***Heinäkuiset 2011***
Aloitan jo uuden pinon, kun jouduin tänne suorilta viime kuusta. Eli oli tarkoitus tehdä viides Inssi oman ovulaationi mukaan ja mun tuurilla se ovis olikin nyt viikonloppuna eikä enää mitään tehtävissä. Aiemmin ovis ollut kp 16-18 ja nyt kp 13. On se niin väärin!
Eli nyt on inssien ajoitusten kanssa sählätty ihan riittävästi ja seuraavana IVF/ICSI. huh, vähän hirvittää ne hormonimäärät ja varsinkin se punkteeraus. Mutta kai siitä selviää hengissä ja mitäpä sitä ei tekisi oman pikku nyytin eteen.
Plussatuulia puhaltelen ja toivottavasti en saa kovin paljoa seuraa tuolta kesäkuisista! voin aivan hyvin harrastaa yksinpuhelua täällä, hih.
Kommentit (755)
Sekaan vaan, me ollaankin sovittu että tehdään joukkoraskautuminen, joten mitä enempi, sitä parempi ;-) Minkä ikäinen esikoisesi on? Onnea ovikseen !
--
kp 29/24-28 virallinen yk 3
munkin puolesta! Tehdään rynnäköllä joukkoraskautuminen ja heivataan se tätsy huitsin nevadaan.
Basbartuu, en mäkään saanut niitä testejä. Kupla otsassa kävin kaupassa kun ajattelin et posti olis tuonut ne sillä välin. No ei ollut ei enkä sitten tajunnut tietenkään ostaa mitään muitakaan testejä kaupasta. Tosin noi prisman testit ei vissiin ole niitä herkkiä.
Hyvä ruoka parempi mieli. Ostin kaikkea hyvää ja tempasin taas tunnin tirsat ja nyt on taas vähän aurinkoisempi olo. Olisin nukkunut pidempäänkin, mutta aina pitää herätä pissahätään höh.
Katselin vähän, että koskas mun menkat alkais jos alkais kun oli nuo hormonit kehissä. Varmaan se olis sitten perjantai, jolloin oli se punkteeraus eli pregnylistä 36 tuntia. Ilmankos on ollut tänään noita menkkamaisia tuntemuksia ja kiukutuksia. Meinas mennä hermo koirille ulkona kun kulkevat hihnojensa kanssa ihan miten sattuu ja aina väärältä puolelta mua. Eli selkeät menkan tulo-oireet, en mä yleensä tollaisista kiukustu. Voi voi...
Edelleen jatkuu jomotukset masulla. Enhän mä toki malttanut olla sitä testiä tänään jättää tekemättä... Puhdas nega, ei minkään näkösiä haamuja missään. Ei, niin ei.
Tätä tää on kun ei malta odottaa.
Hellurei!
Ompas jänniä hetkiä monella täällä! Toivon kaikille plussaa, jännään teidän puolesta!
ON: Mulla on ovis hukassa. Sen piti kalenterin mukaan olla jo perjantaina, tänään tiistaina ei ole vielä mitään kunnon merkkejä (siis limoja ja jomotuksia). Mitä ihmettä?? Voiko kierto mennä näin sekaisin vain sen takia, että nyt päätettiin yrittää vauvaa?? Tosi rasittavaa.. Yleensä tunnistan oviksen tosi selvästi limoista (kerta-annoksena tulee karmea läjäys sitkeää limaa n. päivää ennen ovista) ja varsinkin vasemmalla puolella ovis sattuu aikalailla. Nyt olis vasemman vuoro.. Mihin se on voinut jäädä kökkimään?
Googlasin eilen kohdunnapukan sijainnista tietoa, kun suihkussa rupesin itseäni ronklaamaan (kaunista) etsiessäni edes jotain merkkejä oviksesta. Napukka oli kavunnut tosi ylös, en meinannut yltää, yleensä se on ihan hollilla. (Käytän kuukuppia, joten tuo ronklaus on siitä tuttua, on tullut ennenkin kokeiltua). Luin, että tämä kapuaminen olisi hyvän merkki. Kokemuksia?
Mulle on myös tullut mieleen, että voinko olla raskaana edelliseltä kierrolta, kun ovista ei näy eikä kuulu? En kyllä oikein usko, menkat oli aikas normaalit, eikä edes myöhässä, ja mitään sanottavia raskausoireita ei ole.
Tosi mälsää, jos ovis jättää kokonaan tulematta. Sillon kierto venyy mahdottomaksi ja vauvanyritys lykkääntyy vaan. Tosi reilu on mun kroppani mulle taas vaihteeksi. :(
Plussatuulia teille muille ja mulle ovistuulia!
t. Aamupuuro, kp 18
Juu eilen kp32/28-30 saatiin ilta pissasta cb:n testiin heti 2min kohdalla näkyvä pystyviiva (isäntäkin heti näki) ja kuivuttuaan tummui jonkin verran. No luin sitten joka paikasta että siihen tulee vääriä plussia ja tänään saapui täti... Eli kp 1/28-33 ja yk 1 lähtee nyt sitten virallisesti käyntiin. mä yritän liittää kuvan siitä.
http://www.aijaa.com/v.php?i=6941620.jpg
Kyllä niin harmittaa. Olis vain ollut plussa. Pitää antaa palautetta cb:n valmistajalle.
Ei muutakuin pää pystyssä uuteen kiertoon. Vaikka oli mahdollsuudet hyvin pienet ja ei edes eka yk niin kyllä vaan ottaa pattiin tuollaiset.
Niin tutut on teidän kirjoitukset...Oon samaa mieltä että täti heitetään huitsin Nevadaan!:) Pidetään peukkuja kaikille et raskaudutaan. Meidän esikoinen on syntynyt 11/08. "Ihana" uhma meneillään tällä hetkellä. Viime kuussa olin melkein varma et nyt oon raskaana, koska oli niin kuvottava olo ennen menkkoja mut ei...nyt on taas lippu korkealla ja mieskin on innoissaan.:)
elia! Ääks, miten inhasti kävi :(
Mulla nyt ovismerkkejä, sitkoa liikkeellä. Miten nyt siis olis, kun kierron pituuden mukaan ovis olis jo ollut, mut nyt tää? Tosin alavatsajuilinnat olleet eilen ja nyt tänään hmm...? Viime kierto oli mulla ilman mitään vuotelua (ja ne lämmöt joita ehdin mitata oli alhaalla muuttumatta). Nyt olen siis aika iloinen...paitsi et pitäs jumppailla, kun on kolme päivää mennyt sairastellessa ja siksi ollut aika hiljaista. Toivotaan et olis sitkeitä tai et ehtis vielä.
Täällä olikin monta muutakin, joilla ovis just ovella, helene4, AmaliaJoel ja dansku-75. Jee! Jännäillään sitten yhtä aikaa. Teretulemast mukaan dansku-75! Ja Aamupuuro, mulla oli edellinen kierto salettiin ilman ovista, ilman testejä totesin vain oireiden puuttumisesta. Et niinkin taitaa käydä, niitä vaan kun ei yleensä huomaa, ellei kyttää näin.
Tsemppiä evelina, koeta ottaa vielä rennosti(onkohan se mahdollista :b), kun merkkejä ei välttämättä vielä edes ole ja sulla on vielä lisäksi ne hormonit sekottamassa pakkaa. Ei varmasti ole helppoa sieltä seasta lukea omaa kroppaansa. Eli peukut pystyssä ja varpaat ristissä jännään sun puolesta vielä. Täti huti tällä kertaa! Kirv@lle ja basbartuulle kanssa vielä peukkuja!
voi siis apua kun mä saan jotain ihme raivareita tai siis on ihan hilkulla, etten kokonaan kilahda. Ihan kuin olisi kiukkukohtaus ennen menkkoja mutta sata kertaa voimakkaampi. Oon käynyt paljon ulkona koirien kanssa purkamassa kiukkua, mutta mikään ei auta.
Vatsassa tuntuu, siltä, että räjähtää hetkellä millä hyvänsä. Mulla ei yleensä paljoa pms-oireita ole, mutta nythän mulla on ollut hirvittävät määrät hormoneja taustalla eli voisko johtua siitä. Mutta ei siis ole kivaa ei.
Jos se täti suuttui mulle kun käskin sen matkustaa ulkomaille ja nyt kostaa mulle;-( Mähän vaan ajattelin sen parasta, että ottais vähän lepoa ennen kuin jatkaa hommia täällä kylmässä Suomessa. Joopa joo.
Mitkäs fiilikset muilla?
Kiukkuillaan yhdessä, sama fiilis nimittäin täälläkin päin. Joka paikkaa särkee ja väsyttää niin julmetusti, että ihan ärsyttää ajatus aamulla heräämisestä ja arjen hoitamisesta. Mä oon purkanut kiukkua siivoomiseen, kun koiraa ei saa pitkillä lenkillä nyt käyttää kun on kipeänä. Olo on niin huijattu, kun testit näyttää negaa ja vuoroin olen varma raskaudesta ja vuoroin taas varma että täti tulee. Alkaa lähinnä huolestuttamaan tällä hetkellä jos on jotain häikkää elimistössä, kun tätiä ei kuitenkaan kuulu vieläkään.. Ajattelin myös, että noi kp 18 tuntemani kivut ois olleet sitten ovis kipuja, joka ois tullut oletettua myöhemmin, ja nyt tätikin kurvaa sitten tyylikkäästi myöhemmin paikalle.. Oon väsynyt tähän kropan jatkuvaan temppuiluun ja tarkkailuun :-( Muutama loma päivä ja aivot narikkaan olis ihan kiva.
Sulla tosiaan varmastikkin noi hormonit vaikuttavat asiaan, toivottavasti täti pysyy kaukana ja plussa tulis tikkuun viikonloppuun mennessä niin olokin varmasti rauhottuisi, eikä kiukkuisuutta varmastikkaa olisi enää ilmassa ;-)
Huomiseks odottelen niitä testejä sit saapuvaksi, ja jos ei torstai aamuna tule plussaa niilläkään niin luovutan kyllä toivomisen tästä kierrosta ja suuntaan lääkäriin..
Ehkä tällä pimeällä syys keliläkin on vaikutusta meiän mielialoihin ? Kynttilöitä palamaan ja toivoa ja kärsivällisyyttä kaikkien mieleen.
Halauksia, ja ennenkaikkea plussia kaikille!
.. - Ainiin joku kyseli siitä knsta, en enää kuollaksenikaan muista kuka ja ei ole toista ikkunaakaan auki, kun niin väsyneenä tulin äkkiä kattomaan kuulumiset.. Oon itekkin yrittänyt nyt tässä kierrossa vähän tutkiskella sitä, ja oon lukenut että ovulaation jälkeen jos raskaus ois käynnistynyt, niin useilla on mennyt ylös ja kovaksi, ja kiinni.. Mulla kun täti lähenee niin siirtyy alas ja tavallaan limakalvot turpoaa niin paljon ettei sitä "kaulaa" paljon tunne, ja auki tietysti.. Nyt kuitenkin pysytellyt suht ylhäällä ja vuoroin vähän pehmeämpi, kun kuitenkin verrattavissa enemmän nenän pään kovuuteen kuin huulten pehmeyteen.. Siitä kiinni/auki jutusta en osaa niin paljon sanoa, kun musta tuntuu että se on aina auki, en uskalla niin syvälle sormia siis tunkea että tavallaan sen reiän sisälle menisi.. Kun siinähän on sitä koloa jo mikä on tavallaan aina auki, mutta se itse reikä olis ilmeisesti vielä syvemmällä siellä.. Menipä sekavaksi. :-D
Miten teillä muuten jo aikaisemmin raskaana olleilla on nuo valkkarit olleet ovulaation jälkeen? Muistaako kukaan?
