Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin lähihoitajaksi, mutta omalla paikkakunnalla ei ole

Vierailija
21.09.2010 |

iltaopiskelumahdollisuutta. Päiväkouluun meno mahdotonta (3 lasta, iso asuntolaina, ja emme elä vain miehen palkalla + opintotuella)...

Onkohan tuota mahdollista opiskella ns. itseopiskeluna, ja käydä vain näytöissä?

Tai opiskella vain osa kursseista?

Oppisopimuspaikkaa olen yrittänyt etsiä vuosia, mutta en ole löytänyt.

2 muutakin tutkintoa löytyy, mutta tämä on se haave aina vain...

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin työttömällä on hyvät mahdollisuudet lähteä opiskelemaan työkkärin pv- rahalla, jota maksetaan muistaaksni 500 päivään asti.

Itse aloin opiskella lähihoitajaksi syksylllä 2008. Tuolloin minulle myönnettiin koulutuspäiväraha, koska olin työtn työnhakija ja kaikki muutkin ehdot täyttyivät.

Vuoden 2010 alusta koulutuspäivärahaa ei ole enää tuolla nimellä, mutta vastaava raha on paremmin työttömien saavutettavissa. Ota selvää!

Vierailija
2/13 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä etänä saati sitten että suorittaisit vain osan kursseista, ei ainakaan ammattiopintojen puolella. Aikaisemmista tutkinnoista voit saada yleissivistäviä aineita korvattua, mutta et ammattiaineita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy koulut,päiväkodit,sairaalat,terveyskeskukset jen..josko siellä olisi paikkoja.Meillä on ainakin ollut useampikin oppisopimuslainen meidän työpaikalla..

Vierailija
4/13 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

missäpäin suomea asut?

Vierailija
5/13 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin työttömällä on hyvät mahdollisuudet lähteä opiskelemaan työkkärin pv- rahalla, jota maksetaan muistaaksni 500 päivään asti. Itse aloin opiskella lähihoitajaksi syksylllä 2008. Tuolloin minulle myönnettiin koulutuspäiväraha, koska olin työtn työnhakija ja kaikki muutkin ehdot täyttyivät. Vuoden 2010 alusta koulutuspäivärahaa ei ole enää tuolla nimellä, mutta vastaava raha on paremmin työttömien saavutettavissa. Ota selvää!

Vierailija
6/13 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

missäpäin suomea asut?

minnekään oppisopimuksella, ainakaan kun kokemusta ei ole hoitoalalta... -ap

Vierailija
7/13 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta Tampereen seudulla ei oteta oppisopimuksella, tai sitten hyvin nihkeästi ja pitää olla kokemusta alla. Mistä sitä kokemusta saa jos ei saa työpaikkaa?

Olen soitellut kaikki mahdolliset paikat läpi, ja lähetellyt avoimia hakemuksia kymmeniä, tuloksena 2 haastattelua ja kumpaakaan paikkaa en saanut..

Ja olisin todella motivoitunut hommaan. Nykyinen työ ei kiinnosta samalla tavalla (teknistä tutkimusta avustavaa), haluaisin hoitaa ihmisiä. -ap

Vierailija
8/13 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet todennut että sulla ei ole muuta mahdollisuutta kun muuttaa koulutuksen perässä, niin sitten muutat. Mikä siinä on niin vaikeaa? Otat opintolainaa, vuokraat pienen yksiön koulutuspaikkakunnalta ja menet sinne kouluun?

Ei voi olettaa, että ilman vaivannäköä saa aina kaiken, ei sitä koulutusta sun kotipaikkakunnalle sun takia raahata.

Vierailija
9/13 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet todennut että sulla ei ole muuta mahdollisuutta kun muuttaa koulutuksen perässä, niin sitten muutat. Mikä siinä on niin vaikeaa? Otat opintolainaa, vuokraat pienen yksiön koulutuspaikkakunnalta ja menet sinne kouluun? Ei voi olettaa, että ilman vaivannäköä saa aina kaiken, ei sitä koulutusta sun kotipaikkakunnalle sun takia raahata.

Meillä on kotipaikkakunnalla ok-talo, josta asuntolainaa toistasataatuhatta.

Kyllä täällä koulutusta järjestetään, mutta ei sellaista jota voisi työn ohella opiskella.

Eli tuo muuttaminen on vielä absurdimpi ajatus kuin kouluun meno täällä, koska silloin olisi vielä vähemmän rahaa elämiseen. Miehen palkalla kun ei yksin lainaa lyhennetä, laskuja makseta ja ruokia osteta.

Vierailija
10/13 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet todennut että sulla ei ole muuta mahdollisuutta kun muuttaa koulutuksen perässä, niin sitten muutat. Mikä siinä on niin vaikeaa? Otat opintolainaa, vuokraat pienen yksiön koulutuspaikkakunnalta ja menet sinne kouluun? Ei voi olettaa, että ilman vaivannäköä saa aina kaiken, ei sitä koulutusta sun kotipaikkakunnalle sun takia raahata.

Olen opiskellut nykyisetkin 2 tutkintoani kokopäivätyön ohella, lisäksi pienet lapset.

Paikkakunnan vaihto on täysin mahdoton ajatus, koska täällä miehen vakityö, talo, sukulaiset ja lasten kaverit. Ja tietenkin oma työni... -ap

Vierailija
11/13 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut nykyisetkin 2 tutkintoani kokopäivätyön ohella, lisäksi pienet lapset.

Paikkakunnan vaihto on täysin mahdoton ajatus, koska täällä miehen vakityö, talo, sukulaiset ja lasten kaverit. Ja tietenkin oma työni... -ap

Vierailija
12/13 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en "mussuta" mitään, kunhan kyselin jos joku osaisi vinkata mahdollisuutta, josta en vielä ole kuullut.

Ja toisaalta ihmettelen sitä, että jos alalla on muka työvoimapulaa, ei oppisopimuksella oteta motivoituneita ihmisiä töihin.

Se kun on työnantajallekin hyvä ja suht. edullinen vaihtoehto. -ap

Vierailija
13/13 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei oppisoppari tampereellakaan ole mahdoton, mutta julkiselta puolelta sitä ei kyllä irtoa. Oletko kysellyt yksityiset palveluntuottajat? Erityisesti kotihoitoa ja palvelutalojärjestelmiä tarjoavat yksityiset firmat saattavat ottaa oppisoppariopiskelijan, rohkeasti vaan soittelemaan ja kyselemään!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan