Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ekaluokkaaisen saa lukemaan??

Vierailija
15.09.2010 |

Meillä on ekaluokkalainen tyttö... ongelmana on ,ettei suostu lukemaan ääneen kotona ollenkaan!! Alkusyksy on kuulosteltu ja suostuteltu,mutta pikkuhiljaa alkaa mietityttämään,että mitä tämä on?? syyksi itse kertoo ,ettei uskalla (siis äidille isälle vielä vähemmän). Yritettänyt olen hyvällä ja pahalla (lahjontaa ja "kiristystä") Monille tutuille aikuisille niin kehuu,että minäpä sitä jo osaan lukea,mutta sitten kun pyytää kertomaan jokun sanan alkaa hirmuinen selittely,että on liian pitkä tai vaikea sana..!!Pahimmillaan saan kuulla olevani tyhmä ja ilkeä äiti,kun en kerro suoraan mitä lukee tms. Siis luonnettakin löytyy..

Eli totuus osaamisesta on arvoitus... oisko kellään mitään vinkkiä,ennekuin alan opettajalle soittelemaan..

ekaluokkalaisen epätoivoinen äiti

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin,siis kyse oli lukuläksyistä... meillä ei auta mikään "nyt luetaan ja piste" jos tämä neiti ei jotain halua tehdä ei myöskään tee!! ja pakottaminen vaan pahentaa asiaa.. En sitä ,että tässä vaiheessa syksä pitäisi osata jo lukea,mutta harjotella!

Vierailija
2/9 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkutyttöä niskan päälle enää enempää tässä asiassa!

Minusta on ihan käsittämätöntä, että uskotte tuota pajunköyttä, mitä lapsenne syöttää!

Vanhempi sanoo, että nyt luetaan ja piste. Mitään mukavaa ei tapahdu ennen sitä. Jos siinä menee yksi ilta tai toinenkin, antaa mennä. Näytä lapsellesi kuka on pomo!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukuläksy päivittäin äidille tai isälle ääneen ja kun homma on suoritettu, läksy kuitataan kirjan sivulle nimikirjaimin. Jos ei kuittausta tule, läksy ei ole suoritettu ja siitä taas seuraa open taholta merkint tekemättömistä läksyistä.

Tälleen.. Ei tule mutinoita kun on open antama tehtävä.

Vierailija
4/9 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluun mennessä ekaluokalla kai pitäisi jotenkin osata, mutta nythän on syyskuu??

Vierailija
5/9 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä lapsi rauhaan. Ei ekan luokan syyskuussa tartte osata lukea. Uhkailu vaan saa lapsen menemään lukkoon. Jos opettaja on tyytyväinen, ole sinäkin.

Vierailija
6/9 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdessä nyt tavuja, ei osaa vielä sanoja lukea. Onko tyttö siis itse sanonut, että on oppinut lukemaan, mutta et ole ikinä kuullut hänen lukevan.

Vierailija
7/9 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse on siitä, ettei hän suostu lukemaan lukuläksyjä, pyytäisin opettajaa avuksi. Hän voisi sanoa, että kotona pitää lukea ääneen. Näin syy olisi muualla.

Muun lukemisen kohdalla minä ekallaluokalla maksoin lapselleni, jolla oli lukivaikeuksia. Joka ääneen luetusta sivusta (isoa tekstiä tietty, banaanikirjoja) hän sai 20 senttiä. Ja alkuun siis hän sai rahan heti, kun sivu oli lopussa.

Sitten se venyi niin, että maksoin sitten kokonaan, kun kirja oli luettu. Pojan ollessa kolmannelle koko maksaminen jäi itsestään pois

Vierailija
8/9 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh!

Vierailija
9/9 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä läksyistä ole rahaa antanut. Ylimääräisestä lukemisesta kyllä. Lapsella on lukivaikeus, hän ei siis lue mielellään. Ja jos ei lue, ei kehity.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi