Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos menee vedet, tilaanko ambulanssin?

14.10.2005 |

Luin täältä jostain joku aika sitten, että jos vauva ei ole kiinittynyt, niin pitäisi mennä ambulanssilla, koska pitää olla vaakatasossa, pitääkö paikkansa. Napanuoran kiertyminen tms. Entä kun on vaarana kohdun repeäminen ja sen takia suuniteltu sektio? Tietysti voin näitä kysellä ens kerralla lääkäriltä, mutta jos tässä välissä nyt tapahtuu jotain, olisi kiva tietää.

36+4

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
15.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luit ehkä sen eilisen marraspinon ja säikähdit ehkä kommentistani, ei todellakaan ollut tarkoitus pelästyttää! Minusta on vaan hyvä tietää, miten toimia, ettei aiheuta pikkuiselle siellä mahassa mitään vaaraa(ja tietenkään ei myös itsellesi, jos sinulla on vaarana tuo kohdun repeäminen). Saisinko kysellä, onko sinulla yksi vai enemmän sektioita takana? Oletko käynyt esim. tarkistuttamassa sektioarven kunto nyt raskauden loppuvaiheessa, tai onko sinulle kerrottu mitään siitä aikaisemman sektion yhteydessä? Minulla siis yksi kiireellinen sektio takana, rankan alatiesynnytyksen päätteeksi. Synnytys alkoi silloin vesien menolla, ja myös siraalasta sanottiin silloin, että voi rauhassa odottaa kotona ja seurata tilannetta(silloin ei kuitenkaan vauva ollut perä-tai poikkitilassa niinkuin tällä hetkellä, mutta ei silloinkaan ihan optimaalisessa tarjonnassa). Kuitenkin melkein saman tien vesien menosta alkoivat tiheät ja voimakkaat supistukset, n. 5 minuutin välein(eli joskus tosiaan asiat voi tapahtua aika nopeasti jos vedet menee... )- olen ja olin jälkeenpäin iloinen, että emme jääneet kovin kauan seuraamaan tilannetta rauhassa kotona.

Ehkä olen tällä kertaa turhan varovainen kun mietin tällaisia asioita tässä vaiheessa, en esimerkiksi lähde enää mökille tai kovin kauas minnekään, mutta kun minullekin on uutta tuo perä- tai poikkitila, ja sitten tietysti myös tuo sektioarven kunto mietityttää...Ja mieluummin menen sitten ambulanssilla ja myöskin kotona heti makuuasentoon, jos nyt vedet sattuisi menemään taas ja tilanne on sama kuin nyt!

Terveisin, kasperina

(rv 34+3)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla