Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein sanotte lapsillenne "Minä rakastan sinua" / "Mä rakastan sua" / "Mie rakastan sinnuu"?

Vierailija
18.09.2010 |

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koululaiselleni, ehkä n. kerran viikossa.

Mutta halataan joka päivä yms.

Vierailija
2/25 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tietää sen muutenkin, mun teoista. Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelenkin juuri niin, että teineille pitää sanoa tosi usein...

Vierailija
4/25 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä lapselle on tärkeää myös sanoa se, t5ekojen lisäksi.

Vierailija
5/25 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On TÄRKEÄÄ, että myös niitä sanoja käytetään!!

T. se, joka lapsena sai osakseen tekoja mutta ei sanoja

Vierailija
6/25 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aina viimeiseksi kun menevät nukkumaan.

Eskari ja tokaluokkalainen kyseessä, ihania ovat.-)

Vierailija
7/25 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä kun laitan lapsia nukkumaan niin kysyn että oliko hyvä päivä ja mikä oli tänään kivointa. Sitten peittelen ja suukottelen ja sanon että äiti rakastaa sinua kovasti.

Vierailija
8/25 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On TÄRKEÄÄ, että myös niitä sanoja käytetään!! T. se, joka lapsena sai osakseen tekoja mutta ei sanoja

En ole koskaan kuullut noita sanoja vanhempieni suusta, mutta teoista olen tiennyt AINA että asia näin on! Ei epäilystäkään. Miehelleni on taas aina hoettu tuota korulausetta ja hänen vanhempien teot puhuvat jotain ihan muuta kuin tuo lause... on henkistä väkivaltaa, lasten alistamista, välinpitämättömyyttä yms. rakkaudesta siinä kodissa ei kerro mikään muu kuin tuo pelkkä lause, joka noiden tekojen ohessa täysin arvoton!

Vierailija
9/25 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut noita sanoja vanhempieni suusta, mutta teoista olen tiennyt AINA että asia näin on! Ei epäilystäkään. Miehelleni on taas aina hoettu tuota korulausetta ja hänen vanhempien teot puhuvat jotain ihan muuta kuin tuo lause... on henkistä väkivaltaa, lasten alistamista, välinpitämättömyyttä yms. rakkaudesta siinä kodissa ei kerro mikään muu kuin tuo pelkkä lause, joka noiden tekojen ohessa täysin arvoton!

olemassa sitä vaihtoehtoa, että lapsia rakastettaisiin sekä teoin että sanoin?

Surullista...

Vierailija
10/25 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytetään fraasia "olet rakas" päivittäin. Mielestäni ei pitäisi mennä siihen jenkkien tapaan jankuttaa, jolloin sanat menettävät arvoaan ja rakkauden tunnustus on sama kuin moikka tai heippa.

Vierailija
11/25 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin sanon "olet minulle rakas", se "rakastan sinua" tuntuu niin jäykältä, sanoisen millä murteella hyvänsä.

Ja edelleen myös aiemmin vastanneiden tavoin suosittelen sanojen lausumista vielä, ja etenkin sen jälkeen kun lapset ovat tulleet murkkuikään. helpompaa on toki sanoa, kun alussa tavan jo aloittaa.

Vaikka teot ovat tärkeimpiä, sanat ovat myös tärkeitä.

Vierailija
12/25 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että äiti rakastaa sinua. tai että äiti ja isä rakastavat sinua.

Vierailija
13/25 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemassa sitä vaihtoehtoa, että lapsia rakastettaisiin sekä teoin että sanoin? Surullista...

sun päässäsikö?

Tottakai voi ilmaista tunteitaan sekä sanoin että teoin, toin vaan esille esimerkin, että joskus teotkin pelkästään riittää ja taas aina pelkät sanat eivät merkitse mitään. Parempi toki jos käyttää molempia.

Ikävää jos olet surullinen, mutta en katso sen olevan syyni.

Vierailija
14/25 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollenkaan jäykkä tai kulu mihinkään, jos sen sanoo niin, että sitä oikeasti tarkoittaa. Katsoo toista silmiin, koskettaa ja sanoo sydämestään.

Jokaisesta päivästä voi sen muutaman sekunnin löytää, jolloin puhuu tunteistaan. Minusta sekä sanat että teot ovat tärkeitä, ja jos kerran jotakuta rakastaa niin valtavan paljon, on mielestäni suorastaan elämän tuhlausta olla osoittamatta sitä KAIKIN TAVOIN mahdollisimman usein.

Vierailija
15/25 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä useamman kerran päivässä. Lapsista toinen koululainen ja toinen taapero :)

Vierailija
16/25 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeää on myös sanoa!

Vierailija
17/25 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuvat jo osin poissa kotoa. Uskoisin että tietävät että rakastan heitä, ennen kun vielä sänkyyn peittelin sanoin päivittäin.

Vierailija
18/25 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Äiti rakastaa sua. Olet ihana." Kerron ensin iltasadun ja huikkaan vielä tuon ovelta. Lapsi jää tyytyväisenä sänkyyn nukkumaan.

Vierailija
19/25 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 2 ja 5. Voin kuvitella että tahti harvenee kun kasvavat ja ovat ehkä vähemmän mussukoita. Ainakaan itse en ollut kovin ihana joskus 14-vuotiaana...

Vierailija
20/25 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa. En koe sitä luontevaksi noin. Tykkäämisestä puhun toisinaan.

Minun on muutenkin hirmu vaikea kertoa tunteistani. Osaan näyttää teoillani jne.