Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tammikuussa syntyi kaksoset, marraskuussa syntyy toiset

Vierailija
19.09.2010 |

tuplat meidän perheeseen. Kukaan ei tiedä, että odotan kaksosia taas :) Minä ja mies vaan ollaan tietoisia. Kaverit vitsailee, että "aattele kun tulis taas tuplat - siinä teillä ois" :) Myhäilen aina vaan, että "Joo-o siinä sitä oiskin" :D Kunpa vaan uutispommi heidät saavuttaa toisten tuplien synnyttyä niin siinä heille onkin uutista kerrakseen :D kuten sukulaisille yms. :)

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdet kaksoset samassa perheessä on ylipäätään hyvin harvinaisia ja jotta tulisivat samana vuonnakin niin todennäköisyys onkin jo vähemmän kuin yksi miljoonasta.

ap:n tarinassa ontuu sekin että kaksosodotus muka olisi pimitetty ihan loppuraskauteen asti. joopajoo...

Vierailija
62/80 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaudesta, mutta eivät siitä, että sieltä tulee tuplat?? Näin minä ainakin tuosta aloituksesta ymmärsin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdet kaksoset samassa perheessä on ylipäätään hyvin harvinaisia ja jotta tulisivat samana vuonnakin niin todennäköisyys onkin jo vähemmän kuin yksi miljoonasta.

ap:n tarinassa ontuu sekin että kaksosodotus muka olisi pimitetty ihan loppuraskauteen asti. joopajoo...

minun mummollani on neljä sisarusta: esikoine yksönen ja kahdet kaksoset. mummoni äidille oli sanottu, että tämä on häneillä "geeneissä" eli taipumusta kaksosraskauksiin enemmän kuin keskiverrosti. ap:lla varmaan sama tilanne. Tiedän myös yhden äidin, jolla myös eräänlainen geenivirhe, eli ei voi saada kuin kaksosia.

Vierailija
64/80 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuollainen tilanne teoriassa ihan mahdollinen, mutta mä en oo uskonut tohon alotukseen hetkeäkään. En usko sanaakaan ennen kun nään Vauva- tai jossain muussa lehdessä asiasta tän keskustelun jälkeen jutun.

Vierailija
65/80 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuo että kolmoset ja kaksosraskaus alkanut 2 kk kolmosten syntymästä kuulostaa aika uskomattomalta

Vierailija
66/80 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalia voivat äidit olla toisilleen. Tympeitä kommentteja olet saanut. Älä niistä välitä.

Vaikutat järkevältä ihmiseltä ja selviätte kyllä. Toimikaa miehen kanssa hyvänä tiiminä ja ota ja pyydä apua.

Olette saaneet paljon ja vielä tulette saamaan. Olette onnellisia! :)

Vierailija
67/80 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös alkanut kuukautiset aina vasta vuoden päästä edeltävästä synnytyksestä joten väkisinkin tulis ikäeroksi lähes 2 vuotta. Mutta ollaan toki erilaisia ihmisiä.

Onnea vaan teille, eipä siinä muuta elämää ole (edes vauvapalstailua) enää vauvojen synnyttyä.

Vierailija
68/80 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos raskaus alkaa hyvin pian edellisestä raskaudesta.

Mutta en ymmärrä miksi ap ei ole kertonut asiasta. Olisihan se kiva yrittää saada esim. hoitoapua, pahimassa tapauksessa lapset syntyvät keskosina ja siinä sitten mietit ketkä hoitaa aiempia vauvojasi kun olet itse sairaalassa toisten vauvojen luona. Ja muutenkin hoitajia varmaan olisi hyvä olla.

Vierailija
69/80 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja todella tyhmää luulla että imetys ehkäisee, mullakin kuukautiset alkaneet 2 kk synnytyksestä.

t: puolitoista viikkoa sitten synnyttänyt neljännen lapsensa...

se, että jollain ei ehkäise ei tarkoita sitä ettei kellään ehkäise.

Mulla alkoi ekat menkat tänään ja synnytyksestä on 7,5 kk. Esikoisen kohdalla menkat alkoi 6 kk synnytyksestä. Että meille ei tällaista saman vuoden jättipottia olisi millään saatu aikaiseksi, vaikka olisi yritetty.

Vierailija
70/80 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taipumus monisiköiseen raskauteen on perinnöillistä. Eli on suurempi todennäköisyys tulla toiset kaksoset kuin vain yksi. Jos kummankaan vahemman suvussa ei ole yhtään kaksosia, on erittäin epätodennäköistä saada (luomusti) kaksoset. Jos taas jomman kumman suvussa kaksosia esiintyy, todennäköisyys saada sellaiset itsekin kasvaa.

Vierailija
71/80 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 7 lasta joista kuusi on kaksosia, eli perheessä on kolmet kaksoset, vain yksi on syntynyt yksin. Nämä lapset ovat jo aikuisia joilla on jo omia lapsia, kenelläkään ei kuitenkaan kaksosia. He ovat syntyneet 60-70 luvuilla joten mistään hormonihoidoista ei siihen aikaan ainakaan ollut kysymys. Kaikki lapset ovat pärjänneet elämässään hyvin.

Vierailija
72/80 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on jo yhdet ei-identtiset kaksoset niin todennäköisyys toisiin on noin 5%, tästäkin luvusta ollaan erimielisiä.

Suurin osa kaksosista (myös luomukaksosista) syntyy perheisiin, joissa ei ole entuudestaan kaksosia edes sukulaisilla.

Taipumus monisiköiseen raskauteen on perinnöillistä. Eli on suurempi todennäköisyys tulla toiset kaksoset kuin vain yksi. Jos kummankaan vahemman suvussa ei ole yhtään kaksosia, on erittäin epätodennäköistä saada (luomusti) kaksoset. Jos taas jomman kumman suvussa kaksosia esiintyy, todennäköisyys saada sellaiset itsekin kasvaa.

Vierailija
73/80 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen ensimmäiset eloonjääneet nelosetkin, Jouppilan neloset 1951, olivat hormonihoitojen seurausta.

on 7 lasta joista kuusi on kaksosia, eli perheessä on kolmet kaksoset, vain yksi on syntynyt yksin. Nämä lapset ovat jo aikuisia joilla on jo omia lapsia, kenelläkään ei kuitenkaan kaksosia. He ovat syntyneet 60-70 luvuilla joten mistään hormonihoidoista ei siihen aikaan ainakaan ollut kysymys. Kaikki lapset ovat pärjänneet elämässään hyvin.

Vierailija
74/80 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuollainen tilanne teoriassa ihan mahdollinen, mutta mä en oo uskonut tohon alotukseen hetkeäkään. En usko sanaakaan ennen kun nään Vauva- tai jossain muussa lehdessä asiasta tän keskustelun jälkeen jutun.

ihan vaan siksi, etten voi uskoa että kukaan kaksosten vanhempi alkaisi suunnitella uutta vauvaa kun edelliset KAKSI on ihan vauvoja.

Muuten ei tuo nyt niin ihmeellistä ole, paljon kummempiakin asioita tapahtuu kun kahdet kaksoset peräkkäin.

Vierailija
75/80 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy tunnustaa, että olen kade:) Haluaisin kyllä olla paikallasi ehdottoamsti. Olis ihanaa jos olis kaksoset ja toisetkin siihen perään:) Minä odotan neljättä. Yksösiä kaikki meidän lapset.

Meillä oli 3 vaippaikäistä yhtä aikaa ja oikeen mainiosti selvittiin, usein pari lisäksi hoidossa. Ei mitään kotiapua tullut edes mieleen kysellä, varmasti tekin selviätte. En olis yhtään huolissaan, vaan innoissaan!

Vierailija
76/80 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin montaa viestiä sattuneesta tilanteesta ja kiireestä johtuen en koskaan kirjoittanut. Meillä tilanne syksyllä 2004 oli se, että kun kolmospoikamme syntyivät, oli perheessämme kuusi alle kuusivuotiasta.

Elämä oli vuosia mahdotonta kaaosta, osittain myös siksi, että pienillä kolmosilla oli kullakin jos jonkinlaista kremppaa ja perussairautta. Jotenkin kummassa kaikesta ollaan selvitty, vanhin lapsista täyttää helmikuussa 12, triokin on jo reippaita eskarilaisia=)

Voin vannoa ja vakuuttaa, että kaikki asiat, mitä elämälle olet ikinä rohjennut suunnitella, muuttavat muotoaan reilusti, useimmat kääntyvät täysin päälaelleen. Osa huonolla tavalla, suurin osa positiivisella tavalla, ainakin näin jälkikäteen ja helpommassa tilanteessa ajatellen. Olen joutunut muuttamaan ja mukauttamaan käsitystäni itsestäni, omasta minästä, äitiydestäni, puolisostani, avioliitosta, perheestä, toiveista, tarpeista, arjesta, elämästä, sen miljoona kertaa, mutta en olisi tällainen ihminen ilman tuota katrastani. Perheeni olisi kai paras antamaan arvionsa siitä, kuinka kummoinen se on.... Vaatinut se on järjettömän paljon, saanut olen valtavasti, olemme selvinneet ja pärjänneet (ajoittain nihkeästi), mutta tällä hetkellä olemme ihan onnellisia (=subjektiivinen arvioni) ja elämme ihan normaalia lapsiperheen elämää.

Haluan siis vain sanoa, että elämää ei voi suunnitella, raskaat ajat selviää hengissä huumorilla (ja sillä, että hokee satoja kertoja päivässä itselleen, että tämä on vain vaihe elämässä), kaikki on mahdollista ja sinä pystyt tarvittaessa sellaisiin suorituksiin, joihin et koskaan aiemmin olisi uskonut pystyväsi, saati joutuvasi=)

Onnea odotukseesi. Minä olen iloinen puolestasi.

Vierailija
77/80 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielellämme perheestänne lukijoillemme, jos se jossain vaiheessa sopii teille.

satu.savela@sanomamagazines.fi

Vierailija
78/80 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kaikille tule isoa mahaa kaksosista. Äitini lihoi kaksosia odottaessaan noin 8-10 kg (oli normaalipainoinen ennen raskautta), kun joku voi lihota 30 kg yhdestä lapsesta. Paljon on tuuristakin kiinni millaisen raskauden saa. Kukaan, joka ei asiaa tiennyt, ei arvannut äitini saavan kaksoset, olivat oikein ihmetelleet, että miten voi noin pienessä mahassa kaksi olla, siis ihan raskauden loppuvaiheessa tällaista oli sanottu.

Vierailija
79/80 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida ap ehtiä linjoille.....harmi..

Olisi jännä kuulla!!!

Vierailija
80/80 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä totta on. Luulen, että kyse on tuttavastani. Ainakin prikulleen samoina kuukausina on niiden kaksoset syntyneet. Toiset kaksoset siis ovat syntyneet (syntyivät marraskuun puolivälin paikkeilla) ja voivat hyvin. Äiti vaan tuskin ehtii kovin palstailla :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme