5 talvihaalaria, yksi lapsi...
Onko mielestäsi 5 talvihaalaria yhdelle lapselle jo liikaa? Mun mielestä on. Mä en muutenkaan ymmärrä tätä blogistia. Ymmärrän, että on kiva ostaa lastenvaatteita (ja believe me, minäkin rakastan ostamista), mutta kokemuksesta voin kertoa, että 2 haalaria on mielestäni sopiva tai sitten haalari ja takki/housut-yhdistelmä. Ei niitä kaikkia vaan tule kertakaikkiaan käytettyä, jos on enemmän.
Ja ei en ole kateellinen. Uskoisin, että olemme paremmin toimeentuleva perhe (mies on lentäjä ja minä olen tällä hetkellä äitiyslomalla markkinointihommista) kuin tämä blogisti (itse hän ainakin opiskelee ja asuu ilmeisesti vuokralla,4lasta). Ja vaikka olisin kuinka rikas, niin tuollainen on turhaa tuhlausta. Muutenkin tuntuu, että yrittääkö hän tällä ylenpalttisella ostamisella ja siitä postaamisella korvata aukkoa elämässään? Luen toki muitakin lastenvaateblogeja ja itsekin sorrun ylenpalttiseen ostamiseen, mutta hänen kohdallaan aina välillä ei voi muutakuin ihmetellä. Tykkään tyylikkäistä blogeista, tässä ovat kuvat huonoja ja tyylitaju välillä aika hakusessa.
Niin ja tässä linkki blogiin: http://tyylisuuntauksia.blogspot.com/
Kommentit (21)
ja kaiken lisäksi tuo lapsi ei vaan näytä yhtään sen nätimmältä vaikka sitä pukisi miten tahansa. Kauhean hailakkaan värinen, pienet silmät jne...
arvostella toisen lapsen ulkonäköä, olet takuulla tulevan koulukiusaajan äiti!
meillä on 11 haalaria :D ja aivan varmasti kaikkia tulee käytettyä. Muutenkin tytöllä vaatteita todella paljon, mutta onhan sitten valinnan varaa!! Tykkään, että lapsellani on paljon nättejä vaatteita.
Ihan kokemuksesta sanon :) Meillä kun on yksi lapsi jolle on kiva ostaa itse vaatetta, mutta kun on sekä minun että miehen vanhempien eka ja tähän mennesäs ainoa lapsenlapsi niin sitä vaatetta tuppaa tulemaan...
2-3 asua (=haalari tai 2-osainen), ja niin että on joku siistimpi ulkovaate myös - oli se sitten joku noista kolmesta tai vaikka siisti takki niiden lisäksi on minusta sopivin määrä.
Meillä on kolmelle rasavillipojalle aina riittäneet yhdet hyvät haalarit ja lisäksi on ollut takki ja housut kauppa- ja kyläreissuja varten, niitä on sitten voinut tarvittaessa käyttää myös ulkoiluun. Kurahousuja käytetty tarvittaessa. Haalareita ei meillä ihan pikkulioista pestä, kun kumminkin ovat heti uudestaan likaisina. Ja missä ihmeessä ihmiset mahtuvat säilyttämään noin monia haalareita????
En sanonut lasta rumaksi. Sanoin, että ei se sen nätimmältä näytä vaikka olisi mitä päällä, eikö silloin vähempikin vaatemäärä riittäisi? Ja eikö lähes kaikki suomalaiset ole hailakkaan värisiä lapsina? Mun mielestä etelä-eurooppalaiset lapset ovat nätimpiä ja niiden päällä kaikki vaatteetkin näyttävät nätimmiltä kuin suomalaislasten päällä. Heillä kun on voimakkaammat omat värit.
Itsekin tykkään lastenvaatteista ja olen niistä tarkka, mutta kohtuus kaikessa.
meillä on 11 haalaria :D ja aivan varmasti kaikkia tulee käytettyä. Muutenkin tytöllä vaatteita todella paljon, mutta onhan sitten valinnan varaa!! Tykkään, että lapsellani on paljon nättejä vaatteita.
tiedän kyllä, että monella ei ole noin paljoo haalareita, mutta meillä nyt sattuu olemaan. on valinnan varaa ja niitä on eri kokoja. menee vielä pari vuotta eikä tarvitse sitten ostaa niitä haalareita/2 osaisia asuja :)
Pieni laskutoimitus:
Oletetaan, että haalareita käytetään asuinpaikassasi n. 5 kk. Jos kaikkia saman verran ehdit 5 kk aikana käyttää jokaista haalaria n. 13 kertaa.
Sen ymmärrän, jos on hamstrannut hyvään hintaan seuraavillekin talville. Mutta nyt on kyse tästä talvesta. Itsekin ostan usein alesta seuraan talven haalarit. :)
ei ne haalarit tosiaan vain tälle talvelle ole tarkoitettu. niitä on monia kokoja :D
Jos kirjoitat että lapsellasi on 11 haalaria, niin kaikki olettavat että ne on ostettu samaan aikaan käytettäväksi. Montako niitä sitten on tulevalle talvelle, ja montako odottaa myöhempiä aikoja?
ei ne haalarit tosiaan vain tälle talvelle ole tarkoitettu. niitä on monia kokoja :D
koska voihan olla ensi vuonna ei pidetäkään ollenkaan alennusmyyntejä :-) Mulla on naapuri joka hamstraa vaatteita ties kuinka moneksi vuodeksi eteenpäin. vauvalle on varmaan jo kouluikäisenkin kenkiä odottamassa, kun olivat niin hyvässä tarjouksessa. Luulenpa, että käytännössä tuo säästäminen tulee kalliiksi, koska tuskin hän jonain vuonna toteaa, että nyt on vaatteita tarpeeksi, ja on sitten ostamatta seuraavat viisi vuotta. Sen sijaan kamaa kertyy kaappeihin tasaiseen tahtiin ja osaa jää varmasti ihan käyttämättä.
itse olen vaan aina ollut köyhä, ja lapsilla päällään vain välttämätöntä, tarkkaan harkittua.
Kieltämättä usein haaveilen että jos ois rahaa...
varmasti ostaisin ihania vaatteita, katsomatta hintaa, tai ajattelematta tarvitaanko sitä edes.
Ja kylä mulla olis itselläkin monta erilaista takkia ja saapasta, mutta nyt on vain yksi takki, sama keväällä, syksyllä ja talvella, ja yhdet nahkasaappaat.
En sitä sano etteikö tärkeämpääkin rahanmenoa ole kuin hienot vaatteet, mutta JOS rahaa olisi, niin kyllä olis meidänkin lapsilla kymmenen talvihaalaria :D
seuraan myös monia noita lastenvaateblogeja, kuten ap, mutta olen myös tullut siihen tulokseen, että tyylisuuntauksia-blogissa menee överiksi vähän reilumalla kädellä ;D Itsekin kyllä ostelen lapsille aika reilusti vaatteita, mutta taitaa mulla sittenkin olla joku raja touhussa kun vertaa tähän blogistiin :D
ehkä takki+housut -yhdistelmä. Miksi talvihaalareita täytyisi olla monta? Kaksi vielä ymmärrän, mutta en sen enempää.
Ja seurailen useampia lastenvaate- ja muitakin lapsiaiheisia blogeja ja kyseistä myös satunnaisesti. Mä tykkään nimenomaan blogeista joissa hyviä ja tyylikkäitä kuvia (mm. Helenaisesi, mun lemppari!). Em. blogi ei kuulu siihen kategoriaan. Jotkut vaan ei osaa...
Linkittämäsi blogi on ihan helmi. Olen seurannut sitä pitkään ja saanut mielettömästi ale-ja menovinkkejä, ruokaohjeita (myös meillä ollaan kasvissyöjiä) ja ajateltavaa. Päivittyy usein, kuvia paljon. On kyllä paljon lukijoitakin enkä ihmettele miksi.
Suosittelen lämpimästi!
Mitä tulee kysymykseen onko viisi haalaria liikaa, vastaan että ei minusta. Blogistihan kertoo ettei ole varma tuleeko kaikkia edes käyttöön, riippuu talvesta, sen lumitilanteesta jne. On siis varautunut vähän kaikkeen ja se on minusta aivan ihailtavaa. Liiathan saa tosiaan aina myytyä pois.
Meillä on kolmelle rasavillipojalle aina riittäneet yhdet hyvät haalarit ja lisäksi on ollut takki ja housut kauppa- ja kyläreissuja varten, niitä on sitten voinut tarvittaessa käyttää myös ulkoiluun. Kurahousuja käytetty tarvittaessa. Haalareita ei meillä ihan pikkulioista pestä, kun kumminkin ovat heti uudestaan likaisina. Ja missä ihmeessä ihmiset mahtuvat säilyttämään noin monia haalareita????
Hyi hitto, itse en pitäisisuurin surminkaan liaksiia haalareita lapseni yllä, vaikka ne kuinka taas heti likaantusiat. Pesettekö muutkin vaatteet samalla periaatteella kerran vuodessa? Entä kodin siivous? Shän likaantuu heti samantein kolmen pojan huushollisssa, ei kannata siivota, vai?
Hyi hitto, itse en pitäisisuurin surminkaan liaksiia haalareita lapseni yllä, vaikka ne kuinka taas heti likaantusiat. Pesettekö muutkin vaatteet samalla periaatteella kerran vuodessa? Entä kodin siivous? Sehän likaantuu heti samantein kolmen pojan huushollisssa, ei kannata siivota, vai?
että joku käyttää noin paljon aikaa ja rahaa vaatteisiin ja tekee vielä kivaa blogia.
Lapset ovat suloisia ja kauniit vaatteet tekevät vielä suloisimmiksi.
Meillä vaatteita on paljon, ystävieni lapset ovat vanhempia ja kotiäitinä minulle paljon käytettyjä vaatteita tuodaan, ilmaiseksi. Tuntuu oudolta ostaa t-paita, kun kaapissa on 30 hyvää. Siksi meidän perheen vaateostokset ovat minimissä ja sitten puhutaan taantumasta ja oikeesti, en raaski ostaa mitään. Joten ihanaa, kun on joku, joka ostaa mun osuuden.
Jos kaikki olis yhtä nuukia kierrättäjiä, ei meillä olis kauppoja, joista ihanuuksia voisi ostaa.
Nyt oli kirpparipaikka, jossa myin liian pieniä vaatteita. Myynti oli n 50 euroa, meillä voi valita provikkamyynnin, eli paikasta ei mene maksua vaan provikka - 40 %. Ehdottomasti talveksi tarvitaan pipo ja hanskat ja ajattelin moneen kuukauteen ostaa lapselleni jotain uutta, kirpparituloilla. Ei se ole paljoa, mutta pienen korren tuon kekoon.
Tämä on ainoa blogi mitä välillä ihmettelen. Meneehän meillä kaikilla välillä toi vaatteiden ostaminen yli, mutta ihmetyttää vaan. Ja todellakin luen kymmeniä lastenvaate- ja muotiblogeja. Enkä tosiaan käytä aikaa sen enempää tämän kyseisen blogin pitäjän ihmettelyyn. Kunhan vaan kysyin teiltä, että onko tuo jo liioittelua? Vai olenko minä vain jotenkin turhan pihi. Toki omilla lapsillani tulee olemaan vähintäänkin se ns. kauppatakki ja ehkä vielä joku nätti mekkotakki niiden kahden ulkoiluun tarkoitettujen haalareiden lisäksi........