ihan tuntipalkka (vastaisi nykyisin n.7,5e/h) ja tein ihan oikeasti TÖITÄ,siis hoisin,siivosin,pyykkäsin jne
Olin 14v,15v ja 17 lastenhoitajana,16v kioskissa ja 18v lippukassana.
Todella hyvät työtodistukset sain joka paikasta ja niimpä sainkin niillä hyvän opiskeluajan työpaikankin! Ja työnantaja sanoi nimenomaan,et se,että mulla oli JO työkokemusta auttoi saamaan sen himotun paikan :D Ja se taas auttoi samaan mun vakituisen työn valmistuttuani.
Ai niin ja mullapa oli tosiaan heti 18v ITSE maksettu kortti (mun yh-äidillä ei olisi ollut varaa maksaa) JA itse ostettu auto!!
Itse aloin 12v hoidella lapsia iltaisin ja viikonloppuisin talvella, kesällä koko päivän. 50€/vk kuulostaa ihan kohtuudelta + ruoka.
Tuon ikäinen pystynee hoitamaan jo pienempiäkin kun koululaisia.
hän osaa olla vastuullinen ja aktiivinen. Palkasta en osaa sanoa mitään. Hoidin itse 13-14 -vuotiaana täysipäiväisesti 2- ja 5-vuotiaita lapsia, kävin perheen kauppaostokset ja lämmittelin valmiit ruuat. Ulkoilutin, laitoin päiväunille jne. Päivät olivat ehkä jo liian pitkiä (7-16.30), väsytti aamupäivisin. Mutta vastuullinen olin ihan varmasti.
Testaa kotona tyttöäsi. Osaako pitää päivärytmin ja mitä tekisi, jos hoitolasta pitäisi ojentaa.