IHANAA...parin viikon päästä kreetalle,kokemuksia??
2 viikon päästä tämä mamma lentää ystävien kanssa kreetalle...onko täällä paikassa käyneitä?Antakaapa vinkkejä?
ruokapaikoista ja kaupoista??
Kommentit (7)
Imrosin rotko on kanssa kiva. Ne voivat olla auki vielä jos ilma ok, kannattaa tarkistaa. samaria varsinkin on upea jos sää sallii ja kunto on jonkinmoinen. Mulle se oli melko leppoisa kävely kun juoksua tulee harrestettua paljon mkl maraton.
Kivoja puoleja ja ravintoloita on joka nurkalla. Retkeilystä saarella vielä sen verran, että kannattaa käydä myös katsomassa toinen puoli tai pääty saaresta eikä vain pysyä hotellin puoleisessa päädyssä. Maasto vaihtelee aika paljon.
mukavaa matkaa
onko nimetä teillä mitään huippua syömispaikkaa??
haniassa käymme myös
toivottavasti meille riittää vielä lämpöä...
ap
olette menossa niin ehdottomasti Ela ravintola/taverna vanhassa kaupungissa!
ja loma meni sen taki piloille kun emme jaksaneet liikkua niin paljon kuin oltaisi haluttu:( Käytiin kyllä useana päivänä siinä vanhassa kaupungissa Fortezza linnoituksen kupeessa, se oli ihana paikka! Käytiin myös pääkaupungissa Iraklionissa, mutta ei oikein miellyttänyt tuo paikka. Rantakadulla on useita kivoja ruokapaikkoja, samoin vanhan kaupungin tuntumassa. Venetsialaisessa satamassa on hyvä kalaravintola.
Olen käynyt n60 maassa ja Kreikasta olen tykännyt eniten ja nimenomaan Kreetasta. Paha antaa vinkkejä kun ei tiedä mistä pidät. Minä olen enemmän ulkoilun ja liikunnan perään eli suosittelen tutustumista Kreetan upeisiin rotkoihin. Niihin järjestetään kivoja opastettuja reissuja eli yksin ei tarvitse mennä.
On se rotko josta puhuit. Se vaan suljetaan elo- syyskuussa, että jos vain pääset niin mene ehdottomasti, huikeat maisemat. Mua ainakin pelotti siellä reilun kilometrin korkeudessa rotkon reunalla aika lailla mutta oli se sen väärti.
Belafonisin ranta on aivan ihana kuin myös Balosin, mielettomät turkoosit laguunit. Kreikkalainen ruoka on takuuhyvää. Haniassa on kivoja pikkukatuja jossa voi shoppailla vaikka mitä. On isompaa ja pienempää kauppaa.
Retkipäivä alkaa 5.30 ja päättyy joskus 21-22 maissa, bussi hakee hotellilta ja tuo takaisin hotellille. Samariaksen vaellus on 16-18 km pitkä reitti yhdessä euroopan syvimmistä rotkoista.
Reissu vaatii kunnon tukevat kengät ja jos on vähääkään nilkka, tai polvivammaa sinne ei kannata lähteä leikkimään, olin itse (en niin hyväkuntoisena) seuraavat kolme päivää ihan kaput retkestä. Mutta jos matkalla hyytyy, pääseee kyllä aasikyydillä loppuun :)
Varasin retken Plataniaksessa sijaitsevassa retkeilyliikkeestä, ja meillä oli oppaansa "ihana" permanenttitukkainen George, olisin voinut selättää hänet pusikkoon ihan milloin vain :)