Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehdottomasti aion pyrkiä eläkkeelle ennen kuin täytän 40v.

Vierailija
17.09.2010 |

Pitkäaikaissairas 33v kaverini on eläkkeellä, pystyy asumaan kaksiossa, toisin kuin minä työttömänä vain yksiössä.

Kaverini kertoi tänään lisäksi saavansa kaupungin maksamana kaikki vaatteet, alusvaatteita myöten, koska on parhaillaan laitoshoidossa. Minä jos vaatetta haluan, on haettava kirpparilta, koska työkkärin korvaus ei riitä.

Lisäksi kansaneläkkeen minimi nousee keväällä yli 650 euroon, työmarkkinatuki ei sen sijaan nouse. Kansaneläkkeen nousu on kuitenkin niin pieni, että se ei vaikuta asumistukea vähentävästi.

Eläkkeelle päästessäni kela myös armahtaa minut 9000€:n opintolainarästeistäni.

Mulla on nyt 2kk saikkua, eikä mitään aikomusta "parantua" ennen kuin eläkkeeseen vaadittavat 300 sairaspäivää on täynnä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle 50-vuotiaana. Pysyi päätöksessään. 2 vuotta leikki masentunutta ja eläkepaperit sai. Nykyään saa hyvän eläkkeen ja saa toimia sellaisissa hommissa, missä haluaa. On käsityöihmisiä, mutta ei olisi sillä pystynyt elantoaan saamaan. Joten nyt kun on eläke turvana, voi puuhastella käsitöitään ihan rauhassa.

Miten voi saada tuossa vaiheessa hyvän eläkkeen?

Vierailija
2/18 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin olen peräkkäisillä äitiyslomilla, ja lopuksi jään työkyvyttömyyseläkkeelle peräkkäisten raskauksien aiheuttamien vaivojen takia.

Näin lopppuelämäni on yhtä suurta juhlaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kukaan ota mua enää töihin, niin miksi sinne enää halutakaan. ap

Vierailija
4/18 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

40-vuotiaana eläkkeelle mt-syistä. En halunnut, ja nyt olen taas ollut mukana normaali työelämässä v. 06 lähtien.

Vierailija
5/18 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka feikkaan olevan masentunut ja ihmeparannun heti kun eläkepäätös läpsähtää postista. Eläkkeellä vai sitten tehdä jonkin verran pätkätöitä ilman että vaikuttaa toimeentuloon.

Vierailija
6/18 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun eläkeikää nostamaan...

Vierailija
7/18 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehkää te muut töitä vaikka hautaan asti jos haluatte.

Vierailija
8/18 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle 50-vuotiaana. Pysyi päätöksessään. 2 vuotta leikki masentunutta ja eläkepaperit sai.

Nykyään saa hyvän eläkkeen ja saa toimia sellaisissa hommissa, missä haluaa. On käsityöihmisiä, mutta ei olisi sillä pystynyt elantoaan saamaan. Joten nyt kun on eläke turvana, voi puuhastella käsitöitään ihan rauhassa.

Vierailija
9/18 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakituisen työpaikan. Ahdistaa ajatella, että töissä pitäisi vielä olla 30 vuotta. Jos edes löytäisi työn jossa viihtyy.

Vierailija
10/18 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämä on aineellisesti köyhää ja niukkaa.

Vierailija
11/18 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

--- ennen kuin eläkkeeseen vaadittavat 300 sairaspäivää on täynnä.

vielä tarkoita eläkepapereita.

Toki tuki muuttuu sitten eläkkeen nimellä maksettavaksi mutta töihin paluun uhka tulee leijumaan pään yllä pitkään...

BTDT

Vierailija
12/18 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

TODELLA vaikeaa! Siihen ei riitä mikään masennuksen feikkaaminen tms. Perusteet on oltava erittäin kovat, ja siltikin saa anoa armoa pitkään. Ja se eläke sitten, eipä sillä herroiksi elellä.

Koittakaa siis vaan jotenkin saada se arki rullaamaan muilla keinoin.

Vierailija
13/18 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta joo tervetuloo vaan.

t. nimim 33v, työelämää takana pari kuukautta. eläkkeellä kolmatta vuotta

ps. pitemmän päälle voi vituttaa se ettei rahat riitä yhtään mihinkään. ja tätä se on sitten hautaan saakka..

Vierailija
14/18 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää menkö siihen mukaan.

Vierailija
15/18 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani on n. 30 -vuotias nainen ja on työkyvyttömyyseläkkeellä mielenterveysongelmien vuoksi...

Hän sairasti ennen eläkepäätöstä useita vuosia, johon sisältyi sairaalajaksoja mielisaaraaloissa ja suljetuilla osastoilla... itseni tuntien jos kävisin feikkaamaan mielenterveysongelmaista tulisin kyllä takuulla oikeastikin sairaaksi jossain suljetulla osastolla ja kai siellä myös vahditaan, että lääkkeet tulevat otettua...

Ennemmin olen töissä ja hankin hyvin, jään sitten eläkkeelle, kun se aika tulee...

Mukavampi elellä näin kuin kituuttaa joillain minirahoilla.

Vierailija
16/18 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyi vittu mä en vois elää tieten tahtoen köyhänä luuserina. Ja opintolainaakin 10000e eikä mitään saanut aikaiseksi. Oikeesti mua hävettäis olla noin saatanan tyhmä.

Vierailija
17/18 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kivaa ja kivaa... Mutta tykkään työstäni, se on haastavaa ja saan ok palkkaa. Huonot päivät kuuluu asiaan, ilman niitä ei olisi hyviä - se olemisen sietämätön keveys ei yleensä toimi.

En haaveile eläkkeestä. Jos jostain haaveilen, niin siitä, että lapset vielä vähän kasvavat, ja voin käydä vaikka ruokakaupassa yksin.

Vierailija
18/18 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen kohta 37v. Työuraa 22v. Jos pääsen eläkkeelle esim. 67 vuotiaana niin työurani pituus olisi 52v. Arvaa meinaanko hyväksyä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä