Onko joku täällä oikeasti rikas ja asuu valtavassa palatsissa?
En tarkoita nyt keksittyjä juttuja vaan ihan oikeasti hyvin varakkaita ihmisiä joista sen kanssa näkee, tyyliin valtava huvila, linna tai palatsi missä asuu, vaatteet kallista merkkiä, kalliit ja monet autot jne.
Miten te suhtaudutte ihmisiin, jotka asuvat vaikka kerrostalokolmiossa kolmen lapsen kanssa? Käyttekö heillä kylässä ja istutte heidän ei kalliilla sohvilla? Juotteko heidän markettikahvia? Syöttekö heidän ostamiaan markettikeksejä? Annatteko lastenne ystävystyä kerrostalojen ja työttöminen/pienipalkkaisten lasten kanssa?
Kyselen tätä sen takia kun meidän kotiseudulla on yksi valtava villa ja siellä asuu yksi lapsi, joka on samassa päiväkodissa kuin meidän lapset. Täällä on todellakin vain yksi tuollainen hyvin muista poikkeava asumus, perheellä on oma iso firma. Mutta lapsi on tullut samaan päiväkotiin kuin missä sitä ympäröivien kerrostalojen lapset asuvat.
Mitä luulette, ovatko rikkaat omissa piireissään vai haluavatko kontaktia "tavallisempaan" kansaan? Kerrostaloissa minulla on paljon ystäviä ja tuttavia, ihania ihmisiä eikä kukaan katso onko minulla kalliit huonekalut tai siivoojan siivoama koti. Mutta mitenhän tämä rikas perhe? Kehtaako ottaa kontaktia? :D
Kommentit (22)
joka on todella rikkaasta, myös tunnetusta perheestä.
Ei ole ystävyyttä mitään haitannut, että lapseni on yksinhuoltajan vuokrakodissa asuva lapsi.
Eli jos otat kontaktia niin varmaan ymmärrät, että eivät ole kiinnostuneet seurastasi muuten kuin lapsensa päiväkotikaverin äitinä. Eivät halua kutsua kotiinsa, eivät halua kanssasi kahville jne. Heillä on oma elämänsä, sinulla omasi, ja ne risteävät hetkeksi siinä päiväkodin pihassa.
Ja ihan sama muiden päiväkotilasten vanhempien kanssa. Harvalla on tarvetta ystävystyä vain siksi, että lapsilla sama hoitopaikka.
että tälläinen "palatsissa" asuva rikas perijätär kutsui itsensä meille kahville! Tuli tyttärensä kanssa ja söivät markettikeksejä, itsetehtyä popkornia, markettikahvia ja merkettimehua! Lapset leikkivät ei-niin-kalliissa eikä sisustusarkkitehdin suunnittelemassa lastenhuoneessa useamman tunnin hyvin mielellään, samalla kun rupattelin perijättären kanssa! Asumme kerrostalossa emmekä ole rikkaita eikä meillä ole paljon mitään!
Hän pyysi minut ensi viikolla heille kylään. Toki menen kun on kutsuttu, mutta mitä sanon, kehtaako sanoa että ompa nättiä tms. Jos siellä siis on nättiä :D Heillä on valtava tontti, puutarhuri, asuinalaa yli 400m2 jne.
että tälläinen "palatsissa" asuva rikas perijätär kutsui itsensä meille kahville! Tuli tyttärensä kanssa ja söivät markettikeksejä, itsetehtyä popkornia, markettikahvia ja merkettimehua! Lapset leikkivät ei-niin-kalliissa eikä sisustusarkkitehdin suunnittelemassa lastenhuoneessa useamman tunnin hyvin mielellään, samalla kun rupattelin perijättären kanssa! Asumme kerrostalossa emmekä ole rikkaita eikä meillä ole paljon mitään!
Hän pyysi minut ensi viikolla heille kylään. Toki menen kun on kutsuttu, mutta mitä sanon, kehtaako sanoa että ompa nättiä tms. Jos siellä siis on nättiä :D Heillä on valtava tontti, puutarhuri, asuinalaa yli 400m2 jne.
Että tämä perijätär siis kutsui itse itsensä meille, otti itse minuun yhteyttä jne enkä minä mennyt tekemään aloitetta. Lapsemme ovat samassa harrastuksessa. Hän katseli asuntoamme käydessään, halusi kurkistaa jokaiseen huoneeseen, katseli ihan selvästi tarkasti, kurkki ikkunoista, katsoi mielestäni ihan kaikki nurkat ja minua vähän nauratti :D Hän ei kommentoinut mitenkään :) Kehtaanko tehdä samaa heillä? :D
Jos ei tiennyt kuka olen niin minua luuli ihan tavalliseksi tallaajaksi (jota olenkin).
Jotain kai sekin kertoo, että palstailen täällä :)
No kehtaat.
Ihan hyvin, koska hänkin teillä katseli kaikki paikat. Toki on kohteliasta kysäistä, mutta eiköhän se lupa irtoa.
Luultavasti kyllä esittelee itse paikat ilman muuta.
mutta kahden lapsen huoltajana siis köyhä. Toisella lapsistani on kavereita näistä rikkaammista, eikä ole ongelmaa ollut. Kahden kanssa olen itsekin ystävystynyt, toinen on kyllä vähän kalsea, mutta toinen ihan tavallisen ihana ihminen. Molemmista perheistä pidän, kuten heidän lapsistaankin, arvattaen arvostan näitä toisia kuitenkin enemmän. Ovat myös käyneet meillä, ja jos ja kun arvostelevat meidän puutteita, pitävät mölyt mahassaan.
niin vieras näkee kuistin, eteishallin ja salongin tai kirjaston. Mahdollisesti käy "vieras wc-ssä". En esittele taloa, vaikka miten ilmaisisi kiinnostustaan. Tämä on meidän koti, ei esittelytila.
onko 400 neliön uusi kivitalo palatsi?
Tai 2 autoa, nykyarvoltaan reilut 100k arvokkaita?
Minä myös ohjaan aikuiset vieraat joko suoraan terassille, ruokailutilaan tai olohuoneeseen, mutten haluaisi aina esitellä koko taloa.
Olen törmännyt vuosien varrella ehkä yhteen tai kahteen ihmiseen, joka ei viimeistää vierailun loppupuolella pyyhältäisi huhuilemaan lapsiaan meidän makuuhuoneeseen, työ-ja vierashuoneisiin, tai jopa vaatehuoneeseen...(!).
ps. Ja vaikka meillä käykin siivooja, niin silti paikat ovat välillä yhtä sekaisin kuin muissakin lapsiperheissä.
niin vieras näkee kuistin, eteishallin ja salongin tai kirjaston. Mahdollisesti käy "vieras wc-ssä". En esittele taloa, vaikka miten ilmaisisi kiinnostustaan. Tämä on meidän koti, ei esittelytila.
esitteli talon kellareita ja allastiloja myöten:)
Kolmonen (kohan olin)
Minä myös ohjaan aikuiset vieraat joko suoraan terassille, ruokailutilaan tai olohuoneeseen, mutten haluaisi aina esitellä koko taloa. Olen törmännyt vuosien varrella ehkä yhteen tai kahteen ihmiseen, joka ei viimeistää vierailun loppupuolella pyyhältäisi huhuilemaan lapsiaan meidän makuuhuoneeseen, työ-ja vierashuoneisiin, tai jopa vaatehuoneeseen...(!). ps. Ja vaikka meillä käykin siivooja, niin silti paikat ovat välillä yhtä sekaisin kuin muissakin lapsiperheissä.
Meillä ei lapsetkaan poistu vierailun aikana ko. huoneista (oletus siis on, että lapset niin pieniä, että äiti on sen takia mukana). Ja jos aikuinen tekee eleen siihen suuntaan, että haluaa nähdä taloa niin pahoittelen ja sanon, että tämä on koti, ei museo, meillä ei ole esittelykierrosta.
"..Ja jos aikuinen tekee eleen siihen suuntaan, että haluaa nähdä taloa niin pahoittelen ja sanon, että tämä on koti, ei museo, meillä ei ole esittelykierrosta.
[/quote]
"
"..Ja jos aikuinen tekee eleen siihen suuntaan, että haluaa nähdä taloa niin pahoittelen ja sanon, että tämä on koti, ei museo, meillä ei ole esittelykierrosta.
"
Harva haluaa väkisin noin 2v lapsen kanssa kiertelemään huoneita, joissa paljon mielenkiintoisia esineitä pudotuskorkeudella. Yleensä äideillä on tarpeeksi tekemistä siinä, että saavat lapsensa edes niissä muutamissa huoneissa olemaan tuhoamatta mitään, vaikka leluja ja tekemistä olisi mielin määrin.
