Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita jotka ei vieneet mitään lasten opettajalle?

Vierailija
31.05.2008 |

Miksi te teitte niin? Me tehtiin sen vuoksi kun ei ollut yhtään rahaa. Lapset kävivät kättelemässä opettajaa kiitokseksi. Oppivatpahan ettei raha puussa kasva. Mitähän opettaja ajatteli?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoinpa niin käy että luokalta joka ikinen tuo lahjan.

Vierailija
2/10 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä eka- ja tokaluokan opelle voi viedä lahjan, mutta sen jälkeen ei tarvi.

Ellei sitten muista luokanvalvojaa yläasteen päätteeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kävivät kättelemässä.

Lisäksi itse ainakin olen kevätjuhlassa niin härdellissä, etten tosiaan muista, kuka vain kätteli, kuka kätteli ja antoi lisäksi ruusun. Eli jos lahjoissa ei ole korttia mukana, pakko myöntää, ettei enää kotona ole hajuakaan, keltähän se oli. Ja minä vieläpä olen yläkoulun ope ja saan vain pari kukkaa tai pientä lahjaa, ja silti en humussa kunnolla hahmota. Kun usein opettajalla on siinä kevätjuhlassa vähän muutakin tekemistä kuin laskea saamiaan kukkia (tiedätte varmaan kaikki, jotka olette vaikka suuri sukujuhlia järkänneet, että millaista sekamelskaa järjestäjälle kaikki voi olla, kun kaikille yrittää jutella ja kaikille jotain toivotella ja huomioida. Opettaja on usein juuri niissä tunnelmissa kevätjuhlissa, tuhat asiaa mielessä ja vielä meinaa kiire painaa päälle, kun tietää, että eläkkeelle jäävä kollegakin pitää ehtiä juhlien jälkeen opehuoneessa kukittaa ja sitten jo kiireesti kohti suvun ylioppilasjuhlia tms.) Eli luultavasti opettaja ei ehtinyt ajatella mitään, ei ainakaan mitään pahaa. Relax! (Ja tsemppiä rahatilanteessa, toivottavasti lasten kesälomailoa eivät rahahuolet täysin vie.)

Vierailija
4/10 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä siihen mitään erityistä syytäkään ole... itse sain aina entisessä työssäni joulun aikaan kassitolkulla kukkia, kynttilöitä ja konjakkia, vaikka hyvä joulun toivotus olisi varsin mainiosti riittänyt... Olen vain jotenkin vältellyt tällaistä lahjomista, ihmiset ovat sitten kotona ihmeissään kaikkien saamiensa tavaroiden kanssa...

Vierailija
5/10 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun omaa lapsuuttani mietin niin eipä taidettu viedä opettajille kertaakaan mitään kesälahjoja. Eikä mun mielestäni suurin osa kavereistakaan vienyt.

Onko tässä tapahtunut joku lahjakulttuurinen muutos viimeisen neljännesvuosisadan aikana, vai muistanko mä vain väärin?

Vierailija
6/10 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ennen kukaan mun lapsuudessani opettajia lahjonut. Nyt se on maan tapa.

[i

Onko tässä tapahtunut joku lahjakulttuurinen muutos viimeisen neljännesvuosisadan aikana, vai muistanko mä vain väärin?

[/quote]

Vierailija
7/10 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla koskaan viety, enkä tiedä, miksi pitäisi viedä. Ai niin, unohdin, kerran tyttö vei kukan opelle, joka lopetti työt ja oli tehnyt aika lailla ylimääräisiä hommia tyttöni vuoksi.

Lapset tekevät opettajilleen kortit, jos haluavat. Eikä meidän lasten koulussa eikä päiväkodissakaan opettajille yleensä viedä muuta kuin kukkia muutamalta lapselta. Ja päiväkodissa yksi käsityöläinen/lahjatavarakaupan omista vie jotain kaikille oman osaston aikuisille.

Vierailija
8/10 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai munkaan kouluaikana, 90-luvulla, viety opettajille mitään muuten kuin ehkä ala-asteen päätteeksi ja sitten yläasteen päätteeksi luokanvalvojalle. Hatarasti muistan, että vein yläasteen luokanvalvojalleni äitini vaatimuksesta ruusun, vaikka kuvotti koko ukko. Siskollani oli mukavampi luokanvalvoja, hän vei sitten joidenkin kaverien kanssa yhdessä päätetyn ja hankitun lahjan, tais olla joku lasinen kukka, jonka voi ripustaa ikkunaan.

Pitäiskö mun viedä mun ammattikorkeakoulun koulutusohjelman yliopettajalle ruusuja tai perinteinen omena nyt kesäkuussa, kun käyn hakemassa tutkintotodistukseni? :-D

Vierailija
9/10 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan se opettaja vähän ihmetteli, jos ette mitään vienyt. Tuskin hän lahjojen perään on, mutta jos ei omatekoista korttia vie, niin sitä ei ainakaan rahapulalla voi selittää. Mun lapsi vei opettajalle lahjan, mikä maksoi euron. Kyllä sen verran aika moni saa vuoden varrella säästöön.

Vierailija
10/10 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saatiin ihan hyvät keskiarvot silti

---

---itse olen ope, ja on ihan ok jos lapset muistavat, mutta ei todellakaan välttämätöntä:::))

ps. )- sain itsekin 4 ruusua...

ja joskus olen saanut 19 ruusua- se vaihjelee vuosittain

- eri ryhmät erilailla muistavat

Hyvää kesälomaa kaikille tasapuolisesti:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan