Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö "tavisäiti" kelpaa?

Vierailija
24.09.2010 |

Alkaako tämä jo tarhaiässä, että kaverit valitaan myös vanhempien ja heidän elämäntilanteensa mukaan?

Tyttömme tarhakaveri haluaisi kovasti meille kylään - kinuaa aina minulle tai tyttäremme isälle tulostaan. Olemme sanoneet, että meille saa tulla leikkimään, mutta pitää sopia hänen äitinsä kanssa.

Olin sitten yhteydessä tähän äitiin ja hän sanoi, että kun heillä on sitä ja tätä - kyllä kyläily olisi kiva, mutta kun heidän on niin vaikea järjestää - yms. ympäripyöreätä.

No, ei siinä mitään, se on sitten vaikeaa järjestää.

Mutta sitten tuli päivä, kun tämä tarhakaveri lähti tarhasta toisen tarhakaverin luokse kylään.

Minä sitten yritän omalle, itkevälle 4-vuotiaalleni selittää, miksi tarhakaveri ei tule hänen luokseen, mutta toisen luokse menee.

Vaikea oli selittää.

Harmittaa tytön puolesta.

Yritin miettiä, mistä tämä johtuu. Lupauduin jopa noutamaan ja palauttamaan tytön - asuvat ihan lähettyvillä.

En sitten keksinyt kuin että minä olen kai liian tavallinen ihminen - en ole tarpeeksi "hieno" heidän maailmaansa.

Ja voihan olla että kuvittelen koko jutun. En ole enää kyläilyä ottanut esille.

Ja kivaa on, että toinen kaveri on sitten mieluusti tullut meille - eikä ole edes ollut kovin vaikea järjestää.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin kurjaa :(

Aikuiset aloittavat rajoittelun heti, kun lapsella on omaa tahtoa. Olen pahoillani puolestanne, toivottavasti muita lapsia käy kylässä.

Vierailija
2/13 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on heille tuttu tai jopa läheisempi kaveri lapselleen kuin teidän.

Älä yhdestä negasta murehdi noin paljoa... huoh!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä meillä tyttö pääse tarhan jälkeen muualle kuin kotiin tai kaverille tunniksi jatkaakseen sieltä kaverin kanssa harrastukseen. Meillä ei viikolla 4v kyläile.

Vierailija
4/13 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsellaan on kaveri jonka seurassa tämä viihtyy.

Vierailija
5/13 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttäreni ja tämä tyttö, joka ei meille pääse, ovat parhaita kavereita - ovat hoitajien mukaan kuin "paita ja peppu". Ovat olleet sitä tarhan aloituksesta lähtien.

ap

Vierailija
6/13 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin -- eivät he sen "hienompia" ole kuin mekään. Äiti on hoitoalalla, minä toimin projektipäällikkönä yksityisellä alalla.

Mutta heillä on ehkä enemmän sitä "hienompi kuin muut" hakuisuutta.

Ja täsmennetään ikä, meillä täytetään juuri kohta 5 - ja kyllä meillä kyläillään viikollakin.

ap

Vierailija
7/13 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sekin on kuulemma vaikeasti järjestettävissä.

On myös tarharyhmän ainoa lapsi, joka ei ole kutsunut koskaan synttäreilleen - muut ovat. Tosin en pitä tätä mitenkään "pakkona", jokainenhan kutsuu kenet haluaa.

ap

Vierailija
8/13 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin -- eivät he sen "hienompia" ole kuin mekään. Äiti on hoitoalalla, minä toimin projektipäällikkönä yksityisellä alalla. Mutta heillä on ehkä enemmän sitä "hienompi kuin muut" hakuisuutta. Ja täsmennetään ikä, meillä täytetään juuri kohta 5 - ja kyllä meillä kyläillään viikollakin. ap

ja sitten perut sitä tavallisuuttasi.

Ehkä se äiti yksinkertaisesti inhoaa sinua ja sitä, että lapsesi on tarhassa ominut tyttärensä kaverikseen. Voi olla, että tarhasta on jopa ehdotettu, että koska tyttö ei saa olla yhtään muiden kanssa hoitoaikana (koska sinun lapsesi ei anna olla) niin olisi hyvä, jos hoitopäivän ulkopuolella olisi muita vähemmän tukahduttavia lapsikontakteja.

Vierailija
9/13 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ovat ns perhetuttuja.

Vierailija
10/13 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin -- eivät he sen "hienompia" ole kuin mekään. Äiti on hoitoalalla, minä toimin projektipäällikkönä yksityisellä alalla. Mutta heillä on ehkä enemmän sitä "hienompi kuin muut" hakuisuutta. Ja täsmennetään ikä, meillä täytetään juuri kohta 5 - ja kyllä meillä kyläillään viikollakin. ap

ja sitten perut sitä tavallisuuttasi. Ehkä se äiti yksinkertaisesti inhoaa sinua ja sitä, että lapsesi on tarhassa ominut tyttärensä kaverikseen. Voi olla, että tarhasta on jopa ehdotettu, että koska tyttö ei saa olla yhtään muiden kanssa hoitoaikana (koska sinun lapsesi ei anna olla) niin olisi hyvä, jos hoitopäivän ulkopuolella olisi muita vähemmän tukahduttavia lapsikontakteja.

Onko sulla kaikki hyvin?

Vierailija
11/13 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ovat ns perhetuttuja.

Ihan samassa tarhassa ollaan kaikki tavattu.

Vierailija
12/13 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten perut sitä tavallisuuttasi.

Ehkä se äiti yksinkertaisesti inhoaa sinua ja sitä, että lapsesi on tarhassa ominut tyttärensä kaverikseen. Voi olla, että tarhasta on jopa ehdotettu, että koska tyttö ei saa olla yhtään muiden kanssa hoitoaikana (koska sinun lapsesi ei anna olla) niin olisi hyvä, jos hoitopäivän ulkopuolella olisi muita vähemmän tukahduttavia lapsikontakteja.

rpojektipäälliköt ja hoitsut on taviksia. Toiset niistä sen sijaan vois haluta lastensa seurustelvan itseään "parempien" kanssa.

Mut joo, vastauksena ap:n kysymykseen että tarhaiäsässäkö tämä jo alkaa niin nimenomaan tarhaiässä toi menee noin. Myöhemmin ei enää, koska vanhemmat lapset jo valitsee itse kaverinsa.

Vierailija
13/13 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos lapset leikkivät tarhassa paljon keskenään, toinen perhe haluaa välillä muita kavereita lapselleen.

Poikani oli tarhassa aina yhden "Pekan" kanssa kaveria. Näimme myös vapaa-ajalla. Vähensin sitä kuitenkin jossain vaiheessa, koska "Pekan" rooli alkoi olla liian hallitseva enkä halunnut että olemme liian riippuvaisia yhdestä kaverista.

"Pekka" oli myös hyvin tukahduttava kaveri. Oli ihan kiva poika. Mutta hyvin materialistisesti kasvatettu, uusimmat lelut ja bioniclet ja kaikki jutut sen mukaisia. Oma poikani meni tähän vahvasti mukaan ja tunsi huonommuutta kun itse ei saanut uusimpia hirviöitä (ihan periaatteesta ainakin minun puoleltani).

Joten "Pekan" roolia vähennettiin. Edelleenkin leikkivät yhdessä, mutta hieman vähemmän, ja mielestäni muutos on ollut vain hyväksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi