Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

9-vuotias neitimme haluaa pukeutua kuin teini/pissis

Vierailija
23.09.2010 |

Miten teidän 9-vuotiaat pukeutuvat? Tyttäreni vaihtelee vaatteitaan varmaan 5 kertaa päivässä. Farkut pitää olla pillikset tai leggarit. Tänään taas oli kamala sota, mitä ihanaa hän laittaisi päälleen.

Mielestäni tuon ikäisen ei kuulu vielä pukeutua noin kuin teinit. Hän on saanut sukulaisiltamme ns. teini vaatteita, mutta kun käy kaupassa katsomassa tuon kokoisen vaatevalikoimaa, kaikki on pissiskamaa!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta keskustelisin sinuna lapsen kanssa siitä, mitä vaatetuksella kukin viestittää ja mitä viestittää, jos pukeutuu kuin "pissis".

JA tuon ikäiselle on kyllä saatavilla ihan "kunnon" vaatteitakin, se ei ole ongelma. Pillifarkut nyt kyllä antaisin pitää, mutta mitään napapaitoja tms. en katselisi vielä tuon ikäisen päällä. Ne kun ei musta ole erityisen kauniita kellään.

Vierailija
2/14 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkinä tennarit, kumpparit tai street-kengät. sateella ihan reilusti sadetakki ja pipo, fleecetakki alle tai villatakki. Ulkohousutkin kelpaavat. Väreinä pinkkiä, vihreää, sinistä, valkoista, musta on alkanut kiinnostaa vähän. Ihan lapsen näköinen on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti! Se on kersa ja pahasti näyttää et jakaa römpsää 12 vuotiaana.

Vierailija
4/14 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusvaatteitahan ne ovat.

Vierailija
5/14 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ymmärtänyt, että pissikest vain kiinnittävät huomiota pukeutumiseen, eivät välttämättä pukeudu kuin "ammatinharjoittajat".

ei pillifarkut mitään haittaa. Koska aina on vaarana, että lapsi pukeutuu tietämättömyyttään provosoivasti, pitäisin kuitenkin tärkeänä, että äitinä suhtaudut positiivisesti hänen pukeutumiseensa.

Älä anna ymmärtää, että hänen pukeutumisessaan on jotain väärää, vaan ohjaa positiivisesti siistiin pukeutumiseen.

E aina tarvitse näyttää pojalta.

Vierailija
6/14 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen huomannut meidän koulussa että 9-11vuotiaat yrittävät matkia teinejä ja yrittävät pukeutua samaanlaisiksi ns. "pissiksiksi" ja se mua ärsyttää että he eivät pukeudu siten kuin miten minä pukeuduin 3luokalla/ala-asteella käyttäen esim:normi farkkuja,t-paitaa,normi takkia jne...

Vaan pitää olla siistit kalliit muoti vaatteet ja jos ei ole oikeenlaiset vaatteet valitetaan siitä...

Pitää näyttää samalta kuin esim "isosiskonsa" jos on isompi sisar....

Miksi lapset eivät enään pukeudu normisti vaan matkivat isompia ja yrittävät olla pissiksiä jne?

Vierailija
7/14 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä vähän sama, mutta onneksi on löydetty kultainen keskitie! (tytär 8v)

tänään päällä tähtikuvioiset farkkulegginsit , lyhehkö pinkki t-paita jonka helmassa pitsiä, pitkä musta neuletakki ja vaaleanruskeat nilkkurit joissa ihan pieni korko, meikeistä saa käyttää vain kynsilakkaa, hiuksissa mustalla hiuspuuterilla tehtyjä raitoja jotka lähtevät suihkussa.

tsemppiä ap!

Vierailija
8/14 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillifarkut ja legginssit nyt on ihan perus vaatteita, en niitä lokeroisi miksikään pissisvaatteiksi.

Oma 10v käyttää edellisten lisäksi myös gollege-housuja ja verkkareita.

Vierailija
9/14 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meikeistä saa käyttää vaan kynsilakkaa" kynsilakka se vasta meikki onkin...

Vierailija
10/14 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 9 veen tartte näyttää viis veeltä! Voi hyvä luoja näit ihmisii ku aattelee nii! Ja siis mun mielest tääl on kyl niinku OIKEUS PUKEUTUA VAPAASTI eikä mihinkään vitun vauvakamaan! Ja iteki 11veenä näytin joltain... No mikä vittu se pissis idoli olikaan.

Vierailija
11/14 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä vaihtelee. välillä Frozen tms-hahmoilla kuvitettu trikoopaita ja tavalliset legginsit, välillä taas  lyhyt tiukka farkkuhame ja lyhyt  toppi

Vierailija
12/14 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillifarkut ja legginsit on mun mielestä ihan perusvaatteita nykypäivänä.Käytän niitä itsekkin vaikka olen jo 30v.Millaisiin vaatteisiin sitten haluaisit lapsesi pukea? Eikö tärkein asia ole kuitenkin että vaatteet on tarpeeksi lämpöiset Suomen talveen ja loskakeliin.Oma tyttöni on vasta 5v ja on myös jo kovin vaativa vaatteiden suhteen.

Vierailija
13/14 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapset ole mitenkään muuttuneet. Samanlaisia "legginssejä" me, nyt parikymppiset, käytimme. Niitä kutsutaan vaan nykyään kalsareiksi. Esikuvina oli Spice girls, joilta löytyi viimeisimmät muotivaatteet eli napapaidat ja minihameet. Housut oli matalavyötäröisiä ja paidat paljasti olkapäät. Normaalia tuon ikäiselle kiinnostua muodista.

Vierailija
14/14 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pienenä halusin teini olla mutta pian tajusin kuinka alentavaa se on ei kenenkään pitäisi luulla että pillifarkut ja leggarit on pissis tentissä juttu jos gugguu yms tekee niitä???!!!