Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mä olen varmaan ihan outo

Vierailija
23.09.2010 |

jos tän palstan mukaan on ihan ok että 2kk vaavi on toistuvasti hoidossa että vanhemmat pääsee viettään laatuaikaa.

Meillä on kuus lasta. Vanhin yläkoulussa, nuorin puolivuotias. Mulla on aina ollu päävastuu kodista ja lapsista, mies tienaa ja elättää sekä hoitaa ne miehiset työt (autorempat, lumenluonnit, lämmityksen). Lapsia ei ole koskaan viety toistuvasti viikonloppuhoitoon vaan me vanhemmat käymme pari kertaa vuodessa yhdessä leffassa/konsertissa ja palaamme sitten kiltisti kotiin lasten luo. Lapsilla on joko palkattu hoitaja tai joku täti/setä/isovanhempi hoitamassa. Sillointällöin sattuu niin onnellisesti, että lapset ovat kavereilla/sukulaisilla kaikki yhtä aikaa yökylässä ja saadaan kokonainen viikonloppu yhteistä aikaa miehen kanssa. Se ei kuitenkaan ole niin tärkeää, että esim. vauvaa olisi vielä jätetty lainkaan hoitoon.

Itse koen tärkeäksi keskittyä pikkuvauva-ajan siihen vauvaa. Ei silloin käydä bilettämässä tiuhaan ja raahata vauvaa yökylään. Ylipäätään jos oma vapaus ja sumuset baari-illat on elintärkeitä niin ehkä olisi syytä pysähtyä miettimään omaa valmiutta vanhemmuuteen. On jokseenkin säälittävää katsella perheitä, joissa vanhemmat on arkisin töissä, vapaa-ajan poissaolevia, viikonloppusin kännissä/harrastamassa (ja oikeestaan missä tahansa, paitsi läsnä lapsilleen) ja puolustelevat tekemisiään oikeutena elää myös omaa elämää. Lapset sitten pärjäilee niin kuin parhaaksi näkee eli yleensä aika huonosti.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla