Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi apua meidän perhetyöntekijää!

Vierailija
20.09.2010 |

Meillä käy kerran viikossa perhetyöntekijä, koska sairastuin vaikeaan synnytyksenjälkeiseen masennukseen.

No mutta, yleensä keskustellaan niitä näitä ja hän kyselee kuulumisia. Viimeksi kerroin, että muuten menee oikein hyvin, mutta olen hieman huolestunut, kun mieheni joutuu sydäntutkimuksiin.

Siihen tämä täti totesi, että "huomasin miten äänesi muuttui kun kerroit tästä, asia varmaan vaivaa sinua".

Heh, oikeesti. Ei kun en p***aakaan piittaa ukon pumppuvaivoista... No totta helkutissa mun ääni muuttuu. Joskus nää hyvää tarkottavat keskustelut ärsyttää mua. Muutenkin ois kiva, kun sen aikaa kun on aikuista seuraa, vois puhua muistakin kuin ongelmista, mutta perhetyöntekijöillä on ilmeisesti velvollisuus ottaa esiin ongelmia.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolle "ostakaa itse siivojanne"-hokijalle sanon että ostaisinkin jos olisi rahaa! Mutta Suomessa SAA edelleenkin köyhätkin tehdä lapsia, oli tuollaisten *ulkkujen mielipide asiaa mikä tahansa.

Köyhät voisi alkaa itse sitten myös elättämään itseään ja kustantamaan elämistään, eikä odottaa että yhteiskunta tekee sen puolestanne. Perhetyöntekijä ei ole = siivooja

Mihin tarkoitukseen hänet on koulutettu?

Vierailija
22/34 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulla ja pitää seuraa UUSAVUTTOMILLE laiskimuksille...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että valitettavasti Suomessa saa myös köyhät ja täysin uusavuttomat tehdä edelleen lapsia, ja se näkyy sitten kasvavina leipäjonoina ja sossun asiakkuuksina. Ja mikään ei ole koskaan hyvä, kaikki pitäisi saada ilmaiseksi ja puolesta tehtynä.

Vierailija
24/34 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vahingossa opiskeluaikana raskaaksi ja olen yh ja joudun sossun asiakkaaksi.

Olo on alakuloinen enkä tiedä miten jaksan jatkaa opintojani :(

Vierailija
25/34 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että valitettavasti Suomessa saa myös köyhät ja täysin uusavuttomat tehdä edelleen lapsia, ja se näkyy sitten kasvavina leipäjonoina ja sossun asiakkuuksina. Ja mikään ei ole koskaan hyvä, kaikki pitäisi saada ilmaiseksi ja puolesta tehtynä.

saavat laukoa suustaan ruokottomuuksia sen kummempia ajattelematta. Kuulepas, se köyhyys voi iskeä sinuunkin ihan milloin tahansa, jos et satu kuulumaan muutamaan niistä upporikkaista suvuista, joita Suomessa on.

Entäs jos itse sairastuisit vakavasti, miehesi lähtisi, lapsesi sairastuisivat...? mitä tahansa elämässä voi tulla vastaan, asioita jotka eivät ole omaa syytä. Ehkä sinun olisi syytä vihdoin ja viimein, kun ilmeisesti lapsenkin olet saanut, kasvaa aikuiseksi. Kyllä sellaiseen köyhyysloukkuun voi pudota ilman omaa syytäkin. Työpaikka voi mennä alta. Monenlaista elämäntarinaa on tullut nähtyä. Ei ole noin yksioikoista.

Vierailija
26/34 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täydellinen, että ainoastaan sinä saat lisääntyä? Mene hoitoon.

Vierailija
27/34 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä puhutaan nyt perhetyöntekijöistä eri rooleissa. On perhetyötä, joka on kotipalvelutyyppistä ja työntekijät auttavat arjen askareissa. On myös perhetyötä, joka on lastensuojelun avohuollon alaista, ja se on lähinnä perheen tilanteen tukemista muutoin kuin kotiavun kautta. Perhetyön funktio riippuu siis siitä, mikä taho työtä järjestää (sosiaalitoimi, seurakunta, terveystoimi, järjestöt ym.).

Tämän vuoksi täällä puhutaan niin ristiriitaisia asioita.

Vierailija
28/34 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurusteltiin, tulin vahingossa raskaaksi. Minä opiskelija ja mies vakitöissä.

Muutin miehen luo ja oltiin ihan vakavissamme yms yms ja mun piti jääädä kotiin vanhempainrahakauden jälkeen ja tehdä siinä ohessa opintoja.

No, sitten yllättäen kuukausi vauvan syntymän jälkeen mies halusi erota, mun piti lähteä tyhjän päälle. Edes huonekaluja mulla ei ollut.

Saan mieheltä minimielatusavun enkä muuta. Nyt joudun varmaan luopumaan alkuperäisistä opinnoistani ja opiskelemaan nopeasti vaan jonkin ammatin, että pääsen palkkatuloille. Vähän vetää matalaksi ja nöyräksi. Luultavasti se abortti olisi ollut parempi ratkaisu, niin en nyt masentuneena kaipaisi mitään apua mistään.

Vierailija
29/34 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aborttia on nyt myöhäistä murehtia, mutta tuki- tai sijaisperhe lapsellesi on täysin mahdollinen.

Vierailija
30/34 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tarkoittanee sitä, että jo valmiiksi köyhä tekee lisää lapsia ja olettaa että yhteiskunta kantaa sitten heistä taloudellisen vastuun. Siinäpä epäkohta johon olisi hyvä jollain konstilla puuttua.

Vierailija
31/34 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse olla rikas jotta pystyisi varautumaan elämän mukanaan tuomiin muutoksiin, esim. sairaudet, onnettomuus, työttömyys ym. Tarvitsee vain omata aivot ja osata käyttää niitä..

Vierailija
32/34 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi perhetyöntekijä puoli vuotta, kun olin raskaana. Paljon raskausvaikeuksia, pahoinvointia ja pyörtyilyä. Perhetyöntekijä vei lapsen ulos kerran viikossa pidemmälle puistoon. Oli siis todella lapsen kanssa ja minä sain levätä. Olin todella tyytyväinen ILMAISEEN palveluun. Mitään muita ongelmia ei ollut. Todellakin siivoan ja huollan itse kotini. Minun nähdäkseni siis auttavat pelkästään lapsen kanssa, eivät ole ns. kotitöiden tekijöitä.

Vierailija
33/34 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on lapselle tosi ahdistavaa tollainen.Lapsen ahdistelu ja kiusaaminen on kyseessä.Inohan niin paljon näitä tätejä.Auttaminen ja tukeminen on niin kaukana tästä työstä.Minulle on neuvottu täysin hölmösti asioita.Olin täysin ihmeissäni kun perhetyöntekijä tuli jakamaan lapsille ihan heille kuulumattomia hommia.Se joka asiassa virheiden väkisin hakeminen.Itse väittävät asioita ja ne pitäisi ystävällisesti hymyillen korjata.Joskus löin leikiksi kun eräs totesi,että onhan isosiskon tehtävä leikkiä pikkusiskon kanssa.Nauroin ja sanoin että joo.Eli en tajunnu että nämä kaikki raportoidaan niin että minä olisin näin väittänyt.Kyllä on niin tarpeettomia ja täysin turhia ihmisiä.Tiedän että lapsi inhoaa tollasta jankuttamista.Meillä meni eräs kesken aamuisen vaatteenvaihdon jankuttamaan kuulumisia.Kyllä hän varmasti koki itsensä tärkeäksi lasta tukevaksi henkilöksi.Lapsi/murrosikäinen kokee täysin inhottavana tällaisen.Luokalle jäämisen uhkailu on törkeää.Ei Rouva Perhetyöntekijä sitä asiaa päätä.Ja kaikista pahinta on se että,jos kerrot heille mielipiteesi heistä olet psyykkisesti huonosti voiva ihminen.He tietävät aina paremmin kuin asianomainen itse koska heillä on omasta mielestään kyky lukea rivien välistä ja katsoa kristallipallosta asioita."lasten parhaaksi"tällaiset tätöset,alansa huippu osaajat palkkansa nostavat ja todella tärkeäksi itsensä tuntevat.

Vierailija
34/34 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tarkoittanee sitä, että jo valmiiksi köyhä tekee lisää lapsia ja olettaa että yhteiskunta kantaa sitten heistä taloudellisen vastuun. Siinäpä epäkohta johon olisi hyvä jollain konstilla puuttua.

Kuvitteletko että naps vain, köyhät kuolevat sukupuuttoon kun eivät enää lisäänny? Tämä yhteiskunta ajaa ihmisiä köyhyyteen, kuka tahansa voi tipahtaa kelkasta. Voi sairastua tms jolloin on työkyvytön eikä saa kuin pientä eläkettä. Silloin eletään köyhyydessä.

Ja jos lapsi on syntynyt köyhyyteen, niin se ei tarkoita että kuolee köyhänä. Suomessa on mahdollisuus köyhällekin pärjätä elämässään. Jossain jenkeissä on paljon vaikeampaa nousta slummista hyvinvointiin, kuin täällä. Köyhän lapsi voi olla terve, joka pärjää koulussa, opiskelee ja saa hyvän työpaikan. Kyllä minunkin serkkuni on syntynyt köyhyyteen, mutta yliopiston jälkeen löytyi hyvä työpaikka ja elämänkumppani, jonka kanssa omaisuutta on kertynyt.

Ei se maailma ole niin yksinkertainen kuin sinun mielesi!