Soitan kohta lastensuojeluviranomaiset miehelle
Kiehun raivosta..
olemme eronneet ja lapset ovat tämän viikon olleet isällään. Isä on yrittäjä joka lähtee aamuisin kello 6 töihin joten lapset (eka ja kolmasluokkalainen) lähtevät itsekseen aamulla kouluun.
Lapset soittelevat minulle aamuisin ja ohjaan heitä puhelimen välityksellä selviämään aamuista.
Tänä aamuna ekaluokkalainen poika soitti ja sanoi että on huono olo. Päätä särkee ja paleltaa. Pyysin isosiskoa mittaamaan kuumeen (osaa mitata digitaalimittarilla). Kuumetta näytti olevan 38.0.
Soitin miehelle klo 7.15 että poika on kipeä ja mitä tehdään. Tyttö lähtee kouluun kello 8. Mies sanoi että hän voi olla pojan kanssa. Käy nopeasti hoitamaan jonkun asian ja menee sitten heti kotiin.
Soittelin pojalle pitkin aamua eikä isi tuntunut tulevan kotiin. Pojalla ei ollut sinällään mitään hätää. Kuume ei luultavasti ollut kovin paljon noussut aamun mittauksesta ja poika makasi sohvalla ja katseli telkkua. Eikä pelännyt yksinoloa.
Isi tuli lopulta 10.45!
Raivoissani olen siitä että ekaluokkalainen poika joutuu olemaan kolme tuntia yksin kotona aamusta kuumeessa. Mitä jos kuume olisi noussut vauhdilla tai pojalle olisi sattunut jotain muuta. Isi ei ollut edes soittanut tuona aikana ja kysynyt miten menee..
Inhoan mieheni ajattelutapaa että kyllä lapset pärjäävät. Kyllähän poika nyttenkin pärjäsi, mutta ei tuon ikäisen tarvi pärjätä.
Ja kun tuon yrityksen myötä ei millään ole enää väliä. Lapset ovat yksin millon minkäkin aikaa ja isin selitys: pakko tehdä tää ja tää juttu.
ARGH....
Kommentit (31)
Ap.n exä on yrittäjä. Hän ei voi ottaa vapaata tai sairaslomaa ja jäädä hoitamaan 9 v lasta, koska yleensä se on yrittäjille miinusmerkkinen. Muuten: miksi ap ei soittanut exälleen tuolloin ja sanonut, ettätuo se lapsi tänne, minä jään kotiin hoitamaan???.
Ysille tiedoksi, että yrittäjä ei saa mitään sairasloma-ajan palkkaa edes omasta sairastumisesta, saatikka sitten jos lapsi on sairaana. Se on palkaton päivä. Sen lisäksi siinä kuitenkin yrityksen kulut juoksee joka ikinen päivä. Ja jos ei voi olla yrityksestään pois, laittaa lappua luukulle. Semmoisiakin on. Se on siis miinusmerkkinen päivä.
en yrittäjyydestä ollenkaan, ja yrittäjillä onkin asia ihan eri, kuten kirjoitit.
Ei mun yrittäjämieheni ainakaan ole kotona lapsia hoitamassa, kyllä se olen minä työntekijänä joka kotiin jään.
En itse jättäisi 7-vuotiastani yksin kotiin sairastamaan, mutta en myöskään olettaisi että yrittäjä ajattelisi samoin.
En mäkään jätä alle 10.v yksin kotiin ja 12.v ja 14.v kohdalla jäisin myös palkkattomalle kotiin jos olisivat rajussa vatsataudissa tai kovassa kuumeessa..
Mutta ehkäpä voisit lapsille sanoa että kun ovat isän luona niin hoitavat asiat isän kanssa eivätkä soittelisi sinulle
Tuliko mieleenkään, että lapset soittavat sille, keneltä kokevat saavansa tuen/turvan/vastauksen/neuvot/ohjeet?? Minun mielestä on erittäin aiheellista olla huolissaan, jos isää ei kiinnosta seitsemän vuotiaan lapsen terveys!!!
7v lapsi ja kuumetta 38. Ei sitä nyt varmaan hirveesti kannata lääkitä ellei itke esim kauheeta korvasärkyä.Eiköhän lääkäri joka ei ole lääkefirmojen sponsoroima määräisi lepoa ja vettä. Musta toi kuulostaa ihan siltä että halutaan vaan saada mies näyttämään huonolta. Vaikea sanoa tietenkin tästä kun ei tiedä taustoja. Mutta jos toi on miehen heikoin esitys niin ei kyllä kuulosta yhtään huonolta isältä.
Ysille tiedoksi, että yrittäjä ei saa mitään sairasloma-ajan palkkaa edes omasta sairastumisesta, saatikka sitten jos lapsi on sairaana.
Se on palkaton päivä. Sen lisäksi siinä kuitenkin yrityksen kulut juoksee joka ikinen päivä. Ja jos ei voi olla yrityksestään pois, laittaa lappua luukulle. Semmoisiakin on.Se on siis miinusmerkkinen päivä.
Ehkä yrittäjän ei sitten pitäisi hankkia lapsia, jos miinustulos on tärkeämpi kun oman lapsen terveys!! Jos töissä onkin vaikka kiirettä, niin minkä ihmeen takia isä ei voi käydä kotona samantien tarkistamassa lapsen kunto (jonka siis tosiaan vaan 9v isosisko on tarkistanut, haloo!!!) ja palata sitten muutamaksi tunniksi taas töihin, jonka jälkeen voi palata loppupäiväksi kotiin???
Miten ihmeessä te voitte oikeesti puolustella isän käytöstä vaan sen takia, että hän on yrittäjä??? Kuinka monen teidän ekaluokkalainen lapsi on päästetty yksin koulusta kotiin kesken päivän sairaana?? Meillä ainakin odotetaan tasan niin kauan, kunnes vanhemmat pääsevät lapsen hakemaan!
7v lapsi ja kuumetta 38. Ei sitä nyt varmaan hirveesti kannata lääkitä ellei itke esim kauheeta korvasärkyä.Eiköhän lääkäri joka ei ole lääkefirmojen sponsoroima määräisi lepoa ja vettä. Musta toi kuulostaa ihan siltä että halutaan vaan saada mies näyttämään huonolta. Vaikea sanoa tietenkin tästä kun ei tiedä taustoja. Mutta jos toi on miehen heikoin esitys niin ei kyllä kuulosta yhtään huonolta isältä.
Jos sinun 7v lapsi on aamulla kuumeessa, mutta ei huuda kamalaa korvasärkyä, jätätkö hänet yksin kotiin ja lähdet töihin? Tämähän on aivan täysin verrannollinen asia nyt sattuneen tilanteen kanssa.
Lastensuojeluasia tämä ei varmasti ole ja jostain syystä uskon, että ap:kaan ei varmasti sitä oikeasti semmoisena näe, mutta ei tämä voi mitenkään kenenkään vastuullisen vanhemman mielestä olla lapsen parhaaksi!!!
Lastensuojeluasia tämä ei varmasti ole ja jostain syystä uskon, että ap:kaan ei varmasti sitä oikeasti semmoisena näe, mutta ei tämä voi mitenkään kenenkään vastuullisen vanhemman mielestä olla lapsen parhaaksi!!!
Ap:n kannattaisikin jatkossa ottaa itse töistä vapaata koska hänelle se on helpompaa, eikä kirkua ls-viranomaisten perään. lastensa eteen se ukko raataa, ei ole yrittäjyys helppoa..
Olen töissä lastensuojelussa ja tällaiset helvetin eroperheet käy vituttamaan. Soitetaan sitten jokaisesta lapsen nuhasta ja kurarukkasen väärästä väristä lastensuojeluun, kun ei keskusteluyhteyttä vanhempien välillä ole. Ja mitähän niiden viranomaisten olisi pitänyt rouvan mukaan tässä tilanteessa tehdä?? Käydä huostaanottamassa mukula?
pienten pitäisi yksin kotona sairastaa! Curling -vanhempi tai ei, kyllä vähän tosta isommatkin tuntee olonsa turvalliseksi, jos aikuinen kotona, kun ovat kuumeessa.
Kummallista arvostelua ap:tä kohtaan. En nyt varmaan viranomaisille soittaisi, mutta muutosta tuollaisiin tilanteisiin kyllä vaatisin, ehdottomasti. Ja se, että lapsi pärjää kotona yksikseen ei ole ollenkaan sama asia, että olisi hyväksi hänelle.
pienten pitäisi yksin kotona sairastaa! Curling -vanhempi tai ei, kyllä vähän tosta isommatkin tuntee olonsa turvalliseksi, jos aikuinen kotona, kun ovat kuumeessa.
Kummallista arvostelua ap:tä kohtaan. En nyt varmaan viranomaisille soittaisi, mutta muutosta tuollaisiin tilanteisiin kyllä vaatisin, ehdottomasti. Ja se, että lapsi pärjää kotona yksikseen ei ole ollenkaan sama asia, että olisi hyväksi hänelle.