Miksi käytettyjä vaunuja myydessä ostaja usein vaatii kuittia, vaikka takuu
raukeaakin omistajan vaihtuessa?
Ja jos kuitti ei jostain syystä enää ole tallessa, niin ei suostuta maksamaan kuin pilkkahinta, vaikka kyse uudehkoista vaunuista...
Kommentit (22)
takuu raukeaa omistajanvaihdoksesta?
Mikä se sellainen takuu on?
Jos ootkin joku varasteleva kärrydiileri.
Itse olen myynyt varmaan 2-3 kärryt, turvakaukaloita yms ja koskaan en olla vaadittu kuitteja, mistään.
Jos olisi vaadittu olisin myynyt toiselle.
myös tapa varmistua siitä, että ei tule ostaneeksi varastettua tavaraa.
Myyjä usein kertoo ovh:n vaunuille vaikka olisi itse tarjouksesta ostanut puoleen hintaan, eli myy kalliimmalla kuin itse ostanut.
Mistä se alkuperäinen kauppa tietäisi mistään vaunujen omistajan vaihtumisesta ja miksi se takuu siihen raukeaisi?
ostomaasta ja siitä, että olet alkuperäinen omistaja. Voisithan vaikka kaupata itse käytettynä ostamiasi vaunuja "yhdellä lapsella vähäisessä käytössä olleina".
Jos uudehkot vaunut ovat halvalla myynnissä, niin epäilys herää, että ne ovat varastetut. Kuitti todistaa, ettei näin ole.
ja koska vaunut ostettu. En maksaisi Saksasta tilatuista yhtä paljon kuin Suomesta ostetuista. Eri ominaisuudet. Ja jos olet itse ostanut tarjouksesta, on käytetyn hinta osuus siitä, ei ovh.sta.
Kysymykseni pätee muuhunkin tavaraan kuin vaunuihin. Kyse pitäisi olla siitä, minkä arvoisena ostaja pitää käytettyä tavaraa ostohetkellä. Arvo määräytyy tavaran laadun perusteella, missä kunnossa vaunut ovat ostohetkellä.
ja koska vaunut ostettu. En maksaisi Saksasta tilatuista yhtä paljon kuin Suomesta ostetuista. Eri ominaisuudet. Ja jos olet itse ostanut tarjouksesta, on käytetyn hinta osuus siitä, ei ovh.sta.
Kysymykseni pätee muuhunkin tavaraan kuin vaunuihin. Kyse pitäisi olla siitä, minkä arvoisena ostaja pitää käytettyä tavaraa ostohetkellä. Arvo määräytyy tavaran laadun perusteella, missä kunnossa vaunut ovat ostohetkellä.
Miten ihmeessä se vaunujen jälleenmyyntiarvoon vaikuttaa, vaikka olisitkin itse ostanut ne tarjoushinnalla?? Samat vaunut ja samassa kunnossa...
Miten ihmeessä se vaunujen jälleenmyyntiarvoon vaikuttaa, vaikka olisitkin itse ostanut ne tarjoushinnalla?? Samat vaunut ja samassa kunnossa...
Jos löytää kusetettavan hlmön joka ei kuitteja kysele niin ei vaikuta jälleenmyyntiarvoon.
Kuitti=tieto vaunujen alkuperäisestä arvosta.
No eihän se ostomaa kerro mitään eli kyllä se typpimerkki ennemminkin.
varmistuu ajankohta jolloin vaunut hankittu. Ymmärrän kyllä, että myyjä voi ottaa tämän loukkauksena, että hänen sanaansa ei luoteta.
En ketään varkaaksi epäilisi, samoin minulle yksi ja sama mitä myyjä itse vaunuista maksanut. Miksi ei saisi voittoa saada? Jos vaikka itse vaunut onnistunut alennuksesta saamaan tai vaikkapa lahjaksi isovanhemmilta, niin ilmaiseksiko sen takia pitäisi eteenpäin antaa ettei perkules vaan voittoa yhtään saisi?
Haluaisin protestoida vaunujen valmistajia vastaan, koska takuu ei siirry uudelle omistajalle. Minusta se on täysin väärin. Kyllä heidän pitäisi ottaa vastuu valmistamistaan vaunuista riippumatta siitä monennellako omistajalla ne on jos takuuaika on voimassa. Ainakin meillä myyjäliike otti henkilötiedot ylös/kopiokauppaleen itselleen, joten takuu todella on henkilökohtainen .... kaivaisivat ne laput esiin jos menisin vaunuja korjauttamaan.
Suomen kalliimmissa vaunuissa (Saman merkkisissä siis) mm mukana jalkapeitto, muoviosat, esim kurkistusluukku pakkasen kestävämpää materiaalia, toppaukset kuomussa ym, turvavaljaat Suomessa 5 -piste. ym ym.
Niissä on eroja, olen kysynyt valmistajalta. Saksasta siis, ei Jälleenmyyjältä Suomesta, joka tietenkin voisi väitää noin, että ostasin häneltä.
Itsellä meinaan on 5 v vanhat Brion vaunut, yhdellä lapsella käytetyt, siistit ja hyväkuntoiset ja tuntuu että ei enää jaksa säilyttää. Kuitin olemassaolosta ei enää mitään hajua, voi olla heitetty poiskin.
Olen itse myynyt 2 rattaat joissa on ollut takuu voimassa ja kuitit olen antanut mukaan. Mihin se takuu raukeaisi kun ei siinä kuitissa nimeä ole?
Minä sain 2007 vaunuliikkeestä erikseen takuutodistuksen ja siinä mainitaan "takuu koskee vain ensimmäistä omistajaa" ja todistuksessa on nimeni sekä allekirjoitukseni.
Sitä en tullut kysyneeksi miksi näin on, koska tarkoitus oli alunperinkin käyttää yhdistelmiä vähintään se 24kk.
(Vaunut ostettu helsinkiläisestä lastentarvikeliikkeestä)
Suomen kalliimmissa vaunuissa (Saman merkkisissä siis) mm mukana jalkapeitto, muoviosat, esim kurkistusluukku pakkasen kestävämpää materiaalia, toppaukset kuomussa ym, turvavaljaat Suomessa 5 -piste. ym ym.
Niissä on eroja, olen kysynyt valmistajalta. Saksasta siis, ei Jälleenmyyjältä Suomesta, joka tietenkin voisi väitää noin, että ostasin häneltä.
raukeaakin omistajan vaihtuessa? Ja jos kuitti ei jostain syystä enää ole tallessa, niin ei suostuta maksamaan kuin pilkkahinta, vaikka kyse uudehkoista vaunuista...
Joten jos takuu on voimassa se ei raukea vaikka tuotteen omistaja vaihtuisikin. Näin toki Lastentarvike yrittää väittää, mutta kuluttajasuoja on toista mieltä.
ja koska vaunut ostettu.
En maksaisi Saksasta tilatuista yhtä paljon kuin Suomesta ostetuista. Eri ominaisuudet.
Ja jos olet itse ostanut tarjouksesta, on käytetyn hinta osuus siitä, ei ovh.sta.