Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Puolison erilaiset kasvatusperiaatteet?

Vierailija
20.09.2010 |

Mistä asioista olette eri mieltä puolisosi kanssa lasten kasvatuksessa? Miten luovitte ristiriitatilanteissa - vai tuleeko niistä aina riitaa?

Meillä mieheni mielestä ruokapöydässä ei puhuta vaan syödä pitäisi niin nopeasti kuin pystyy ja juttelut tehdään muualla. Minusta ruoka-aika on juuri sopiva hetki jutella lasten kanssa päivän tapahtumista. Muistutan kyllä -vähän väliä- syömisestä. Olen itse hidas syömään kun taas mieheni syö "armeijavauhtia" ja tuskastuisi täysin jos joutuisi odottamaan pöydässä muiden syöntiä.

Niinpä minä ruokailen pöydässä lasten kanssa rupatellen ja mies (joka on lopettanut annoksensa monesti ennenkuin olen itse edes ehtinyt istua pöytään) hoitelee lapset naamapesulle ja hoitaa vauvaa - ja välillä ilmestyy keittiöön vahtimaan lapsia, kun hänen mielestään syöminen ei suju tarpeeksi reippaasti (tämä ärsyttää - ihan kuin en yksin saisi lapsia tottelemaan...).

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ruokahetki on aina ollut koko perheen yhteistä aikaa, aina silloin kun se vain on mahdollista. Varsinkin viikonloppuna, silloin meillä tehdään ruoka usein yhdessä (lapset nyt jo teinejä), ja varsinkin syödään yhdessä! Pöydässä istutaan pitkään, nautitaan hyvästä ruoasta, keskustellaan ja nauretaan. Usein syömisen jälkeen ilta jatkuu lautapelin, singstarin tai perheen yhteisen musisoinnin avulla puolille öin, ja kaikki selvästi nauttivat toistensa läsnäolosta.

Minulle miehesi tapa olisi suuri kauhistus!

Vierailija
2/2 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokailu tosin on perheen yhteistä aikaa ja siinä voi syömisen lomassa jutustella päivän kuulumiset.

Ja ne ongelmat. Ukon on hirmu vaikea muistaa/pitää kiinni sovituista asioista. Eritoten jos kyseessä jokin rangaistus.

Ja tästä sitten mulla palaa käämi, kun ei voi pitää samaa linjaa vaan antaa periksi.

Asioista on puhuttu ja puhuttu sitten niin miljoonasti. Ja aina siitä paisuu iso riita. Olen tätä jo jokusen vuoden katsonut ja tulos toivoton. Tämä onkin yksi syy miksi haluan erota.

Tuo erilaisuus ja sääntöjen rikkominen ei palvele lasta. Ottaen huomioon, että kyseessä vielä erityislapsi jonka kanssa pitäisi olla äärimmäisen tarkkaa.

Olen aikaisemmin "uhannut" ukkoa et jos tahti ei muutu niin meille tulee eri osoitteet. Nyt on näin käymässä joten saa nähdä herääkö tuo missä kohtaa. Jos koksaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme