Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ystävä kommentoi näin?

Vierailija
24.09.2010 |

Kerroin kaverilleni, että harkisten alan vaihtoa ja kerroin mikä työ on vakavassa harkinnassa. Kaverin eka vastaus oli, että "YÄK, en tykkäisi!

Onko ihmisillä yleensä tapana kommentoida yhtä kivasti toisten asioita?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole liikaa ihmissuhdetaitoja

Vierailija
2/25 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö oma itsetunto riitä vai miksi just hänen mielipiteellään on väliä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö oma itsetunto riitä vai miksi just hänen mielipiteellään on väliä?

hänelle töitä etsimässä enkä itselleni. Olen sitten kai outo, koska en itse viitsisi vastaavalla tavalla muiden valintoja kommentoida. Minusta aika järkky tapa kommentoida toisen elämää. t.ap

Vierailija
4/25 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli aika moukkamaista toimintaa.

Vierailija
5/25 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahdittomasti sanottu silti.

Vierailija
6/25 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaveripiirissä on onneksi niin rentoa, että voi sanoa suoraan vaikka hiukan töksähtävästikin. Toki sekin on tilanneriippuvaista. Meidän porukassa työ tai opiskelukaan ei ole niin herkkä asia.

"YÖK! En tykkäisi" olisi ollut korrektimpi " Onnea sinulle! Itse en ehkä sen kaltaisesta työstä välittäisi..." -muodossa, mutta viestihän on periaatteessa sama.

Vierailija
7/25 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaveripiirissä on onneksi niin rentoa, että voi sanoa suoraan vaikka hiukan töksähtävästikin. Toki sekin on tilanneriippuvaista. Meidän porukassa työ tai opiskelukaan ei ole niin herkkä asia.

"YÖK! En tykkäisi" olisi ollut korrektimpi " Onnea sinulle! Itse en ehkä sen kaltaisesta työstä välittäisi..." -muodossa, mutta viestihän on periaatteessa sama.

Vierailija
8/25 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rehellisen -oman- mielipiteensä. Eipähän ole kilpailemassa sun kanssa samoilla työmarkkinoilla.

Vierailija
9/25 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain moukka läväyttää mielipteensä tuolla tavalla. Ja toisaalta taas, miksi kaverin työstä pitää edes olla jotakin mieltä?

Vierailija
10/25 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä rentoutta on se, ettei tarvitse miettiä miten asettaisi sanansa mahdollisimman korrektisti ettei vaan loukkaa ketään.

Viesti ymmärretään ilman korrektiuttakin.

Mutta myönnän kyllä, että kaveripiirissäni on vähän erikoisia ilmiöitä. Mm. hyväntahtoinen vittuilu on ihan arkipäivää =)

Vierailija
11/25 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ja mitä "rehellisyyden" varjolla... Oma anoppini on tällainen ja olen monet kerrat ollut itku kurkussa.

Vierailija
12/25 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ja mitä "rehellisyyden" varjolla... Oma anoppini on tällainen ja olen monet kerrat ollut itku kurkussa.

Sitten ne töksäyttelijät ihmettelee silmät pyöreinä, että mitä mä tein, mähän vaan kerroin mielipiteeni?!

Vierailija
13/25 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitsee itselleen asunnon/miehen/saa lapsen/valitsee auton tms , niin sano sinä ap sille, että YÄK, mä en kyllä tykkäis!

Vierailija
14/25 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä puhun eri tyylisesti asiakaspalvelutyössäni, lapselleni, miehelleni, kavereille ja sukulaisille. Puhetyyli siis tavallaan vaihtuu tilanteen mukaan.

En ikinä esim. anopilleni tai äidilleni voisi sanoa, että "YÄK! Kauhee paita! En tykkäis!", mutta kaverilleni voisin.

Vierailija
15/25 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä puhun eri tyylisesti asiakaspalvelutyössäni, lapselleni, miehelleni, kavereille ja sukulaisille. Puhetyyli siis tavallaan vaihtuu tilanteen mukaan.

En ikinä esim. anopilleni tai äidilleni voisi sanoa, että "YÄK! Kauhee paita! En tykkäis!", mutta kaverilleni voisin.

Enkä pitäisi siitä, että joku tulee kommentoimaan vaatetustani, ammattiani tms.

Vierailija
16/25 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini kanssa keskustelu voi sujua vaikka näin:

"Kato! Ostin uuden paidan!"

"YÖK! Ihan hirvee! En tykkäis!"

*kikatusta* "Arvasin että tää on ihan sun makuun!"

"On todella joo. Mutta se kyllä sopii sulle. Mitkä housut laitat sen kanssa?"

"Sä saat kyllä halvauksen..."

"En haluu tietää!"

Keskustelua säestää yleensä nauru ja räkätys. Kamalaa ja hillittömän epäkorrektia.

Vierailija
17/25 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siitä jos sinä tykkäät.

Vierailija
18/25 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini kanssa keskustelu voi sujua vaikka näin:

"Kato! Ostin uuden paidan!"

"YÖK! Ihan hirvee! En tykkäis!"

*kikatusta* "Arvasin että tää on ihan sun makuun!"

"On todella joo. Mutta se kyllä sopii sulle. Mitkä housut laitat sen kanssa?"

"Sä saat kyllä halvauksen..."

"En haluu tietää!"

Keskustelua säestää yleensä nauru ja räkätys. Kamalaa ja hillittömän epäkorrektia.

Teillä tuo voi olla kahdenkeskinen tapa, mutta ap:llä kavereineen ei selvästi ole. eli minusta ap:n kaveri on moukkamainen.

Vierailija
19/25 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointtinani oli vastaus ap:n kysymykseen sitä, että muilla voi olla kavereita, jotka kommentoivat "yhtä kivasti" ja yritin siis valoittaa sitä taustaa millaisissa tilanteissa niin voi tehdä.

Vierailija
20/25 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

väliäkö sillä on mistä kaverisi tykkää, eihän hän ole alaa vaihtamassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän