Onko mielestäsi kaikilla asioilla jokin tarkoitus?
Jos esim. lapsesi joutuisi pedofiilin raiskaamaksi niin mikä tarkoitus sillä on?
Minusta kun joskus vain tapahtuu paskoja asioita eikä sillä ole mitään sen suurempaa iloista tarkoitusta, en ymmärrä ihmisiä jotka ajattelevat niin.
Kommentit (18)
-kaikella on tarkoituksensa.
Pedofiilijuttuun ei kyllä, mutta kun mietimme joitain asioita taaksepäin, niin löytyyhän niitä, jolloin tuli ajatelleeksi -kaikella on tarkoituksensa.
Mieheni auto meni rikki ja hän lähti auton sijaan työpaikalle junalla, n. tunnin matka. Kappas vaan hän myöhästyi aikomastaan junasta ja joutui odottamaan seuraavaa, menee ½ tunnin välein kotipaikasta pääkäupunkiin.
Onneksi mieheni ei ehtinyt aikomaansa junaan, sillä siinä sattui pieni onnettomuus silloin. Onneksi ihmisiä ei kuollut mutta junan suistuessa raiteiltaan olisi voimut vakavaakin käydä.
On paljon muitakin muistoja kun on tullut mieleen -kaikella on tarkoituksensa. Kuitenkin ne surut ja murheet jotka mekin olemme kokeneet, ei voi olla tarkoituksen mukaisia, ainakaan en ymmärrä mitä hyvää niistä on voinut koitua; raskaassakin surusssa.
toki tällaisia juttuja sattuu itse kullekin, mutta itse pidän niitä enemmän sattumanana.Oikein positiivisesti ajattelevat löytävät tarkoituksen jokaiselle asialle, mutta mietinkin, että ovatko he oikeasti kokeneet mitään kovin surullista vai vaan tyyliin "en saanut haluaamani työpaikkaa, olin surullinen, mutta seuraavalla viikolla sainkin paljon paremman!". Siksi tuo ääriesimerkki pedofiliasta, semmoistakin kun tapahtuu ja mikäköhän tarkoitus sillä sitten on.
Mika ihmeen tarkoitus voi olla esim silla, etta lapsi sairastuu ja kuolee? Tai etta vanhemmat kuolevat kolarissa ja pienet lapset jaavat orvoiksi?
jos ajatellaan vaikka tuota pedofiilijuttua, niin eihän siinä omalle kohdalle välttämättä olisi sellaista (hyvää) tarkoitusta, mutta tapauksen ansiosta tekijä jäisi kiinni ja näin pelastuisi moni muu ja tietoisuus ongelmasta lisääntyy. Ja voihan uhri suhtautua ihmisiin ja itseensä eri tavalla ja se voi ohjata hänen elämäänsä jollain tavalla.
Siis eihän "tarkoitus" välttämättä tarkoita sellaista välitöntä positiivista asiaa, vaan voi toimia vähän ikävämmälläkin tavalla tai laajemmassa kokonaisuudessa.
on tarkoituksensa. Mua on lapsena käytetty hyväksi, olen sen johdosta osannut auttaa toista hyväksikäytettyä. Mua on hakattu ja kohdeltu kaltoin avioliitossa, olen osannut auttaa ja antaa muuta katsantokantaa hyvälle ystävälleni.
Mun mielestä kaikella on tarkoituksensa. Se, mitä minä olen kokenut elämässäni vääryyttä tai hyvyyttä, osaan suhtautua siihen ihan eritavalla. Vääryyteen tietenkin suhtaudun isommalla tunnekapasiteetilla kuin normi ihminen. Hyvyydestä itken, kun joku voi hyvin, niin itken onnesta.
jos ajatellaan vaikka tuota pedofiilijuttua, niin eihän siinä omalle kohdalle välttämättä olisi sellaista (hyvää) tarkoitusta, mutta tapauksen ansiosta tekijä jäisi kiinni ja näin pelastuisi moni muu ja tietoisuus ongelmasta lisääntyy. Ja voihan uhri suhtautua ihmisiin ja itseensä eri tavalla ja se voi ohjata hänen elämäänsä jollain tavalla.
ole aika tylyä Kohtalolta pistää just sinun lapsi esim. vammautumaan pahasti tai sairastumaan pahaan skitsofreniaan vain siksi, että siitä olisi iloa muille? Ei se ajatus varmaan mua lohduttaisi.
Toki kaikki asiat vaikuttavat moniin muihin asioihin, mutta ihan kuin nyt ei ihminen pystyisi olemaan esim. mukava toisille ilman raiskauskokemusta lapsena.
eikä niillä ole yhtään mitään tarkoitusta.
Ei sellaisellakaan voi olla mitään tarkoitusta, että lapsi syntyy maailmaan vakavasti sairaana, kärsii koko lyhyen elämänsä ajan ja sitten kuolee.
Vieläpä joka ainoalla teolla, jonka me itse ja muut tekevät, on tälle ihmiselle HYVÄ tarkoitus. Jopa sillä pedofiilillä. Kyllä hänkin aidosti pyrkii hyvään. Hänen mielensä on vain niin kieroutunut, että hän aiheuttaa samalla muille tuhoa ja kärsimystä.
Uskomus, että kaikki pyrkivät hyvään, on erittäin käyttökelpoinen. Se antaa kyvyn ymmärtää toisia, mutta ei tarkoita, että heidän käytöksensä pitäisi hyväksyä. On vain paljon parempi lähtökohta kaikelle viestinnälle ja vuorovaikutukselle, jos pystyy ymmärtämään toista ja sallimaan hyvyyttä jokaiselle.
voi löytää tarkoituksen, jos haluaa. Voi löytää vähintään sen asian seuraamuksista jotain hyvää. Riippuu ihan siitä, miten haluaa elämänsä elää. JOs mieluummin katkeroituu ja jää kyselemään miksi, miksi, niin se on ihan oma valinta.
Elämässä sattuu kaikille ikäviä asioita, miksi ei siis juuri sinulle tai minulle?
miksi se olisi yhtään sen tylympää tapahtua meille, kuin naapurille? En jotenkin osaa ajatella niin, ettei meille voi koskaan tapahtua mitään, koska se olisi epäreilua. Tapahtuuhan noita kaiken aikaa jollekin kuitenkin. Miksi olisi jotenkin reilua, ettei se sattuisi juuri meille?
Tottakai se tilanne olisi kamala, mutta en kyllä siinä tilanteessa voisi ajatella, että tämän olisi kuulunut tapahtua jollekin muulle. Ja jos tässä on takana se, että mitään sairauksia tai onnettomuuksia ei saisi koskaan tapahtua, niin se on sitten eri asia.
sattumaa suurin osa. Joskus hyvää, joskus huonoa. Tosin uskon että intuitiolla on paljon vaikutusta, ja että intuitio ei ole mitään mystistä, vaan sellaista tietoa jota olemme keränneet ja käsitelleet huomaamattamme ja se aiheuttaa erilaisia hyviä tai huonoja fiiliksiä jostain.
voi löytää tarkoituksen, jos haluaa. Voi löytää vähintään sen asian seuraamuksista jotain hyvää. Riippuu ihan siitä, miten haluaa elämänsä elää. JOs mieluummin katkeroituu ja jää kyselemään miksi, miksi, niin se on ihan oma valinta.
Elämässä sattuu kaikille ikäviä asioita, miksi ei siis juuri sinulle tai minulle?
itse voi toki ajatella ihan mitä haluaa, mutta ehkä tarkoitin sitten enemmän sellaista, että onko joku taho, joka ohjaa kaikkia tapahtumia ja täten antaa kaikille asioille tarkoituksen. Jos valitsee ajatella, että pienen lapsen kuolema olikin hyvä juttu, niin se on oma valinta, toisin kuin että ajattelisi, että jokin Kohtalo nyt määräsi näin ja siksi se on hyvä.
miksi se olisi yhtään sen tylympää tapahtua meille, kuin naapurille? En jotenkin osaa ajatella niin, ettei meille voi koskaan tapahtua mitään, koska se olisi epäreilua. Tapahtuuhan noita kaiken aikaa jollekin kuitenkin. Miksi olisi jotenkin reilua, ettei se sattuisi juuri meille?
Tottakai se tilanne olisi kamala, mutta en kyllä siinä tilanteessa voisi ajatella, että tämän olisi kuulunut tapahtua jollekin muulle. Ja jos tässä on takana se, että mitään sairauksia tai onnettomuuksia ei saisi koskaan tapahtua, niin se on sitten eri asia.
että jos ajattelee, että joku pisti lapsesi hukkumaan, jotta naapurin lapsi vältti lopun ikänsä vettä ja eli pitkään, niin minusta se olisi aika tylyä minulle, olen sitten kai itsekäs. Ja joo, musta olisi ihan reilua, että kaikki saisivat valita milloin haluavat kuolla ja siihen asti eletään ilman pahoja kärsimyksiä ja sairauksia.
Jälkikäteen on helppo etsiä "hyvityksiä" tapahtuneelle, mutta mitään suurempaa tarkoitusta näillä elämän ikävilläkään tapahtumilla ei ole. Niitä vain sattuu.
Toiset pääsevät näistä helpommin yli kuin toiset, ja toisille ikävyyksiä tuntuu tuntuu tulevan kohtuuttomasti. Parempi tietysti, jos osaa elää katkeroitumatta ja yrittää löytää sen valopilkun pimeydessäkin.
miksi se olisi yhtään sen tylympää tapahtua meille, kuin naapurille? En jotenkin osaa ajatella niin, ettei meille voi koskaan tapahtua mitään, koska se olisi epäreilua. Tapahtuuhan noita kaiken aikaa jollekin kuitenkin. Miksi olisi jotenkin reilua, ettei se sattuisi juuri meille? Tottakai se tilanne olisi kamala, mutta en kyllä siinä tilanteessa voisi ajatella, että tämän olisi kuulunut tapahtua jollekin muulle. Ja jos tässä on takana se, että mitään sairauksia tai onnettomuuksia ei saisi koskaan tapahtua, niin se on sitten eri asia.
että jos ajattelee, että joku pisti lapsesi hukkumaan, jotta naapurin lapsi vältti lopun ikänsä vettä ja eli pitkään, niin minusta se olisi aika tylyä minulle, olen sitten kai itsekäs. Ja joo, musta olisi ihan reilua, että kaikki saisivat valita milloin haluavat kuolla ja siihen asti eletään ilman pahoja kärsimyksiä ja sairauksia.
olisiko se ollut sitten reilumpaa, että se naapurin lapsi olisi hukkunut? Siis kokonaisuuden kannalta, ei pelkästään sinun. Se oli se pointtini. Minä ajattelen laajemmin tämän jutun, ei vaan yksittäisten ihmisten kohdalla, koska yksikään ihminen ei tarvitse reilumpaa tai epäreilumpaa kohtelua kuin toinen.
olisiko se ollut sitten reilumpaa, että se naapurin lapsi olisi hukkunut? Siis kokonaisuuden kannalta, ei pelkästään sinun. Se oli se pointtini. Minä ajattelen laajemmin tämän jutun, ei vaan yksittäisten ihmisten kohdalla, koska yksikään ihminen ei tarvitse reilumpaa tai epäreilumpaa kohtelua kuin toinen.
sitten on se ongelma, että miksi kuitenkin joitakin ihmisiä kohdellaan epäreilummin kuin toisia, onhan se fakta, että joidenkin koko elämä voi olla kärsimystä (venäläinen katulapsi), ja jonkun ainoa isompi vastoinkäyminen on se, että ei voittanut Olympiakultaa. Eli jos uskoisi siihen kohtaloon, niin miksi se kuitenkin kohtelee jotakuta reilummin kuin toista. Mistä syystä en siihen uskokaan, tai jos uskoisin,niin pitäisin epäreiluna kusipäänä. Ja jos ajatellaan äskeistä esimerkkiä, niin onhan se sille lapselle itselleen epäreilua kuolla nuorena, kun naapuri elää 100- vuotiaaksi.
Vieläpä joka ainoalla teolla, jonka me itse ja muut tekevät, on tälle ihmiselle HYVÄ tarkoitus. Jopa sillä pedofiilillä. Kyllä hänkin aidosti pyrkii hyvään. Hänen mielensä on vain niin kieroutunut, että hän aiheuttaa samalla muille tuhoa ja kärsimystä.
Uskomus, että kaikki pyrkivät hyvään, on erittäin käyttökelpoinen. Se antaa kyvyn ymmärtää toisia, mutta ei tarkoita, että heidän käytöksensä pitäisi hyväksyä. On vain paljon parempi lähtökohta kaikelle viestinnälle ja vuorovaikutukselle, jos pystyy ymmärtämään toista ja sallimaan hyvyyttä jokaiselle.
Että pedofiili pyrkisi hyvään, pah.
Katsoitkos tv-ohjelman Pedofiilien paikka, amerikkalaisesta pedojen "säilytyspaikasta"?
Siinäkin yksi mies, joka oli hoitojensa takia antanut kastroida itsensä fyysisesti ja käynyt läpi pitkät terapiajaksot, kertoi että tiesi hyvin tekevänsä väärin. Tiesi jo tekojaan suunnitellessaan, että ne hänen tekonsa satuttavat lapsia. Vaan ei voinut itselleen mitään, kun se oli pakkomielle.
Että pedofiili pyrkisi hyvään, pah.
Katsoitkos tv-ohjelman Pedofiilien paikka, amerikkalaisesta pedojen "säilytyspaikasta"?
Siinäkin yksi mies, joka oli hoitojensa takia antanut kastroida itsensä fyysisesti ja käynyt läpi pitkät terapiajaksot, kertoi että tiesi hyvin tekevänsä väärin. Tiesi jo tekojaan suunnitellessaan, että ne hänen tekonsa satuttavat lapsia. Vaan ei voinut itselleen mitään, kun se oli pakkomielle.
menee vähän liiallisuuksiin positiivinen ajattelu, jos murhamiehistä ja psykopaateista pitää ajatella, että nekin on pohjimmiltaan hyviä- no ehkä ovat lapsena olleet mutta ihminen voi mennä pahasti vinksalleen sen jälkeen. Ja just nuo pedofiilit, ei ne kaikki kuvittele, että lapsetkin tykkää siitä mitä niille tehdään, tietävät tekevänsä väärin mutta tekevät silti. Samoin joku psykopaattitappaja sanoi, että ei sille ihmisen listiminen ole sen kummempaa kuin kärpäsenkään, ei se oikeastaan ajattele koko asiaa ja on vähän hämmentynyt kysymyksestä.
-kaikella on tarkoituksensa.
Pedofiilijuttuun ei kyllä, mutta kun mietimme joitain asioita taaksepäin, niin löytyyhän niitä, jolloin tuli ajatelleeksi -kaikella on tarkoituksensa.
Mieheni auto meni rikki ja hän lähti auton sijaan työpaikalle junalla, n. tunnin matka. Kappas vaan hän myöhästyi aikomastaan junasta ja joutui odottamaan seuraavaa, menee ½ tunnin välein kotipaikasta pääkäupunkiin.
Onneksi mieheni ei ehtinyt aikomaansa junaan, sillä siinä sattui pieni onnettomuus silloin. Onneksi ihmisiä ei kuollut mutta junan suistuessa raiteiltaan olisi voimut vakavaakin käydä.
On paljon muitakin muistoja kun on tullut mieleen -kaikella on tarkoituksensa. Kuitenkin ne surut ja murheet jotka mekin olemme kokeneet, ei voi olla tarkoituksen mukaisia, ainakaan en ymmärrä mitä hyvää niistä on voinut koitua; raskaassakin surusssa.