Nyt olis siis kp 19/29-32. Olin jo viikko sitten bongaavinani oviksen ja sitä hyödynnettiin, tosin vain tikusta olin sen näkevinäni eikä muita oireita ollut. Eilen sitten tuntui selvät oviskivut ja limat, tänään vielä vähän tuo limailu jatkunut (anteeksi :D) ja vasta tänään ehti peittoa heiluttaa.. Onkohan se juna jo mennyt? Raivostuttavaa tämä epätietoisuus!
Sitten vielä kun en nyt tiedä oliko se ovis jo viime viikolla vai tosiaan eilen kun tuntui ihan kunnolla särkynä ja nuo limat, niin ei tiedä että milloin sitä tätiä/raskaustestiä alkaa miettimään.
täälläkin ja lujaa, on niin puts plank. Eli jotain hyötyä tästä kiukutuksesta.
Sinnie, nuo säryt ja limat viittaisi siihen ovulaatioon. Minusta ehdit hyvin junan mukaan;-)
Basbartuu, mäkin niin odotan niitä testejä eli paree tulla huomenna. Ellei sitten se täti kurvaa ennen postimiestä. Muuten en olisi niin huolissani tästä menkkajomotuksesta kerran se on alkuraskaudessa hyvin yleistä. Mutta tuo siivouspuuska ja tämän päiväinen kiukuttelu on selvä menkkojen merkki, aina. Eli normisti olisi alkanut tänään illalla tai sitten huomenna aamupäivällä. Kalenterin mukaan kyllä vasta perjantaina. En kyllä ikinä ollut näin hermoheikkona. Kai se johtuu siitä kun nyt on enemmän pelissä ja mahdollisuudet saada se vauva pienenee ja pienenee. voi kun voisi vaan jatkaa loputtomiin hoitoja eikä olisi siitä stressiä, mutta kun ei niin ei. Eli voisi kyllä nyt pikku myy tehdä vaan pikku kepposen tyylinsä mukaisesti ja vähän vaan pelottelis mua vaikka kaikkki olisikin hyvin.
kääk aamulla ei voi tehdä testiä...tai sit tuhlaan sen klinikan antaman testin...
Ja alkaa jo vessassa olevat testit polttelemaan ;) Ne eivät kyllä edes ole mitään herkkiä,joten yritän perjantaihin asti malttaa! Lauantaina pitäisi tädin kurvata tänne (toivon mukaan ei kurvaa). Oireita ei ole kumpaankaan suuntaan..toisesta lapsesta muista järkyttävät alavatsakivut ja luulin silloin tädin tulevan,vaan tulikin lapsi 9kk päästä. En siis osaa veikata suuntaan tai toiseen..kuitenkin säästän itseäni ja yritän keskittyä harrastukseeni ja miettiä että voin jatkaa sitä jos en raskaudu (en voi siis raskaana harrastaa) :) Kun jotain positiivista pitää yrittää sitten siitäkin repiä jos ei plussaa tule..muutenhan tässä vallan masentuu..
mun piti kysyä vielä tuosta kohdun napukasta. En tiennytkään, että siitäkin voisi päätellä jotain. Eli mitenkä sen pitäisi siis olla jos raskaus olisi alkanut? Minkäslainen se sitten on normaalisti? Sorry nyt näitä mun mukavia kysymyksiä, mutta ei ole tullut kokeiltua itse "sillä silmällä", hih.
Lumikilla kans jännät paikat, toivottavasti sulla sujuu testailu paremmin kuin mulla ja basbartuulla.
Se on vähän semmosta juupatijaa hommaa tuo kohdunnapukan tarkkailu, tai siis että se käyttäytyy kaikilla eri tavalla ja sitä pitäs seurata muutama kierto että tietäis miten oma käyttäytyy, mut raskautuneilla se on (joillain jo ihan alussa, ja joillain vasta myöhemmin) yleisesti ottaen ylhäällä, kiinni ja verrattavissa nenän pään kovuuteen. :-)
Itekkin oon tässä kierrossa sitä tarkkaillut ja ihan mielenkiintonen heppu.. :-D
- kp 30/24-28, testit negaa taas...
heippa ja plussatuulia teille jännääjille.
Ollikollille pahoittelut täältä poistumisesta, hemmetin täti sanon minä.
Testi nro 4 edelleen negaa. Tuhlasin sen klinikan testin elikkäs tänään tarttis postimiehen tuoda kevyt paketti.
Menkkajuilintaa, mutta ei sentään alkanut vielä. Rinnat ei oo enää kipeät ja lämmöt on laskenut ihan normaaliin, plääh.
Ei kestä enää itekseen pähkäillä, pakko päästä purkamaan paineita :) Kolmatta yritetään, ekaa kiertoa.. oletettu ovis hyödynnetty ja nyt menossa kp22/28. Menkkaoireita on, mutta ei mitään tuttuja oireita edellisistä raskauksista.. joten yritys jatkunee. Ajattelin tilata ovis-tikkuja ihan kiusallanikin, jospa tulisi kuitenkin turha ostos.. sekös harmittais ;)
joku tuos mainitsi, et työt ressii.. mä mietin kans, että mikähän vaikutus on työressillä raskautumiseen. Tiukka tahti on ja semmonen jännämasu melkein päivittäin ihan työasioitten takia :( suoraan sanottuna tykkäisin kaikkein mieluiten nyt vaan jäädä kotiin. toivotaan, et se pian tapahtuis, ihan niinku muillakin!
Moi taas!
Olen kyllä lueskellut teidän juttujanne, itse en "ehtinyt" kirjoitella, työt ja koti ja harrasteet vieneet ajan. Omanapa siis alkuun: ovis plussa tuli kuitenkin (mitähän ne Onni-testit oikeen sekoili mun kanssa? Mahtaako olla yhtään luotettavia?) digitestillä, ClearBlue su päivällä ja su aamu oli seksipuuhat. Su illalla digi oli jo nega, mutta pregCheckin (joo, olen todella panostanut tähän) ovistesti silloin vielä plussa. Tai ainakin niin tulkitsin. Tää plussaus sopii kyllä kiertooni ja oireet sen mukaiset: sattuu mahaan, limat tuli ma aamulla vasta ja eilen, apua, onks tää sittenkin ollut vasta myöhemmin? Nyt ketuttaa, itkettää, tissit on kummalliset, vihloo edelleen nivusissa saakka. Väsyttää. Päänsärky loppui. Lämmöt eilen 36.4, normaalisti enen ovista 36 paikkeilla, mut nousevat tavallisesti o:n jälkeen liki 37 tai ylikin... Seuraillaan ;). Kohdunnapukka oli eilen vielä auki sormelle, pehmyt ja tooosi ylhäällä. Mulla voi joskus olla muutamia päiviä tuollainen ovisaikaan. Miten muilla? Samoin kysyn limoista: onko kaikilla just ennen ovista limat vai siinä kohdalla tai jälkeen? KUn huomaan itessäni, että limat tulee just ovisaikaan tai just sen jälkeen. On tää vaikeeta :).
EVELINA: Pahoittelut. Mutta muistahan nyt: sulla on siirrosta vasta aika vähän aikaa, plussa voi tulla 14-20 pv siitä. Itse tstailin negaa esikoisesta 4 kertaa (aloitin siitä pv jolloin menk. piti alkaa) ja vasta 5. kerta antoi haalean plussan. Oireita oli menkkakivut, ruokahalun kasvu, päänsärky, iho voi hyvin, seksi maittoi. Plussa siis tuli vasta 4+5. Toisesta sain plussan 3+6 kohdassa, ja oireita oli 3+2 asti. Kummallista. Peukut siis kattoon vielä. Ja menkkakipu tuossa kohtaa VOI kertoa kiinnittymisestäkin.
UUDET tervetuloa... Ihanaa, että meitä uusia on muitakin kuin minä.
Elokuisiin pudonneille halit. Kurjuus.
Mulla on itellä sellainen olo, että nyt ei ole seksiä ollut tarpeeksi, voi voi. Ja miksi mä stressaan sitäkin? Kun tän PITI olla TJOT tyylistä yrittämistä. Mulle tämä on kyllä hyvin aktiivista :). Mutta siis oma olo kertoo nyt jo, että ei tule plussaa. Ei. Pessimisti ei pety. Vaikka muutoin olenkin optimisti.
hei kettokaa, miten on aiammin teillä tärpännyt? Ennen ovista seksiä/tasan ovisaikaan/ myöhemmin? Meillä eka poika on takuuvarmasti saanut (inseminaatio, miehen siittiöt tuolloin lääkityksen vuoksi todella kehnot) alkunsa ovul. jälkeen (alle vrk), toinen taas ennen ovista tapahtuneesta seksistä. Päivä-kaksi. Ihan kotikutoinen on :)Ja tämäkin varma, koska mies oli reissussa just ovis aikaan ja sen jälkeen.
Työn tekoon...
Iltatähtönen 24/ 36-38 (joskus 31-34)
Täällä jo parempi mieli ja kp jo 10 menossa:) onneksi tuo vuoto kesti vaan sen viisi päivää,täytyy vaan toivoa että seuraavalla kerralla pikkuinen pysyy matkassa..
evelina: toivotaan sulle kovasti plussaa! varmasti rankkaa tekee nuo hoidot ym..
ollokolli:pahoittelut tädistä :(
kohdunnapukasta oli puhe täällä ite oon huomannut että kun on raskautunut,niin ainakin mulla se nousee ylös ja on kova. ja lähempänä kuukautisia pehmeä ja alaalla. mutta kai tuokin voi olla yksilöllistä.
mermaid: tervetuloa!
iltatähtönen: meillä on aika lailla tärpännyt oviksen aikoihin ja molempia löytyy siis tyttöjä ja poikia :)
Lumikki 87: sulla on jännät paikat kerrohan sitten heti tulos !
Sinnie: mulla tulee ensin limat ja ovis siitä vasta n. 2-3pvän päästä.
Itellä kipee olo päätä särkee,kurkku kipee ja mitään ei jaksais. niin ja tissit tuntuu koko ajan isommilta mikä on aika ihmeellistä? koska raskaana en vielä voi olla, meinaan jos oviksen laskee normisti viimeisistä kuukautisista/keskenmenosta..tai sit mä vaan kuvittelen :)
nelkku kp 10/28 viimeksi 33 ja sit tuli vuoto..
Uusi kuumeilija ilmoittautuu.Ovis olis ovella...Noin puoli vuotta ollaan yritetty raskautua ja rupee jo tuntumaan epätoivoiselta. Tiedän ettei olla yritetty kauan aikaa, mutta kun vaan haluaisi niin sen tiosen lapsen pian syliin...Ekan kanssa tärppäs kolmannella kierrolla niin ettei kerenny miettii edes et milloin se vauva tulee...No pitäis vaan olla kärsivällinen. Helpommin sanottu kun tehty ja moni varmaan on samma mieltä. Pitäis vaan ajatella muita juttuja. Olipahan positiivinen viesti! Hyvää loppupäivää kaikille ja toivottavasti huolitte joukkoonne.