Työpaikka Leppävaarassa -minne muuttaisin?
En tunne pääkaupunkiseutua kovin hyvin ja nyt olisi muutto sinne edessä.
Työpaikka on Leppävaarassa ja koska minulla ei ole autoa, työmatkan tulisi sujua julkisilla -ja mahdollisimman nopeasti.
Mitä asuinaluetta suosittelisitte pääkaupunkiseudulta?
Toiveina alueen rauhallisuus, vehreys, palvelujen läheisyys, sekä hyvät liikenneyhteydet (etenkin työpaikalle Leppävaaraan, Helsinkiin sekä lentokentälle). Ja jos sokerina pohjalla alueella olisi vielä suht viehättävää tai katseen kestävää arkkitehtuuria; ajatus lähiöelämästä neukkukuutiossa ahdistaa.
Kommentit (19)
Siellä et varmaan viihtyisi. Esim. Kauklahdesta voisi löytyä kivoja koteja vaikka sekin alkaa olla aika täyteen rakennettu.
Kehä I:n varrella Leppävaaran ja Tapiolan välissä, käytännössä lähes kävelyetäisyydellä Leppävaarasta. Yhteydet Kehää pitkin hyvät molempiin suuntiin, lisäksi Turuntietä pääsee ripeästi keskustaan. Rauhallinen, arvostettu asuinalue, jossa hyvät päiväkodit ja ala-aste, peruspalvelut ja tosiaan lyhyt matka Tapiolaan ja L-vaaraan joissa molemmissa käytännössä saatavilla lähes kaikki, mitä keskustassakin. Luontoakin ympärillä ihan kiitettävästi.
Kauempaa sitten vaikka Tuomarila, Tapiola... Miksei Westendkin, jos rahkeet riittää ;-)
Leppävaaraan. On vuokra-asuntoja (kaupungin taloissa levotonta menoa tosin) ja kalliimpia yksityisvuokrataloja, omistuskämppiäkin piisaa. Lähimmät palvelut Leppävaarassa ja Karakalliossa.
Lintuvaarassa kivaa asuinaluetta, hyvät yhteydet (kävelymatka) Leppävaaraan, mutta palveluja niukasti (lähikauppa, kioski, posti, kampaamoja). Kaupungin vuokrataloja (kt- ja rivari-), ok-aluetta valtaosin.
Hämevaara ja Hämeenkylä jo Vantaan puolta (huokeampaa!), mutta hyvät yhteydet Leppävaaraan (fillarilla mainio reitti ja matka). Palvelut kuulemma OK. Lentokentälle suht hyvä matka.
Näistä mulla siis vankkaa tietoa, kertokaa muut lisää.
Tapiolaa tunnen paremmin ja pidän alueesta.
Ja aluksi siis muutamme vuokra-asuntoon. Olemme paluumuuttajia ja olemme tottuneet kovaan hintatasoon (parhaillaan maksamme vuokraa 2 500/kk). Ajan kanssa etsimme omistusasuntoa, kunhan sopiva löytyy.
Kiitos ideoista! Lisää? :)
T. Ap
Heti Leppävaaran pohjoispuolella on Lintuvaara, joka on myös tarkistamisen arvoinen.
Leppävaaraan pääsee helpoiten junalla, joten Etelä-Haaga olisi kanssa yksi hyvä vaihtoehto.
Hyvät on yhteydet Tapiolasta Leppävaaraan. Meidän alakoululainen kulkee päivittäin sitä matkaa. Busseja menee tiuhaan.
Tapiolassa on erittäin vähän isompia "yhteisöllisiä" vuokra-asuntoja, joten suurin osa saa etsiä sitten yksityiseltä vuokra-asuntoa.
Alueella on myös aika elitististä se meininki, mutta se ei tietty varmaan teitä haittaa, jos olette tuommoiseen tottuneet. Itse olen vähän "slummimmalla" mielenlaadulla varustettu, joten Tapiolan tietty elitistisyys on minua viime aikoina järkyttänyt, vaikka olen siellä joskus 10+ vuotta sitten asunut ja silloin viihtynyt.
Viherlaakso
Jupperi
Laaksolahti
Laaksolahti parasta näistä, Viherissä hyviä alueita.
Pääset hyvin Lepuskiin julkisilla tahi vaikka fillarilla.
Me asumme Lintuvaarassa, joka on siis Leppävaaran osa. Olemme asuneet 15 vuotta ja viihdymme hyvin.
Leppävaarassahan on kaupunkimainen uusi puoli Etelä-Leppävaarassa, Sellon puolella, kerrostaloja jne. Sen lisäksi sitten Säterimetsän alue samoin Etelä-Leppävaarassa, mm. englantilaistyyppisiä rivareita, ihan kivaa aluetta sekin.
Sitten on tämä meidän Lintuvaaramme, joka on pientalovaltaista aluetta, alkaa noin 20 minsan kävelymatkan päässä Leppävaaran keskustasta. Rauhallista mukavaa aluetta ja me esim. asumme kahden hiekkatien välissä :).
Leppävaarassa on kaikki palvelut: kirjasto, uimahalli, Sellon palvelut jne. Kuitenkin myös luontoa: lenkkipolut tuossa metsässä lähellä, talvella hiihtoladut.
Me asumme Lintuvaarassa, joka on siis Leppävaaran osa. Olemme asuneet 15 vuotta ja viihdymme hyvin. Leppävaarassahan on kaupunkimainen uusi puoli Etelä-Leppävaarassa, Sellon puolella, kerrostaloja jne. Sen lisäksi sitten Säterimetsän alue samoin Etelä-Leppävaarassa, mm. englantilaistyyppisiä rivareita, ihan kivaa aluetta sekin. Sitten on tämä meidän Lintuvaaramme, joka on pientalovaltaista aluetta, alkaa noin 20 minsan kävelymatkan päässä Leppävaaran keskustasta. Rauhallista mukavaa aluetta ja me esim. asumme kahden hiekkatien välissä :). Leppävaarassa on kaikki palvelut: kirjasto, uimahalli, Sellon palvelut jne. Kuitenkin myös luontoa: lenkkipolut tuossa metsässä lähellä, talvella hiihtoladut.
Olemme viihtyneet, hyvät koulut ja päiväkodit lapsille, rauhallinen alue. Oma duunini on Helsingin keskustassa, joten aikaa tuhrautuu lähes 1 h suuntaansa, mutta "Leppävaaran keskustaan" pääsee jopa kävellen/fillarilla nopeasti, ja busseja (syöttöliikenne juna-asemalle) kulkee tiheästi!
Haagasta pääsisi hyvin junalla, ja se näyttää mukavalta ympäristöltä. Tykkään 50-luvun taloista, ja kasvillisuus on ehtinyt kasvaa ja ympäristö 'rauhoittua'. En tosin tunne sitä hyvin. Ja Tapiolassa on mukava ympäristö ja erinomaiset palvelut.
Leppävaaran pohjoispuolta eli Lintuvaara ja Hämevaara. Käy katsomassa myös Pähkinärinteen rivitalot.
Hämevaarasta pääsee neljällä bussilla 10 minuutissa Selloon. Kaunista 50-60-luvulla rakennettua omakotialuetta, jossa jokunen rivitalo. Vehreää. Kauppa, kioski, pub, kampaaja, fysioterapia, kirjasto, hammashoitola, ala-aste, päiväkoti aivan kävelyetäisyydellä. Paljon lapsiperheitä, jos seuraa haluaa.
Olisiko sinulla antaa käytännön esimerkkejä? Olen asunut vuosikausia poissa Suomesta ja jotenkin hykerryttää ajatus tapiolaisista elitisteistä. Tai ylipäänsä suomalaisista elitisteistä. Mitä lie ovatkaan :)
Ja tosiaan, matkan varrella on tullut nähtyä ja koettua myös luksusta. Taakse jää paikalliset kerrostalot ovimiehillä, upeilla asunnoilla, uima-altailla, kuntosaleilla, elokuvateatterilla, valtavilla muurien suojaamilla puutarhoilla -puhumattakaan henkeä salpaavan kauniista, kartanomaisista omakotitaloalueista tenniskenttineen, puutarhoineen ja golf-klubeineen...
Suomessa haluaisin asua alueella, jossa ihmiset olisivat mahdollisimman normaaleja ja täyspäisiä. Ääripäät ei houkuta, eli sosiaalitapaukset ja elitistit. Mutta miten sitten kukin määritellään ;)
Ap
Alueella on myös aika elitististä se meininki, mutta se ei tietty varmaan teitä haittaa, jos olette tuommoiseen tottuneet. Itse olen vähän "slummimmalla" mielenlaadulla varustettu, joten Tapiolan tietty elitistisyys on minua viime aikoina järkyttänyt, vaikka olen siellä joskus 10+ vuotta sitten asunut ja silloin viihtynyt.
Täällä puhutaan usein 'slummeista', vaikka ihan tavallisia lähiöitä ne pääosin ovat. Mutta joo, meilläkin on asuinpaikan vaihto mietteissä, ja Tapiola on ollut mielessä, mutta mieleen tulee muutamat tarinat 'tavisten' esim. koulussa kohtaamasta syrjinnästä (mm. Virpi Hämeen-Anttila...). Mutta ovimiehiin tottuneille se tuskin on ongelma :D
Täällä puhutaan usein 'slummeista', vaikka ihan tavallisia lähiöitä ne pääosin ovat. Mutta joo, meilläkin on asuinpaikan vaihto mietteissä, ja Tapiola on ollut mielessä, mutta mieleen tulee muutamat tarinat 'tavisten' esim. koulussa kohtaamasta syrjinnästä (mm. Virpi Hämeen-Anttila...). Mutta ovimiehiin tottuneille se tuskin on ongelma :D
Ei ole varmaan mukava olla kaveripiirissä, jossa on muita "huonompi" (=köyhempi), eli vanhoilla elitisti-alueilla. Tosin ap:lle ei varmaan ole tämä ongelma... Edelleen siis ääni Lintuvaaralle, jossa ihan "tavallisia" perheitä, mutta hyvin toimeentulevia pääosin.
kävelymatka Leppävaaraan metsän läpi.
Eli lapset vertailevat keskenään vaatteita, vanhempien palkkatuloja, koteja ja rankkaavat luokkakaveriensa ihmisarvon johtopäätöstensä perusteella? Kuulostaa...oksettavalta.
Ja vaikka olemme nähneet yhtä ja toista maailmalla, emme ole snobeja. Ihan tavallinen lapsiperhe. Rahan tai merkkien perässä juokseminen ei kiinnosta.
Ap
Ei ole varmaan mukava olla kaveripiirissä, jossa on muita "huonompi" (=köyhempi), eli vanhoilla elitisti-alueilla.
Kerros nyt vähän vaikka siitä, että omaan vai vuokralle.
Ihan kivan näköistä arkkitehtuuria on ihan tuossa Säterissä Leppävaarassa. Hinnat on kyllä sitten aikasta huimat.
Keskimäärin Leppävaaraan on hyvät yhteydet esim. Tapiolasta ja sitten tietty junalla tai varmaan Vanhan Turuntien varrestakin.
Itse olen asunut pitkään Leppävaarassa ja tykkään. Monet tykkää Tapiolasta myös.