Miten suhtaudutte ihmisiin, jotka menevät lihavuusleikkauksiin?
Ihan mielenkiinnosta kyselen. Itse olin puoli vuotta sitten (yksityisellä) ja paino on pudonnut 300 kiloa.
Kommentit (52)
Paino pudonnut 17 kiloa.
Ihanaa! :)
Hienoa, että olette saaneet apua. En ymmärrä, mitä se kenellekään kuuluu, että tippuuko se paino leikkauksella vai syömättömyydellä. Ja eiköhän tuohon leikkaukseen menijät ole jo kokeilleet useitakin laihdutuskuurja ja yrittäneet elämäntaparemonttia. Turhaa moralisoida tai länkyttää, minua lähinnä ilahduttaa kuulla, että jonkun elämä menee parempaan suuntaan! Onnea ja älkää välittäkö kitisijöistä. Ja tsemppiä!
Niin joo, tässä pitää varmaan mainita, etten itse ole kärsinyt ylipainosta, mutta ymmärrän hyvin, miten vaikeaa siitä voi olla päästä eroon.
harmi vaan et leikkaus hänellä epäonnistui :(
Siis jos ihminne ei pysty itsekurilla vähemtämään syömistä ja sitten se tehdään pakottamalla, niin eikö sitä ahdistu ihan kamalasti?
Tai jos ruokaa mahtuu mahaan vaikka vain 1dl, niin täyttääkö sen kunnon ruualla vai vaikka vain suklaalla, molempia kun ei mahdu.
Jos itsekuri leikkauksen jälkeen toimii, miksei se olis toiminut ennen sitä?
Jos mahaan ei yksinkertaisesti mahdu ja ihminen tulee kylläiseksi jo pienestä ateriasta, niin eikös se ole positiivista?
joku 15-30 kiloa tuntuu missään? Meinaan vaan eikö niihi nvaadita huomattava ylipaino?
Jos mahaan ei yksinkertaisesti mahdu ja ihminen tulee kylläiseksi jo pienestä ateriasta, niin eikös se ole positiivista?
nimenomaan siinä se pieleen menee jos koittaa koko elämänsä tsempata itsekurin varassa.
Nämäkin hoikat joilla ei ole omaa kokemusta lihavuudesta, vissiin kuvittelevat että ovat hoikkia loistavan itsekurinsa ansiosta.
Näinkin voi joillain olla, ja jos on niin huonompi hänelle, koska jossain vaiheessa elämää väistämättä tulee tilanne jolloin energia menee johonkin muuhun eikä sitä riitä siihen itsekuriin.
mulla on ollut syömishäiriö ja siinä oli kyse liiallisesta itsekurista, ja sitten sitä tuli riippuvaiseksi siitä omasta itsekuristaan.
Luulen kyllä, että laiekkausten vaikutukset ei ole kovin pitkäaikaisia ja lisäksi itse kokisin elämän desilitran mahalaukulla kauheana.
Toivottavasti eivät nämä leikkaukset yleisty, turhaa rahanmenoa taas vessasta alas.
nimenomaan siinä se pieleen menee jos koittaa koko elämänsä tsempata itsekurin varassa.
Nämäkin hoikat joilla ei ole omaa kokemusta lihavuudesta, vissiin kuvittelevat että ovat hoikkia loistavan itsekurinsa ansiosta.
Näinkin voi joillain olla, ja jos on niin huonompi hänelle, koska jossain vaiheessa elämää väistämättä tulee tilanne jolloin energia menee johonkin muuhun eikä sitä riitä siihen itsekuriin.
motivaation täytyy olla kohdallaan ja vahva halu muuttaa myös elintapojaan.
Ei kyse ole mistään "laihdu ilman että itse näet vaivaa" -jutusta.
ja itsekuri on ihan väärä tapa saada se lappaminen hallintaan.
ellei sitoudu tiettyihin asioihin. Motivaatio tutkitaan tarkoin. Ja näitähän ei tehdä kenellekään lievästi lihavalle, vaan sairaalloisesta ylipainosta kärsiville.
Toivottavasti eivät nämä leikkaukset yleisty, turhaa rahanmenoa taas vessasta alas.
Tiedän henkilön, joka on ollut sellaisessa ja hänen kohdallaan asiat eivät menneet hyvin.
Niin, tää on kyllä sellainen asia, mitä ei tule huudeltua kylillä.
Ei vaan jaksa selittää ihmisille, ja tavallaan hävettääkin oma selkärangattomuus.
Lähipiirille olen kertonut, että voivat sitten "suojata", kun joku tyrkyttää sukujuhlissa, että "ota nyt lisää" tms...
Aiemminkin olen laihduttanut isoja kilomääriä, että ei tämä lähipiirille/ulkopuolisille ihmeellisenä asiana tule.
Aiemmat laihdutukset olleet
40kg
25kg
35kg
Nämä tehty siis puhtaalla tahdonvoimalla/liikunnalla ja kahdella viimeisellä kerralla Reductilia lisäksi apuna käyttäen.
Reductil vedettiin markkinoilta, eli oli pakko keksiä joku muu apukeino saada painoa alas.
Yksityiselle pääsi nopeasti ja olen saanut varmaan ylipainoni pudotettua siinä vaiheessa, kun kunnallisella puolella pääsisi vasta ensimmäisestä seulasta läpi???
Oma BMI oli 37.9, eikä sairauksia.
Eli todennäköisesti kunnallisesti en olisi päässyt, ennenkuin painoa olisi ollut vielä reilusti enemmän ja diabetes tai muu vastaava vakava tauti!!!
Oma käsi lappaa juu, ja itsekuri on ihan väärä tapa saada se lappaminen hallintaan.
Mitä vaatimuksia he asettavat leikattavalle?
ja kohta näyttää samalta kuin ennenkin. Pahimmassa tapauksessa vielä veronmaksajien rahojen kustannuksella.