Jos käyn kerran viikossa baarissa, olenko huono äiti?
Lapsi on 8 kk ja nukkuu yönsä hyvin. Menee nukkumaan noin yhdeksältä ja jos ei ole kipeä tms, niin nukkuu vähintään kahdeksaan.
Olen lapsen ainoa vanhempi eikä mulla ole sukulaisia tai semmoisia tuttavia, jotka vahtisivat lasta viikolla että pääsisin harrastuksiin tai vaikkapa kauppaan. Kertaakaan en ole päässyt mihinkään harrastukseen!
Mikäs sen parempi ratkaisu kuin viikoittainen baarireissu (en juo kuin max 5 annosta)?? Lapsi ei joudu olemaan erossa äidistään, hoidan viikolla 24/7 ja viikonloppuna toisena päivänä ei huomaan että äiti on poissa! Ei ikävöintiä eikä peräänitkemistä! Eli lähtisin sen jälkeen kun baby on nukahtanut ja tulen pilkun jälkeen.
Uskamatonta, mutta totta, täällä on helpompi saada viikonloppuna palkattu lapsenvahti kuin viikolla! Lukio/amis-ikäisillä on viikolla kauheasti koulukiireitä ja tulevat mieluummin yövuoroon (saavat vähän paremman liksankin).
Kommentit (33)
hoidanko sosiaaliset suhteet yöllä vai päivällä? Varsinkaan kun ei ole tapana örveltää humalassa eikä hankkia krapulaa?
Oli sen verran sekava toi sun kirjoitus, että vaikutti hetken, että jätät vauvan nukkumaan yksin.
Ja se on ihan selvä lastensuojeluasia.
Mutta jos siellä on lastenvahti, niin mikäpä siinä. Hiukan kielii reippaanlaisesta alkoholinkäytöstä, että viikottain pitää päästä dokaamaan, mutta jos tosiaan pysyt alle viidessä drinkissä, niin mikäs siinä sitten.
mutta ei se nyt vielä susta huonoa äitiä tee. Ehkei nyt parannakaan mainetta
Voin kuvitella, että tuo "paheellinen" baarireissu on oikea henkireikä.
Moni vanhempi juo sen 5 annosta kotosalla viikonloppuisin. Ovatko he sitten hyviä vanhempia, koska eivät lähde kodin ulkopuolelle?
huono äiti! olet ansainnut myös vapaat hetkesi.
viimeks oon ollu missään varmaan 2-3 vuotta sitten. Ei oo mun huvitus tuo baareissa juokseminen.
Eli en mä nyt tiedä ootko huono äiti, mutta ainakin erilainen kuin mä. Eikä mun tavatkaan ole aina parhaasta päästä. Pääasia on, että lapset ei kärsi eikä ole heitteillä.
pidät sen ottamisen kurissa. JOillain tuppaa lähteen lapasesta. ELi tarkkaile juomistasi, ota se max 5 annosta äläkä vedä perseitä.
mä käyn kolme kertaa viikossa ja olen silti paras äiti
lasta yksin vaan palkkaan lastenhoitajan! Mun kaikki kaverit vaan on niitä lapsettomia, ja baarireissut olisivat luonnollinen tapa nähdä heitä. Ja kuten sanoin, lapsi nukkuu hyvin joten mulla ei ole mitään väsymysvaikeuksia. Ja suurena plussana vielä se, että lapsi ei joudu missää vaiheessa ikävöimään mun perään!
Hmm... Mun mittapuulla n. 5 annosta/vk alkoholia ei oo todellakaan paljon...
lasta yksin vaan palkkaan lastenhoitajan! Mun kaikki kaverit vaan on niitä lapsettomia, ja baarireissut olisivat luonnollinen tapa nähdä heitä. Ja kuten sanoin, lapsi nukkuu hyvin joten mulla ei ole mitään väsymysvaikeuksia. Ja suurena plussana vielä se, että lapsi ei joudu missää vaiheessa ikävöimään mun perään!
Hmm... Mun mittapuulla n. 5 annosta/vk alkoholia ei oo todellakaan paljon...
Nauti rauhassa vapaahetkistäsi ja kavereistasi!
Kun kerran olet yksin lapsen kanssa eikä ole mahdollisuutta irtiottoon viikolla, niin en näe tuossa mitään pahaa. Viisi annosta on tosi vähän eikä mullekaan tulisi siitä edes krapulaa. Eihän lapsesi siitä kärsi kun ei edes tiedä että olet poissa. Eri asia sitten kun lapsesi on vähän vanhempi ja heräilee öisin. Sitten kannattaa miettiä muita ratkaisuja.
Tai saatat ollakin, muttet tuolla perusteella. Huono äitiys koostuu monesta asiasta, jotak ovat vahingollisia lapsille. Kapakkareissu ei ole sitä pienimmässäkään määrin.
en ole alkuperäinen, mutta miten tuo baarissa käynti vaikuttaa että olisi kahden lapsen yh, omituista!!
mutta ei ap:n tahti hänestä huonoa äitiä tee. Pikemminkin voi olla päinvastoin.
Jos olet alle 30v, kyllä olet huono äiti!
Jos olet yli 30-vuotias, et tietenkään ole, vaan fiksu kun osaat ottaa omaa aikaa!
Näin se tällä palstalla menee... Mun mielestä et ole, mene vaikka kaksi kertaa viikossa.
jos lapsella tosiaan on hyvä hoitaja ja et ole sekaisin/ aamulla krapulassa.
ja pitäähän sunkin nähdä muita aikuisia! ei pienen lapsen kanssa voi kunnon ihmissuhteita luoda, tai voi mutta on hankalaa..
kyllä sä yhden illan viikosta saat itsellesi ottaa!
Jos joisit kamalat kännit baarissa, pitäisin sitä huonona juttuna.
mutta mitäpä sillä on väliä.