Virtsaongelmia.
Eli minulla ollut silloin tälloin virtsatien tulehduksia, nyt "vanhemmiten" yhä harvemmin. Kuitenkin usein ongelmana on ab-kuurinkin aikana ja muulloinkin virtsarakon supistelua ja epämukavaa tunnetta virtsarakossa. Niinkuin jatkuva pissahätä, vaikka olisi juuri käynyt pissalla. Mistä johtuu? Sp-taudit testattu(mm. klamydia), ei ole. Jos joku kärsii samasta vaivasta ja saanut jostakin avun, olen kiitollinen.
Kommentit (13)
Lääkäri vinkkas että c vitamiini pitää virtsan happamuuden oikeanlaisena eli sitä kans.
7 jatkaa
ps. en tiedä mikä näistä on ollut se paras, käytän itse noita kaikkia ja mielummin vaikka jotain näistä turhaan kuin haluaisin tuota vaivaa rieskaksi taas.. tosi ikävä vaiva
itse huomaan tuollaista silloin kun elimistö on liian kuiva. Sitten vaan juon paljon että saan sitä pissaa oikeasti tulemaan. Mutta tämä ei varmaan sovi yhteen tuon kanssa, että sinulla ennen menkkoja.
inhottavaa tunnetta rakossa. Enkä tiedä miksi. Silloin otan trimopan 100 mg (jota määrätty estolääkkeeksi pissikseen, otan aina yhdynnän jälkeen) 1 1/2 kertaisen annoksen muutaman päivän ajan aamuin illoin. Ensiapuna särkylääke ja ns. lämmitetty kauratyyny alavatsalla. Tsemppiä, kusinen vaiva ;-).
t. mahdollinen kohtalotoveri
inhottavaa tunnetta rakossa. Enkä tiedä miksi. Silloin otan trimopan 100 mg (jota määrätty estolääkkeeksi pissikseen, otan aina yhdynnän jälkeen) 1 1/2 kertaisen annoksen muutaman päivän ajan aamuin illoin. Ensiapuna särkylääke ja ns. lämmitetty kauratyyny alavatsalla. Tsemppiä, kusinen vaiva ;-).
t. mahdollinen kohtalotoveri
ap
Minä kävin lääkärissä samaisten oireiden kiusatessa nyt aiemmin kesällä. Mitään tulehduksia tai muutakaan ei löytynyt. Johtuu kuulemma hormonimuutoksista. Voi kuulemma kiusata esim. ennen menkkojen alkua, imetyksen aikana jne jne. ;)
Minä kävin lääkärissä samaisten oireiden kiusatessa nyt aiemmin kesällä. Mitään tulehduksia tai muutakaan ei löytynyt. Johtuu kuulemma hormonimuutoksista. Voi kuulemma kiusata esim. ennen menkkojen alkua, imetyksen aikana jne jne. ;)
Lisäksi muutenkin hormonit heittelee päin honkia, minulla kaikissa hormoniarvoissa häikkää(erittäin paha pco) joten välillä on estrogeeniä vaikka kuinka paljon ja välillä joudun syömään vahvoja keltarauhashormoneita. Liekö tästä ongelmat sitten johtuvat? Olisi kiva tietää, mistä johtuu. Kiitos vastauksestasi!
ap
todellakin 1 magnesium-tabletti ja 2 c-vitamiinitablettia päivässä ovat auttaneet! Kiitos siis vinkkaajalle!
ja helposti tulivat just yhdynnän jälkeen. Pahimmillaan 4 krt vuodessa. Estolääkitystäkin mietittiin muttei aloitettu. Nyt vanhemmalla iällä ovat harvenneet ja tunnistan jo kokemuksesta hyvin aikaisessa vaiheessa kun jotain pientä oiretta edes alkaa olla virtsiksen suuntaan. Se on se "tunne" ennen kuin edes pissaaminen sattuu tai labratestissa näkyy edes bakteeri.
Jostain kuulin aikoinaan että luontaistuotekaupoissa myytävä greipinsiemenuute auttaisi tähän (muutenkinhan pissavaivaiselle suositellaan happamia juomia: karpalo, puolukka, tyrni tms.) Ja nykyisin mulla on AINA greipinsiemenuutetta mukana, olin kotona tai matkalla. Ihan kaiken varalta. Laitan sitä kuumaan teehen n. 10 tippaa per muki (ohjeistus lienee vähän vähemmän) ja juon noin 5 mukillista vaikka väkisin illan aikana heti kun huomaan jotain merkkiä pissiksestä. Tällä menee yleensä vaiva heti ohi ja virtsaputki puhdistuu kun joutuu siinä käymään vessallakin sen jälkeen sitten. Tuo on ollut kyllä paras aina mitä olen ikinä käyttänyt, toimii ainakin mulla täydellisesti! Suosittelen lämpimästi kaikille jotka haluaa ehkäistä virtsistä.
mutta nyt on pakko nauraa. Olisikin vain neljä kertaa vuodessa, itsellä on ollut pahimmillaan kerran viikossa 1,5 vuoden ajan eikä estolääkitys auttanut juuri ollenkaan. Kaiken sen jäljiltä on rakko ja virtsaputki vieläkin kipeitä, joten syömiset, juomiset ja pissaamiset on suunniteltava tosi tarkkaan.
Karpalojauhetta syön ruoan kanssa joka päivä, se on hieman helpottanut. Lisäksi juon välillä sokeroimatonta karpalomehua jos yhtään tuntuu pahemmalta. Juon muutenkin tosi paljon ja yritän olla ravaamatta vessa, sillä se pahentaa tilannetta.
ja helposti tulivat just yhdynnän jälkeen. Pahimmillaan 4 krt vuodessa. Estolääkitystäkin mietittiin muttei aloitettu. Nyt vanhemmalla iällä ovat harvenneet ja tunnistan jo kokemuksesta hyvin aikaisessa vaiheessa kun jotain pientä oiretta edes alkaa olla virtsiksen suuntaan. Se on se "tunne" ennen kuin edes pissaaminen sattuu tai labratestissa näkyy edes bakteeri.
Jostain kuulin aikoinaan että luontaistuotekaupoissa myytävä greipinsiemenuute auttaisi tähän (muutenkinhan pissavaivaiselle suositellaan happamia juomia: karpalo, puolukka, tyrni tms.) Ja nykyisin mulla on AINA greipinsiemenuutetta mukana, olin kotona tai matkalla. Ihan kaiken varalta. Laitan sitä kuumaan teehen n. 10 tippaa per muki (ohjeistus lienee vähän vähemmän) ja juon noin 5 mukillista vaikka väkisin illan aikana heti kun huomaan jotain merkkiä pissiksestä. Tällä menee yleensä vaiva heti ohi ja virtsaputki puhdistuu kun joutuu siinä käymään vessallakin sen jälkeen sitten. Tuo on ollut kyllä paras aina mitä olen ikinä käyttänyt, toimii ainakin mulla täydellisesti! Suosittelen lämpimästi kaikille jotka haluaa ehkäistä virtsistä.
mutta nyt on pakko nauraa. Olisikin vain neljä kertaa vuodessa, itsellä on ollut pahimmillaan kerran viikossa 1,5 vuoden ajan eikä estolääkitys auttanut juuri ollenkaan. Kaiken sen jäljiltä on rakko ja virtsaputki vieläkin kipeitä, joten syömiset, juomiset ja pissaamiset on suunniteltava tosi tarkkaan. Karpalojauhetta syön ruoan kanssa joka päivä, se on hieman helpottanut. Lisäksi juon välillä sokeroimatonta karpalomehua jos yhtään tuntuu pahemmalta. Juon muutenkin tosi paljon ja yritän olla ravaamatta vessa, sillä se pahentaa tilannetta.
ja helposti tulivat just yhdynnän jälkeen. Pahimmillaan 4 krt vuodessa. Estolääkitystäkin mietittiin muttei aloitettu. Nyt vanhemmalla iällä ovat harvenneet ja tunnistan jo kokemuksesta hyvin aikaisessa vaiheessa kun jotain pientä oiretta edes alkaa olla virtsiksen suuntaan. Se on se "tunne" ennen kuin edes pissaaminen sattuu tai labratestissa näkyy edes bakteeri. Jostain kuulin aikoinaan että luontaistuotekaupoissa myytävä greipinsiemenuute auttaisi tähän (muutenkinhan pissavaivaiselle suositellaan happamia juomia: karpalo, puolukka, tyrni tms.) Ja nykyisin mulla on AINA greipinsiemenuutetta mukana, olin kotona tai matkalla. Ihan kaiken varalta. Laitan sitä kuumaan teehen n. 10 tippaa per muki (ohjeistus lienee vähän vähemmän) ja juon noin 5 mukillista vaikka väkisin illan aikana heti kun huomaan jotain merkkiä pissiksestä. Tällä menee yleensä vaiva heti ohi ja virtsaputki puhdistuu kun joutuu siinä käymään vessallakin sen jälkeen sitten. Tuo on ollut kyllä paras aina mitä olen ikinä käyttänyt, toimii ainakin mulla täydellisesti! Suosittelen lämpimästi kaikille jotka haluaa ehkäistä virtsistä.
Miten voi olla kerran viikossa?? Eikö silloin harkita jo katetrointia tms. Miten elimistö kestää tuollaista?? Onko syy selvinnyt mistä tulee?
ja tätä ollut siis useamman kerran.
Urisan luontaistuotekaupasta (meillä sitä on cittarissakin) on loistava tuote säännöllisesti käytettynä. Lisäksi vadelmanlehtiteetä juon paljon, koen että siitä on hyötyä kun kupin päivässä juo. Lisäksi voikukkateestä on kanssa kuulema hyötyä. Lisäksi magnesiumlisä auttaa lihaksia rentoutumaan ja estää supisteluja.
Suosittelen kokeilemaan... eivät tuo helpotusta hetkessä mutta pitemmällä aikavälillä helppaa kyllä.