Oikeasti: en halua kierrättää ihmisiä kodissani kurkkimassa huoneisiin vain siksi, että heitä kiinnostaa nähdä millaista meillä on. Tosiystävät on erikseen, joku random äitituttu ei sellainen ole.
ihmisiä joiden läsnäolosta ei välitä:D
ihmisiä joiden läsnäolosta ei välitä:D
Monien mielestä esim me olemme rikkaita. Itse en pidä meitä rikkaina. Me ei matkustella ulkomailla ei käydä ulkona syömässä eikä kapakoissa.Lapset ovat tavallisessa päiväkodissa/koulussa ja saavat kaveerata kenen kanssa itse haluavat.Pukeutuvat tavallisiin vaatteisiin, tavaraa ei ole yllinkyllin.Harrastukset on tavallisia.
Asutaan omakotitalossa toki autotallista löytyy kolme mersua. Jokaiselle lapselle (3kpl) on ostettu oma asunto-osake joita vuokrataan siihen asti kunnes muuttavat itse sinne. Niillä vuokratuloilla lyhennetään niitä asuntojen lainoja.
Mies on yrittjä minä tavallinen päivätyöläinen.
Lapset on meidän rikkaus.
Lapset on oppinu pienestä pitäen tekemään töitä jos jotain haluavat.
Itse olen lapsi. Mutta vanhempani ovat ihan järjettömän rikkaita. Asun Suomessa eräässä upeassa huvilassa ja on meillä ulkomaillakin kyllä kolme huvilaa.
Pukeudumme merkkivaatteitaiin esim Pepe jeansin, Benettonin ja Tommy Hilfigernin.
Isäni ei kehtaa viedä minua alle 5 tähden hotelleihin. Matkailemme todella paljon noin 3-5 kertaa vuodessa.
Meillä on mercedes benz cabrioletin, bmw m7 ja audi a9.
Suhtaudumme hyvin meitä vähä varaisempiin. Itse yksi kaverini asuu aika huonossa kerrostaloasunnossa. Hän haluaa yleensä leikkiä meillä, koska ei eivarmaan halua näyttää kotiaan minulle, koska minä asun huvilassa ja hän kerrostalossa. Olemme silti hyviä ystäviä. Olen kerran käynyt heillä, siellä oli kyllä aika rumaa ja köyhää mutta olin silti kaverilleni mukava ja kehuin heidän kotiaan
T. Rikkaan perheen poika Suomesta
Rikas kirjoitti:
Itse olen lapsi. Mutta vanhempani ovat ihan järjettömän rikkaita. Asun Suomessa eräässä upeassa huvilassa ja on meillä ulkomaillakin kyllä kolme huvilaa.
Pukeudumme merkkivaatteitaiin esim Pepe jeansin, Benettonin ja Tommy Hilfigernin.
Isäni ei kehtaa viedä minua alle 5 tähden hotelleihin. Matkailemme todella paljon noin 3-5 kertaa vuodessa.
Meillä on mercedes benz cabrioletin, bmw m7 ja audi a9.
Suhtaudumme hyvin meitä vähä varaisempiin. Itse yksi kaverini asuu aika huonossa kerrostaloasunnossa. Hän haluaa yleensä leikkiä meillä, koska ei eivarmaan halua näyttää kotiaan minulle, koska minä asun huvilassa ja hän kerrostalossa. Olemme silti hyviä ystäviä. Olen kerran käynyt heillä, siellä oli kyllä aika rumaa ja köyhää mutta olin silti kaverilleni mukava ja kehuin heidän kotiaan
T. Rikkaan perheen poika Suomesta
Juu, lapsi olet. Mainitsemasi tuotemerkit eivät ole mitään erityisen ihmeellisiä merkkejä. Provoilua aloittaessasi voisit kiinnittää huomiota viestiesi uskottavuuteen. Myös oikeinkirjoitukseen voisit satsata.
Minulle ei merkkaa yhtään lasten kavereiden varallisuus. Sen sijaan arvostan perheitä, joissa lapsia rakastetaan, heistä huolehditaan ja heille opetetaan hyviä käytöstapoja ja toisten huomioonottamista.
Moni varmaan yllättyisi huomatessaan, kuinka "vähän" meidän lapsilla on leluja verrattuna varattomampiin kavereihinsa, joilta löytyy yleensä kaikenmaailman pelikonsolit ja vempaimet.