Mä en ymmärrä kun jotkut päästää 4v yksin ulos
Juoksee pitkin kylää ja käy leiikipuistoissa yksin. Mä en vaan pystys päästään noin pientä yksin. Mitä sitten jos jotakin tapahtuu?
Kommentit (4)
jo kolme vuotiaana. En edes tajunnut kauhistella, koska olin itsekin ollut samanikäisenä.
Ja kaikki meidän talon vekarat siinä pihassa olivat. Eikä kukaan koskaan lähtenyt mihinkään:)
Mutta jälkikäteen olen kyllä ajatellut, että enkelit lienee suojanaan olleet. En varmaan enää päästäisi.
Naapurin pojat 2,5v ja 4v leikkivät keskenään piha-alueella ilman valvontaa. Tie, jossa saa ajaa 40km/h kulkee ihan vieressä.. Ei aitaakaan suojana. Hui.
Kerran nämä muksut olivat tienpientareella leikkimässä poliisia. Komensin ne takaisin kotiin, vaikka eihän toisten lapsia saisi komentaa..
yksin ulos leikkimään, kun ovat olleet n. 3,5. Kuopus on nyt 2v eikä pääse vielä yksin ulos.
Miellä on aidattu piha ja porttia ei saa kunnolla edes koululaiset auki (on se lukko on sen verta jäykkä).
Meri on n. 7 kilsan päässä, joki linnuntietä pitkin n. 2 kilsan päässä. Autotie menee parinsadan metrin päässä.
Lasten leikkipaikka on keittiön ikkunan alla ja lasta seurataan koko ajan..
Myös mummilassa 3,5 on saanut leikkiä yksin ulkona. ISO piha, ei aitoja, tie menee vieressä ja sillä menee traktoreita ja puimureita ym. koneita ja autoja. MUTTA kylän kuskit osaavat varoa lapsia eli eivät aja kovaa, niiden talojen kohdalla, jossa on pieniä lapsia tai koiria tai pieniä lapsenlapsia. Toinen järvi on n. 4 kilsan päässä, toinen on linnuntietä pitkin n. 2 kilsan päässä, joki on n. 1,5 kilsan päässä ja pellolla on syvä rajaoja (jossa kyllä harvoin on hirveesti vettä). Hiekkis on ikkunan alla ja lasta valvotaan koko ajan.
Niin olen itsekin saanut olla yksin ulkona n. 2 vuotiaasta asti ja meillä oli vielä lehmiä ja navetan takana lietesäiliö, mutta en mä muista, että mua olisi kiinnostanut mennä pellolle lehmien sekaan tai lietesäiliöön tai kuivurille. Sain kyllä häärätä vanhempien apuna jo taaperosta asti. Lisäksi meillä asui mamma ja siskoni olivat jo teinejä/melkein teinejä eli.. Ja lisäksi tiellä kulki muutaman kerran viikossa maitoauto, joka kyllä osasi varoa lapsia. Näin 80-luvulla.
Mutta en juoksemaan pitkin kylää tai menemään leikkipuistoihin yksin. Päästän kotipihalle (rivitalon leikkipiha).