Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko lähteä pienen lapsen kanssa ulkomaanmatkalle?

Vierailija
15.09.2010 |

Voisitko lähteä pienen lapsen (6kk) kanssa ulkomaille, esimerkiksi Thaimaaseen?

Perusteluja puolesta ja vastaan! :)

Ap ei ole itse lähdössä, eikä kukaan tuttunikaan, kunhan vain tuli mieleen ja tästä aiheesta voisi kehkeytyä mukava ja mielenkiintoinen keskustelu näin keskiviikon ratoksi!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen lahtenytkin (meilla 3 lasta). Miksikas ei? Thaimaassa emme kylla ole kayneet, mutta kylla sinnekin voisin lahtea. Ei lapsen kanssa matkustaminen mitaan kummallista ole, eika sita tarvitse minusta erikseen edes perustella. Kummallisempaa on mielestani "lomailla" ilman lapsiaan.

Vierailija
2/14 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen reissannut Irlannin ja Suomen väliä joka vuosi kolme kertaa 1-3 lasta mukana nyt jo yli seitsemän vuotta. Nuorin vaavi on ollut 2 kk, kun tulimme Suomeen ristiäisten viettoon.

Olemme myös käyneet Floridassa ja Välimeren rannikolla. Kerran käytiin myös Kanarialla, siellä jouduttiin nuorimmaisen kanssa sairaalaankin ja hoito oli erittäin laadukasta, nopeaa ja asiantuntevaa (aivan puskan takaa muutamassa minuutissa puhjennut laryngiitti, tyttö ei yhtäkkiä pystynyt hengittämään kunnolla).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko lapsi olla "liian nuori" joihinkin eksoottisempiin paikkoihin? Siis että voiko muutaman kuukauden ikäisen lapsen kanssa lähteä jonnekkin tosi eksoottiseen maahan ja mitä kaikkia rokotteita pitää ottaa ja muita asioita mitä pitää ottaa huomioon?

Ap

Vierailija
4/14 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienen sylivauvan riski sairastuakin on pienempi, ju äidinmaitoa eikä luuhaa vieraiden ihmisten likellä.

Itse välttäisin kuitenkin maita, joissa on malariaa. Estolääkitystä ei varmaan voi sylivauvalle antaa ja vaikka kuinka suojaisi hyttysverkoilla, voi tulla pisto ja tartunta.

Thaimaa tietääkseni on malaria-aluetta, mutta en tiedä, mitä tämänhetkiset suositukset sinne matkaaville ovat.

Vierailija
5/14 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienen sylivauvan riski sairastuakin on pienempi, ju äidinmaitoa eikä luuhaa vieraiden ihmisten likellä.

Itse välttäisin kuitenkin maita, joissa on malariaa. Estolääkitystä ei varmaan voi sylivauvalle antaa ja vaikka kuinka suojaisi hyttysverkoilla, voi tulla pisto ja tartunta.

Thaimaa tietääkseni on malaria-aluetta, mutta en tiedä, mitä tämänhetkiset suositukset sinne matkaaville ovat.

Tälläisiä perusteluja kaipaankin :) Tai siis toisinsanoen TIETOA :D

Vierailija
6/14 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen käynyt Thaimassa yli 10 krt ja en veisi lastani sinne.

Tiedän liian monta tapausta, jossa alle vuoden ikäinen sekä alle 3 vuotiaita ovat joutuneet tiputukseen, kun ei ole pidetty nesteytystä kunnossa.

En näe mitään syytä miksi veisin.

Ja ajattelen myös sen verran muita matkustajia. Lapseni huutaisi koneessa koko ajan, hänen paikkansa ei ole koneessa.

Suomessa on tosi paljon kaikkea kivaa tekemistä kesäisin, kaiken ikäisille.

Taloudellinen tilanne kun ei ole kenelläkään maailman paras, mielummin tuen suomalaista yritystä kuin amerikkalaista hotellia.

Vierailija
7/14 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

harva sen sieltä saa, mutta malariaa on.

Vierailija
8/14 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten sinne voisi lähteä siis vauvankin kanssa. Thaimaaopas-saitilla sanotaan näin:

"Tarvitaanko

malarialääkkeitä?

Pääsääntöisesti Thaimaassa ei tarvita malarialääkitystä. Malariaa esiintyy vain rajaseuduilla, lähinnä Burman ja Kamputsean rajoilla (myös Kwai-joki).

Turistikohteissa ei käytännössä ole malariaa (Ayuttahaya, Bangkok, Cha-Am, Chiang Mai, Hua Hin, Kanchanaburi, Khon Kaen, Koh Samui, Krabi, Pattaya, Phuket ja Sukhothai). Poikkeuksena on kuitenkin idän Koh Chang, joka on rajaseutujen ohella luokiteltu korkean riskin alueeksi.

Malaria leviää hyttysten pistoista. Sitä vastaan ei ole rokotetta, mutta siihen voi varautua syömällä estolääkitystä, joka aloitetaan jo ennen matkan alkua. Lääkkeet aiheuttavat kuitenkin ikäviä sivuoireita 2-5 prosentille käyttäjistä (esimerkiksi yliherkkyyttä auringonvalolle). Tämän vuoksi niitä määrätään vain todelliseen tarpeeseen."

Vierailija
9/14 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dubaissa, Turkissa ja Kyproksella, Thaimaahan voisin lähteä myös.

Vierailija
10/14 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nuo tarkoittaa lähinnä omatoimimatkaa johonkin -ei niin vauraaseen- hotelliin. Jos mentäisiin pakettimatkalle 5 tähden hotelliin voisin ottaa vauvan mukaan oikeastaan mihin tahansa. En vain näe syytä matkustella ihan hirveesti vauvan ollessa vielä ihan vauva. Eri asia on viikon peruspakettireissu... Aika menee kivasti kotosallakin vauvaa ihastellessa :)

Vierailija
11/14 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa olen asunut ns. eksoottisessa maassa pienten lasten kanssa ja toki olemme siellä ja lähialueilla reissanneetkin.

Monia eksoottisempia rokotteita (kuten keltakuume tai lavantauti) ei muistaakseni ihan pienelle vauvalle saa - ainakin meillä ne on annettu vasta vuoden ikäiselle. Toisaalta vauvan riski sairastua on paljon pienempi, etenkin jos ja kun vauva syö pelkkää rintamaitoa tai purkkiruokaa.

Hepatiitti- tai tuberkuloosirokotteita saa pienikin.

Malarian estolääkkeitä ei alle vuoden ikäiselle voi antaa. Vaikka itse olen malaria-alueella ollut pienen vauvan kanssa, en ehkä Suomesta ehdoin tahdoin malaria-alueelle lähtisi, jos ei ole pakko. Ja malariattomia lomakohteitahan piisaa, eksoottisempiakin.

Itselläni ei ole Thaimaasta Bangkokia kummempaa kokemusta, mutta turistikohteet taitavat olla lapsiperheelle yhtä hyviä kohteita kuin mikä tahansa "normaali" etelänloma.

Vierailija
12/14 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun neljättä vuotta Thaimaassa ja olen täällä kaksi vauvaa saanut - en varsinaisesti suosittele ihan pienen kanssa tänne matkustamista. Itse koen kuumuuden todella rajoittavana tekijänä, koska auringossa ei pienen kanssa voi olla ja varjossakin saattaa olla tosi tuskaista. Viileyteen tottunut suomivauva voi jopa saada kuumetta. Omistani nuorimmainen ei selvästikään ole tropiikkivauva, vaikka on täällä syntynyt - tippuu hikeä ilmastoiduissakin tiloissa ja Suomessa käydessä tuntui nauttivan suunnattomasti alkukesän viileydestä ja vaunupäikkäreistä.

Pointtini on se, että lomasta voi olla lopulta aika vaikea nauttia, jos pitää pakoilla aurinkoa. Lennot ovat myös pitkät ja unirytmit menevät helposti sekaisin - meillä Suomessa käyntien yhteydessä on aina mennyt viikkoja normaalirutiineihin paluussa. Itse en vapaaehtoisesti lähtisi lomailemaan näin kauas, valitettavasti meidän on pakko näitä lentoja harrastaa, jos haluan että ikääntyvät ja englantia osaamattomat vanhempani näkevät lapsenlapsiaan.

Vierailija
13/14 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaa ei ole musta kovin eksoottinen maa. Eikä sitä ole pakko mihinkään ihan viidakkokohteeseen mennä.

Oma lapseni oli 1,5-vuotias ensimmäisen Thaimaan matkan aikana ja hyvin sujui. Ei ollut liian kuuma, eikä muitakaan ongelmia. Kuuminpaan aikaanhan sitä nukutaan päiväunia ilmastoidussa hotellihuoneessa :-)

Vierailija
14/14 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen odottanut, että lapset ovat n. 3v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan