Veisitkö lapsen
seurakunnan päiväkerhoon huomenna, jos yksi perjeenjäsen on tänään oksennellut? Lapsella ei mitään tautiin viittavia oireita, eikä kenelläkään muulla perheenjäsenistä.
Mitä mieltä täällä ollaan tästä tilanteesta?
Kommentit (9)
olen raskaana ja oksentelen joka tapauksessa.
EI EI JA EI!
Ajattele muitakin.
Mähän en tainnut sanoa juuta enkä jaata siihen, olenko lapsen viemässä vai en. Kysyin vain teidän mielipidettänne.
Sairastaja olen siis minä, eli äiti. Isä työskentelee kotona.
Huomaatko eron?
Ap on myös raskaana, mutta viikkoja jo sen verran etten usko pelkästä raskauspahoinvoinnista olevan kyse :)
Kerhoon EI todellakaan viedä lasta, jonka sisarus on vatsataudissa! Ja mielummin myös ne päiväkotilaisetkin pidettäis kotona samaten.
Olen tuo eka EI vastaaja ja meillä on ollut viimeisen 6 vuoden aikana yksi vatsatauti ja silloinkin se saatiin perhekerhosta.
Itse olen erittäin hysteerinen mahataudin suhteen, pelkään oksentamista kuin ruttoa ja inhoan oksennus lemua ja sitä, jos toinen oksentaa jne.
Meillä isommat ovat koulussa ja pienemmät kotona, mutta jos pienemmät olisi päikkärissä ja minä tai mies saataisiin mahatauti, niin pienet eivät todellakaan menisi hoitoon!
Mun mielestä edesvastuutonta viedä lapsi KERHOON tossa tilanteessa!
Kerho on vapaaehtoista. Sieltä voi olla pois, jos niin ajattelee. Ja jokainen yhtää ajatteleva jää pois vapaaehtoisista menoista, jos perheessä jyllää oksennustauti.
Kouluun ja töihin on pakko mennä, jos ei ole itse kipeä/hoida sairasta lasta kotona. Mutta kerhot, harrastukset, kyläilyt jne, jätetään väliin.
Jääkö 2.lla molemmat vanhemmat ja kaikki koululaiset ja päiväkodissa olevat lapset kotiin, jos 1 perheessä oksentaa?
Ei se ole mahdollista.
Veisin, jos lapsi voi hyvin, jos pääsisin viemään.
Tuossa tilanteessa en luultavasti pääsisi, kun olisin kotona sen kipeän kanssa. Joten kaikki penet olisi kotona, koululaiset menee itse, eli kouluun menisivät "tartuttamaan".
Ja meillä ei koskaan oksennustauti ole tarttunut koko perheeseen, vain 1-3 /5.