Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahdas lantio ja silti sektiota täytyy vaatimalla vaatia, ei jaksa...

Vierailija
16.09.2010 |

Meillä on yksi lapsi, joka on syntynyt alateitse, mutta tuossa synnytyksessä meillä oli onni matkassa, että vaikka tuli komplikaatioita niin vauva ei vammautunut, lähellä se oli. Onneksi vauva oli pienikokoinen (2,2kg) Tuon synnytyksen jälkeen papereihin kirjattiin, että minulla on ahdas lantio ja seuraava on turvallisempaa synnyttää sektiolla.

Nyt meille on toinen vauva tulossa ja tuntuu, että sektiota täytyy vaatimalla vaatia eikä siltikään siihen suostuta. Olen kahdesti käynyt tämän asian takia lääkärissä ja molemmat lääkärit olleet sitä mieltä, että voisin ensin kokeilla synnyttää alateitse ja sitten ehkä sektio jos tarvitsee. Minulle jäi kuitenkin edellisestä synnytyksestä jonkinlainen kammo tai pelko, että seuraava vauva ei ole yhtä onnekas, ettei vammautuisi. Lisäksi tämän vauvan painoarvio on jo tällä hetkellä 2,8kg niin ihan näin maalaisjärjellä ajateltuna tuon kokoinen ei voi mitenkään mahtua kun 2,2kg mahtui hädin tuskin.

Ei vaan oikeasti jaksaisi tapella tästä asiasta, mutta ei tässä varmaankaan ole vaihtoehtoja. En halua toistamiseen alatiesynnytystä, jossa on minun ja vauvan henki vaarassa.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakaan et anna nyt periksi missään nimessä! Voimia taisteluun!

Vierailija
2/17 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sen pelkoja vaan vähätellään jokaisella taholla missä uskaltaa suunsa avata ja kuulemma ei ole mitään syytä suunniteltuun sektioon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla esikoinen vuodelta-95 ja raskauden loppuvaiheessa lääkäri epäili ahdasta lantiota joka sitten röntgenkuvattiin ja saatiin mitat.Ja ahdas oli.Sen jälkeen mitat aina merkattu neuvolakorttiin raskauksissa ja nyt takana 4 sektiota ja viides tulossa loppuvuodesta.Vaadi mittaus!Älä anna periksi!

Vierailija
4/17 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt voimia taistoon. Itsellä on kans ahdas lantio, oikein kuvattiin ja sit ottivat ultralla mittoja ja ensin sanoi lekuri et kokeillaan alateitse, kunnes mittas uusiksi, sai ehkä millin lisää vauvan päähän mittaa ja sanoi ettei kokeillakaan. Onko sinulla kuvattu lantiota? jos ei niin vaadi + että katsovat ultralla sen lisäksi. Mä en kyllä hokassut että riittääkö jos pää näyttäis mahtuvan, eikös hartiat oo leveempi?? en tajuu.

Tsemppiä, älä suostu kokeiluun... -t-

Vierailija
5/17 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen niin synnytyspelkoinen (tai pikemminkin kauhuinen), että esikko syntyi pelkosektiolla. Toista odottaessa ilmoitin myös ensimmäisellä neuvolakäynnillä, että pelkopolille sitten. Toisen haluan myös sektiolla, ensimmäisen synnytys lähti ennen sovittua päivää käyntiin ja siitä seurasi aika traumaattinen soppa, sektioon toki päädyttiin, kun minä ja miehemme sitä lääkereille synnytyssalissa huudettiin...

Nyt sitten toisen kohdalla sama painostus eli pari viikkoa sitten käytiin kilvan huutamassa pelkopolin lääkärin kanssa. Mutta kun tiukkana pysyy ja kantansa tietää, niin sektioajan sain nytkin. Lääkäreiden tehtävä tuntuu olevan kova painostus, jotta sektiota haluava varmasti tietää, mistä on kyse ja jos pysyy kannassaan, niin kyllä se sektio sieltä tulee. Älä siis kysy, vaan vaadi ja vielä senkin jälkeen vaadi, sillä heillä ei ole lupaa hoitaa Sinua tahdonvastaisesti eli laittaa synnyttämään alateitse. Pysy siis kannassasi äläkä anna periksi, vaikka kuinka olisi huutoa ja itkua, jos kerran olet itse sitä mieltä,että sektio on Sinun ja vauvasi kannalta paras tapa.

Tämä suomalainen systeemi on kyllä kumma, luulisi, että aikuisen ihmisen mielipidettä voisi vähän helpommallakin ottaa huomioon kuin hirvittävällä painostuksella.

Ja nyt tietysti toivon, että ap saa omaan viestiinsä vastauksia eikä minuun viestiini "vain hullut ja itsekkäät synnyttävät sektiolla" -kommentteja tai viestiä siitä, että sektio ei ole synnytys :) Ihmeen paljon syntymättömiä, eläviä lapsia sitä meillä tuon jälkimmäisen perusteella onkin :D

Vierailija
6/17 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ahdas, mutta koska esikoinen oli pienikokoinen niin lääkärit päätyivät siihen, että synnytän alakautta ja minulla kun oli jostain syystä (en tiedä miksi) pelko sektiota kohtaan niin olin tyytyväinen tuohon. Kun sitten tuli synnytyksen aika, alkuun kaikki sujui hyvin, mutta sitten tuli monenlaista ongelmaa, kaikkien onneksi minä selvisin hengissä eikä vauva vammautunut. Tästä jäi sitten vielä suurempi pelko alatiesynnytystä kohtaan ja vaikka yhä pelkään myös sektiota niin mieluummin se kun toinen alatiesynnytys, jossa melko varmasti vauva vammautuisi ja voisi hyvinkin olla omakin henkeni vaarassa.

Minä tai mieheni ei olla kumpikaan suostumassa alatiesynnytykseen ja olen tehnyt lääkäreille selväksi miksi en sitä halua, vaikka kaikki tiedot näkyy papereissakin.

Myös neuvolassa olen tästä keskustellut ja hänkin on ihmetellyt, että miksi minun kohdallani sektion saanti on niin vaikeaa kun kyse on muustakin kun vain pelosta.

Nyt tässä raskaudessa ei ole kuvattu eikä otettu mittoja, koska lääkärit ovat olleet sitä mieltä, että voin aivan hyvin synnyttää alateitse niin tälle ei kuulemma ole tarvetta.

Olen vaan niin väsynyt perustelemaan miksi haluan sektion.

ap

nyt voimia taistoon. Itsellä on kans ahdas lantio, oikein kuvattiin ja sit ottivat ultralla mittoja ja ensin sanoi lekuri et kokeillaan alateitse, kunnes mittas uusiksi, sai ehkä millin lisää vauvan päähän mittaa ja sanoi ettei kokeillakaan. Onko sinulla kuvattu lantiota? jos ei niin vaadi + että katsovat ultralla sen lisäksi. Mä en kyllä hokassut että riittääkö jos pää näyttäis mahtuvan, eikös hartiat oo leveempi?? en tajuu.

Tsemppiä, älä suostu kokeiluun... -t-

Vierailija
7/17 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jaksat.

Sanot näin:

minä en synnytä alakautta - minä haluan oman ja lapsen terveyden kannalta sektion.

Toistat vain tätä niin kauan kuin sinut otetaan todesta. Itse sain sektion paljon vähemmällä, on varmaan kuntakohtaista. Tk-lekuri sanoi, ettei Suomessa pakoteta ketään synnyttämään alakautta.

Minun ei tarvinnut mennä edes siihen "mielentilatutkimukseen". Lekuri sanoi, että tuskinpa mieltäni muutan.

Ole luja. Toistat vain tuota kirjottamaani lausetta. Kirjoita se vaikka ylös. On se nyt jumankauta kummallista, jos et noilla perusteilla sektiota saa!

Vierailija
8/17 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai niin ainakin minulle kävi

Meillä esikoinen vammautui synnytyksessä ja kun aloin odottaa toista lastamme minulle luvattiin sektio. Kuitenkin kun synnytys lähestyi niin alettiin sanoa, että minun on kokeiltava ensin alatiesynnytystä. Olin kauhuissani, mutta lopulta sitten jouduin kokeilemaan ensin alateitse, koska vauva syntyi etuajassa ja osui vielä sellainen lääkäri, joka ei suostu juuri koskaan suoraan sektioon. Synnytys eteni, kunnes minun ja vauvan vointi huononi ja vielä siinäkin vaiheessa tämä lääkäri empi sektion suhteen, kunnes sitten ihan viime minuuteilla tehtiin hätäsektio ja minä ja vauva selvittiin täpärästi vaurioitta.

Vasta kolmannen lapsen kohdalla sain sektion. Sitäkin jouduin vaatimaan ja vauva sitten päättikin syntyä ennen kun oli sektioaika ja kun tultiin sairaalaan niin minut meinattiin taas laittaa synnyttämään ensin alateitse ennen sektiota, mutta mieheni sanoi, että sektio suoraan ja siitä väänsivät kättä vähän aikaa, mutta myöntyivät sektioon.

Kyllä jaksat.

Sanot näin:

minä en synnytä alakautta - minä haluan oman ja lapsen terveyden kannalta sektion.

Toistat vain tätä niin kauan kuin sinut otetaan todesta. Itse sain sektion paljon vähemmällä, on varmaan kuntakohtaista. Tk-lekuri sanoi, ettei Suomessa pakoteta ketään synnyttämään alakautta.

Minun ei tarvinnut mennä edes siihen "mielentilatutkimukseen". Lekuri sanoi, että tuskinpa mieltäni muutan.

Ole luja. Toistat vain tuota kirjottamaani lausetta. Kirjoita se vaikka ylös. On se nyt jumankauta kummallista, jos et noilla perusteilla sektiota saa!

Vierailija
9/17 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Mää oon sitten täältä toisesta ääripäästä! Mulla on kaks ekaa syntyny sektiolla erinäisistä syistä, ei mun tahdosta.... Ja kolmannen SAIN synnyttää ALAKAUTTA vaikka sitä en ollut kuullut kellekkään tapahtunee, että kahden sektion jälkeen alatiesynnytys! Mutta meitä on joitakin harvoja. Nyt en tiiä kumman valitsisin jos pitäis valita...siihe vaikuttaa monet seikat. Mutta oli ihana lahja kokea alatiesynnytys! :)ps. Mula on vielä ne ahtaat lantionmitatkin kuvattu ennen toista lasta..

Vierailija
10/17 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen vammautui synnytyksessä ja kun aloin odottaa toista lastamme minulle luvattiin sektio. Kuitenkin kun synnytys lähestyi niin alettiin sanoa, että minun on kokeiltava ensin alatiesynnytystä. Olin kauhuissani, mutta lopulta sitten jouduin kokeilemaan ensin alateitse, koska vauva syntyi etuajassa ja osui vielä sellainen lääkäri, joka ei suostu juuri koskaan suoraan sektioon. Synnytys eteni, kunnes minun ja vauvan vointi huononi ja vielä siinäkin vaiheessa tämä lääkäri empi sektion suhteen, kunnes sitten ihan viime minuuteilla tehtiin hätäsektio ja minä ja vauva selvittiin täpärästi vaurioitta.

Vasta kolmannen lapsen kohdalla sain sektion. Sitäkin jouduin vaatimaan ja vauva sitten päättikin syntyä ennen kun oli sektioaika ja kun tultiin sairaalaan niin minut meinattiin taas laittaa synnyttämään ensin alateitse ennen sektiota, mutta mieheni sanoi, että sektio suoraan ja siitä väänsivät kättä vähän aikaa, mutta myöntyivät sektioon.

Kyllä jaksat.

Sanot näin:

Kai veit asiaa eteenpäin? Missä päin Suomea? Tuskin NK:lla tai Jorvissa?? Aivan käsittämätöntä ja edesvastuutonta toimintaa lääkäriltä. Olen pahoillani puolestasi.

Se, joka sai sektion vain pyytämällä. Se oli minulle ihana lahja...

Vierailija
11/17 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jaksat.

Sanot näin:

Vierailija
12/17 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että säästöt menevät ihmishengen edelle. Onhan se paljon helpompaa kun alateitse synnyttää niin ovat nopeampaa pois sairaalasta. Minun tuttavani sai Ruotsissa merkinnän papereihinsa, että synnytettävä sektiolla. Noh, Suomessahan ei lääkäri merkintää uskonut tai halunnut uskoa vaikka sitä oli nenän edessä heiluteltu. Pakotti synnyttämään alateitse. Hätäsektiohan siitä tuli ja lääkäri sai varotuksen mistä ei seurannt hänelle varmaan mitään muuta... Huh, pitäkää puolianne pikkuisten ja itsenne takia.

Vierailija
13/17 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jaksat.

Sanot näin:

Vierailija
14/17 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jaksat.

Sanot näin:

Vierailija
15/17 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti vauvoihinkin voi jotenkin turtua, jos niitä näkee päivät pääksytysten. Mitä nyt yhden henki ja terveys painaa...

Vierailija
16/17 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sektiota ei saa edes tuollaisen ensimmäisen synnytyksen jälkeen. Sekin on jo hullua, että jouduit sen ensimmäisen kanssa niin suuriin vaikeuksiin. Ei mitään järkeä! Alatiesynnytyksen etuja ajetaan niin päättömästi että äitien ja lasten henki on vaarassa..

Vierailija
17/17 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä tuttavallani on käsi halvaantunut syntymässä. Lääkäri pakotti hänen äitinsä synnyttämään alakautta, vaikka epäiltiin, että lapsi ei mahdu. No, ei siinä mitään, mutta tämän tuttavani on tavannut muitakin ikäisiään samalta alueelta, joilla on sama, synnytyksessä saatu vamma. Taisi olla joku vannoutunut alatiesynnytyksen kannattaja siellä lääkärinä. Minusta aika hurja juttu.