Montako annosta alkoholia tarvitset jotta olet humalassa?
1 annos on: lasi viiniä, pullo keski-olutta, 4 cl viinaa.
Kommentit (16)
Ja sitten ei enempiä kehtaa enää edes juoda...
Tuo on sellainen määrä, jossa alkoholin vaikutuksen huomaa kunnolla ja käytös alkaa muuttua, iloinen hiprakka. Kaukana silti ns. kännistä.
Viime vuosina on tullut juotua tosi harvoin (2 lasta: raskaudet ja imetykset).
Opiskeluaikoina 4-6.
Mutta kyllä voin illan aikana juoda tahtiin siideri tunnissa useammankin siiderin humaltumatta.
en juo kirkkaita, enkä siidereitäkään enää enkä olutta. Pullo viiniä?
riittää että on jo hauskaa. Toisesta taitaa olla jo humalassa. Jos ajan en uskalla ottaa tippakaan.
Mä en oikeestaan enempää juo. En muista, koska olisin tuosta enemmän ottanut. Yleensä jää se lasi viiniäkin puolilleen eli ei tule sitä lasillistakaan juotua. Ja ei siis täysi viinilasi vaan sellainen n. annoskokoon täytetty.
Ellei sitten tarkoiteta tuopillista. Viinilasi 12cl yleensä kuitenkin 8-12% ja olut 4,7..
No mutta, juon siis yleensä viiniä ja sellainen kolme lasillista niin olen humalassa, mutten kännissä. 1½ pullollista niin olen kännissä.
baariin ja siellä vielä 3-4 lisää. yli 10 ei voi mennä, sitten oksettaa seuraavana päivänä.
olen iso 180/84, joten se kai vähän vaikuttaa.
ja nuorempana tuli harjoiteltua kyllä ahkerasti enää ei.
Hiprakkaan tulen kahdesta-kolmesta puolen litran nelosoluesta ja parempaan känniin tarvitaan 5-8 sellaista.
Voin luultavasti juoda pari pulloa viiniä vuorokauden mittaan tulematta humalaan. Mutta jos vedän sen kahdessa tunnissa, olen varmaan kooman rajoilla. Eikö tämän pitäisi olla selvääkin?
Oluttahan juodaan vähintään 3,33 dl:n annoksissa, usein puolen litran annoksissa. Viiniannokset ovat tätä huomattavasti pienempiä, joten näitä voi kyllä verrata.
pullollisen viiniä, en tunne edes olevani hiprakassa. Mutta minä juonkin todella hitaasti ja luonnollisesti ruokailen välissä pariinkin otteeseen.
Toisaalta: jos joisin pullollisen vauhdilla (mitä en edes pysty tekemään), olisin varmasti todella kännissä.
Eli ei se määrä vaan vauhti...
niin tuntee hieman hiprakkaa. Yleensä itselläni 3-4 on maksimi. Kännissä olen n.6 annoksen jälkeen (tietysti riippuen siitä kuinka tiheään/harvaan tahtiin nuo on vedetty)
Mutta ei askel horju vielä pullosta.
1,5 pllosta jo olen tukevammin humalassa.
Kolmesta annoksesta menee jo seuraava päivä oksennellessa.