Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä tauti kun korkea kuume ja mahakipu?

Vierailija
15.09.2010 |

Perheessä kaikilla muilla ollut flunssa ja lievää lämpöä. Esikoinen sitten sai korkean kuumeen. 39,4 C ja kuumetta alentavilla laskee, mutta nousee heti takaisin muutaman tunnin päästä.

Lisäksi valittaa kuumeen aikana mahakipua ja lääkkeet oksentaa. Ei flunssan oireita. Onkos ollut liikkeellä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytöllä täysin samat oireet. Pian 2 vuorokautta sikakorkea (pahimmillaan 40 astetta) kuumetta. Kun kuume nousee lähemmäs 40:tä niin on oksentanut. Lääkkeellä laskee hetkeksi mutta nousee parissa tunnissa takaisin. Nyt illalla valitti kurkkukipua, jos aamulla viel kuume korkea niin lähdetään lääkäriin.Eli ilemisesti on liikkeellä, en vaan tiedä mikä tauti. meillä muu perhe terve (vielä)

Vierailija
2/7 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova kuume pari päivää, kurkku- ja vatsakipua. Pienet näpyt ilmaantuivat kuumeen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten sanomaan mitä lääkäri sanoi. Itse menen aamulla hoitajalle hakemaan sairaslomaa ja ajattelin CRP:n otattaa varmuuden vuoksi.

t.ap

Vierailija
4/7 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enterorokkoon vatsakipu?

Vierailija
5/7 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen voi kuulua vatsakipu, varsinkin lapsilla. Kurkku voi olla vaan lievästikin kipeä eli lapsi ei välttämättä sitä osaa sanoa, ainakaan pienet lapset.

Eli jos kuume jatkuu kannattaisi ottaa nieluviljely

Vierailija
6/7 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorimmainen potenut jotain kamalan ärhäkkää tautia jo perjantaista lähtien... Kuumetta ollut lähes koko aika 39-40 ja kurkkukipu ollut oireena. Mä oon antanu kuumelääkkeen suppona, kun ei kans pysy lääkkeet sisällä. Tietty ne tuntuu pahalta niellä ja kun on pahanmakuisia, niin eivät pysy sisällä. Tai ainakin meillä. Mä soittelin tänään eskariin ja kuulemma siellä on ollut juurikin tämmöistä tautia liikkeellä... Jollain oli kestäny koko viikon kuume... Aika kauhee tauti on! Ei voi muuta sanoo! Nieluviljely meiltä otettiin, mutta se oli puhdas. Adenovirusta nyt kovasti tässä epäilevät. Tulehdusarvotkin on vaan 31. Kai tää kuume joskus vielä laskee...

Vierailija
7/7 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kanssa esikoisella käsittämätön kuumeyö viime viikolla. Flunssaa ja köhää oli ollut viikon verran, jo ohitse menossa. Ei kuumetta.

Meni illalla normaalisti nukkumaan ja heräsi parin tunnin päästä horkkamaiseen kuumeen nousuun. Valitti vatsakipua. Annoin pronaxenia - ei tehonnut. Kolmen vartin päästä annoin vielä pamolia - ei tehonnut. Kuume huiteli päälle 39 astetta koko ajan.

Kuitenkin nukahti uudelleen ja ajattelin, että nukkukoon nyt rauhassa, vaikka kuumetta on.

Mutta heräsi pian uudelleen itkemään vatsaansa. Totesin miehelle, että kaksi tuntia on ensimmäisestä lääkkeestä, kuume ei laske, vatsaan koskee kovasti - päivystykseen sairaalaan. Oltiin jo vaatteet saatu päälle, kun mies päätti kokeilla kerran vielä kuumeen. Oli laskenutkin tässä ajassa 38 asteeseen. Poika ei enää valittanut vatsaansa - jäätiin kotiin.

Aamulla poika heräsi, ei kuumetta. Vartin päästä heräämisestä alkoi horkkamainen kuume ja vatsakipu. Annoin heti molemmat lääkkeet Pronaxenin ja pamolin. Tällä kertaa auttoi nopeasti.

Soitin vielä päivystykseen, jossa epäilivät enterovirusta tai adenovirusta. Itse epäilen adenovirusta, kun ei minkäänmoisia patteja tullut minnekään.

Meillä meni tällä tauti ohi. Aamulla siis oli horkkamainen kuume vielä, mutta iltapäivästä ei mitään. Ei kerrassaan mitään. Normaalisti leikki, kuumeesta ei tietoakaan. :0

Ihme tauti oli.