Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinka saada 5v:n yökukkumiset LOPPUMAAN???

Vierailija
15.09.2010 |

laitan sänkyyn vaihtelevasti, klo 21.15-22... ja se ramppaa vielä klo 24 itkemässä,että "tule silittämään,mikset ole tullut silittämään,minua pelottaa,käännä unimusiikkikasetti.."

ja lopulta minä jo luovutan omassa huoneessani valvomisen,en jaksa valvoa,ja käyn nukkumaan. sitä ennen huudan ja karjun, "ja nyt se turpa kiinni perkele..!" olen NIIN VÄSYNYT, etten hillitse sanojani.

eli,minä nukahdan ensin,lapsi jää valvomaan ja nyykimään kuinka pelottaa,ja nukahtaa sitten joskus yöllä.

kysymys kuuluu; MITÄ HELEVETTIÄ MINÄ TEEN SEN KANSSA???

alan olla kiukkuinen yötä päivää,kun en saa nukkua. tyttöä ei näytä unenpuute vaivaavan.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä illasta lähtien se menee kiinni pikkukakkosen jälkeen. ei pelejä netissä, ei mitään.

mitä muuta?

ap

Vierailija
2/27 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

illastasi ½ tuntia hänen huoneessaan, olisit vieressä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilä oli viel pari vuotta sitten sama juttu, kukkujina silloin 5v ja 6v. Vieläkö ne innosti toisiaan mahtavaa iltarumbaan ennen tuota kukkumista, niin johan meinas monta kertaa hermo palaa... Meillä auttoi päikkäreiden lyhentäminen, kumpikin siis nukkuin päikkärit hoidossa. Lisäksi otettiin patja meidän sängyn viereen ja jos pelotti, sai nukkua siinä. Nyt molemmat nukkuvat jo omissa sängyissä ja iltasadun jälkeeen lueskelevat itse sängyissään hetkisen, eli saavat aikaa rauhoittumiselle. Nuorempi kipittää kuitenkin vielä aamuyöstä useasti meidän väliin, mutta koska saamme nukuttua, niin ei haittaa.

Oletko selvittänyt mikä pelottaa? Onko lapsella yövalo? Oletteko jutelleet pelosta jne?

Tiedän tasan tarkkaan kuinka hermoja raastavaa se kukkuminen on, joten tsemppiä!!!!

Vierailija
4/27 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on nyt menossa pelkokausi, kyllä se ohi jossain vaiheessa menee.

Patja vaikka oman sänkysi viereen, ja kumpikin saa paremmat yöunet.

Tyttöparka traumatisoituu kohta tuolla menolla.

Vierailija
5/27 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luetaan iltasatu,ja olen ollut hetken siellä vielä sadun loputtua.

lopetin sen siellä notkumisen,koska se ei tuottanut mitään tulosta.

nyt luen iltasadun,laitan unimusiikin,halitaan,toivotetaan hyvää yötä,poistun toiseen huoneeseen,ja sitten se helvetinmoinen ralli ja naukuminen alkaa. kuinka pelottaa,itkettää ja pitäisi silittää 10000000000 kertaa.....

ap

Vierailija
6/27 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvinkin alkaa muutosta näkymään parissa illassa jos vain käyttäydyt kuin aikuinen etkä huuda ja karju. Lapsi varmasti pelästyy kun raivoot eikä se uni tule jos on paniikissa.

Rauhallisesti laitat lapsen sänkyyn aina kun hän nousee ja poistut huoneesta, korkeintaan sanot nätisti hyvää yötä. Ei mitään kasetin käänteilyitä tms.

Vierailija
7/27 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan heti nukahtamisensa jälkeen puolenyön jälkeen hiipii sohvalle.

JOKA YÖ.

sanoo seuraavansa tilannetta,milloin minä nukun,niin se tulee sohvalle..... eli oikein panostaa siihen, että pääsee huoneestaan pois.

olen antanut olla sitten loppuyön sohvalla.

en jaksa kantaa takaisin.

ap

Vierailija
8/27 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen mikään jämäkkyys ja ankaruus auta. Pahentaa vain tilannetta.

Tyttö samaan huoneeseen nukkumaan. Yksinkertaista ja varsinkin inhimillistä.

Vierailija
9/27 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö on sellainen arka muutenkin.

mutta ymmärrykseni on lopussa.

ap

Vierailija
10/27 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan heti nukahtamisensa jälkeen puolenyön jälkeen hiipii sohvalle.

JOKA YÖ.

sanoo seuraavansa tilannetta,milloin minä nukun,niin se tulee sohvalle..... eli oikein panostaa siihen, että pääsee huoneestaan pois.

olen antanut olla sitten loppuyön sohvalla.

en jaksa kantaa takaisin.

ap

on todellista ja menee ajan kanssa ohi.

Vierailija
11/27 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se kerran on kaikille ok, niin sitten se on ok :) Tai tosiaan patja sinun sängyn viereen niin saa siihen tulla jos pelottaa. Jutelkaa peloista niin ehkä ne siitä alkaa hellittämään kun ne ns.järkeistää.

Vierailija
12/27 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 5 v nukkuu vanhempiensa huoneessa, koska pelkää yksin. Mikä hemmetin pakko on pitää sitä lasta joka yö pelon vallassa? Ihme sadismia.

Vierailija
13/27 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun sänkyni on siinä aivan liki.

ap

Vierailija
14/27 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on että lapsia pakotetaan nukkumaan yksin vaikka pelottaa? Mä en tunne ketään nelikymppistä, joka nukkuisi vanhempien keskellä, joten anna nyt ihmeessä lapsen nukkua vaikka siinä patjalla. Se menee ajan kanssa ohi.

Vierailija
15/27 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielikuvitus on tosi rikasta ja siksi myös pelot saavat usein yliotteen, vaikka mitään pelättävää ei järjellisesti olisikaan.

kyllä tuollaiseen pelkoon paras hoito on nimenomaan läheisyys eikä eristäminen.

Vierailija
16/27 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omassa tai tytön huoneessa. Miksi tehdä yksinkertaisesta asiasta monimutkainen jonkun periaatteen vuoksi?

Vierailija
17/27 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy rauhallisella hetkellä jo ennen nukkumaanmenoa miten tyttö haluaisi mennä nukkumaan ? Mikä olisi kivaa ja mikä kurjaa jne. Mikä pelottaa ? (Pelkääkö tyttö että jätät hänet yksin nukkumaan kun koettaa noin vahtia ???) Lupaa että et jätä tyttöä yksin vaan pysyt sisällä sen aikaa kun tyttö nukkuu vaikka hän ei vahdikkaan.

Kerro että nukkumaan pitää mennä mutta siitä voitaisiin tehdä molemmille kiva juttu. Ja sovitte yhdessä miten mennään. Esim. yövalo päälle, luetaan yksi satu, halataan, kattolamppu sammutetaan, äiti lukee lehteä huoneen ovella tuolissa istuen niin että tyttö näkee ovelle.

Sopikaa vaikka tarrataulu ja viidestä hyvästä yöstä saa pienen palkinnon.

Joskus asiat voi olla tosi pienestä kiinni. Itse muistan tehneeni totaalisen lääkkeiden oton lopetuksen lapsena. Lopulta äiti tajusi kysyä mikä niissä oli niin kurjaa. No yskänlääke maistui pahalle suussa. Otettiin sitten jatkossa ensin yskänlääke, juomista ja sitten herkku antibiootti. Ja kumpikin oltiin tyytyväisiä.

tsemppiä ja jaksamisia

Vierailija
18/27 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luette siinä iltasadun ja jätä heti se ns UNImusiikki pois kuviosta, se sekoittaa pakan. Ei liikaa ohjelmaa illalla musiikista puhumattakaan. Jestas. Luette sun sängyssä, halaatte, peittelet hänet ja jätät vaikka pieni valo päälle ja sanot hyvää yötä ja poistut. Näin kun toimit joka ilta varmasti tilanne rauhoittuu. t 4 lasta on

Vierailija
19/27 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vain siksi että lasta pelottaa, vaan myös koska sinä olet noin väsynyt. Mieti nyt onko tuossa mitään järkeä? Periaatteen vuoksi itekttää toista ja valvottaa toista joka ikinen ilta, vaikka ratakisu on yksinkertainen, ilmainen ja täysin vaaraton.

Onko kuitenkin niin, että sinä haluat valvoa pitempään ja katsoa esim. tv:tä samassa huoneessa? Siinä tapauksessa kannattaa laittaa lapsen nukkumapaikka niin, ettei hän näe telkkaria ja pitää tietenkin ääni hiljaisella. Unikasetista voi luopua (tai rajoittaa sen 15 minuuttiin tms), samoin ylimääräisitä silityksistä, "koska äiti on ihan tässä vieressä". Sitten kun lapsi nukahtaa hyvin siinä sohavlla/patjalla voit kokeilla josko nukahtaisi omaan sänkyynsä niin että sinä istut vaikka samassa huoneessa lukemassa sen ajan. Mutta silloinkin pitää saada tulla yöllä viereen jos pleottaa.

Vierailija
20/27 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

palaan illalla asiaan, ja lukemaan lisää.

nyt täytyy lähteä ERITTÄIN väsyneenä taas töihin....

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi