En koskaan aio kertoa kellekään,että poltin raskausaikanani
tietyille viikoille asti. Lapselleni kerron kun asia tulee joskus puheeksi (todnäk aikuisena), mieheni ja neuvola tietää myös.
Tuo ketju osoitti, miten julmasti ihmiset ajattelevat, että on täysin läpimätä ihminen koko loppuelämän, että ei ansaitse tyyliin elää. Minä yritin päästä tupakasta eroon ja pääsinkin, mutta en heti plussatestiin. Siten se elämä meni, enkä voi asiaa enää muuksi muuttaa.
Lapseni on hoidettu hyvin ja hän on iloinen eskarilainen. Olen ihan tavallinen äiti, en juokse baareissa tai muutakaan. En koskaan aio kertoa kellekään, että en päässyt heti plussatestiin eroon tupakasta. Koska näköjään minua sen jälkeen pidettäisiin pahana äitinä ja ihmisenä. Yhtä kaikki vaikka siitä on ottanut opikseen, niin silti on paska äiti ikuisesti.
Kommentit (2)
ihan turha kuvitella, että jos lapsi syntyy terveenä, tai on vielä terve koululainen, homma olisi siinä.
Jos lapsenne sairastuvat esim. kivessyöpään tai ovat hedelmättömiä, katsokaapa vielä siinä vaiheessa peiliin. Nämä molemmat korreloivat voimakkaasti äidin raskausajan tupakoinnin kanssa.
SIksi teitä halveksutaan. Teoillanne on niin kauaskantoiset seuraukset. Ja vain oman nautinnonhalunne takia.
Mä poltin esikoisen aikana koko raskauden. Täysin terve ja kaikinpuolin normaali lapsi hän on. Toki en mitenkään ylpeä ole, enkä sitä mainosta en myöskään salaa. Toisen kohdalla lopetin. Psyykasin itseäni lukemalla todella paljon aiheesta ja nimenomaan tarkoituksella syyllistäviä ja inhottavia juttuja. Auttoi erittäin hyvin. Lopetus oli niin helppoa, että kaduttaa etten esikoisella keksinyt tuota keinoa päästä eroon. Mutta mulle sä et ainakaan olen paska äiti :) tuo ei ole paskan äitiyden mittari.