Mielipiteitä! Haenko nyt yhteishaussa korkeakouluun kun olen raskaana?
Siis, jos pääsisin kouluun niin jäädyttäisin paikan vuodeksi ja aloittaisin vuoden päästä keväällä. Laskettu aika on helmikuussa ja äippäloma loppuisi sitten lokakuussa. Onko ihan älytön idea? Olen 20-vuotias ja kovasti haluaisin hakea jatkokoulutukseen. Mies olisi jäämässä lapsen kanssa kotiin, että pääsen itse jatkamaan opiskelua. Mielipiteitä? :) Onko älytöntä istua valintakokeessa napa pystyssä?
Kommentit (12)
Kannattaa muistaa, että jos olet työtön etkä hae, katkeaa työmarkkinatuki.
Tietenkin riskinä on että haluaisitkin jäädä kotiin lapsen kanssa sen vuoden jälkeenkin (itsellä kävi näin). Tosin jos lasta ei tarvitse päivähoitoon laittaa niin opiskelu on joustavampaa kuin esimerkiksi työelämä.
Rajoitetuista opintoajoista huolimatta opintoaikaa on kuitenkin ihan riittävästi (ja jos vuodet loppuu kesken, lisäaikaa saa, kunhan esittää realistisen suunnitelman opintojen loppuun saattamiseksi).
Eli, vaikka ilmoittaudut läsnäolevaksi, voit ihan hyvin hoidella lasta kotona ja käydä vaikka vain muutaman kurssin ekoina vuosina. Ei se niin tiukkaa ole eikä kukaan tule kyttämään. Siis jos nyt yliopistosta oli kysymys.
Hae nyt, koska et tiedä pääsetkö nyt tai ensi vuonna. Mikäli pääset nyt niin haet vuoden vapaata opiskelusta.
Napa JA leuka pystyssä. Itse olen hakenut raskaana ja kerran imettäessäni.Juuri kun olin menossa pääsykokeisiin kuuluvaan haastatteluun, huomasin maidon tulleen läpi paidasta. No villatakki peitti ja hyvin meni pääsin sisään.
Onnea!Olet nuori, kannattaa ehdottomasti opiskella.Voit opiskella "vauvan tahtiin", niinkuin joku tuolle kertoikin hyvin.
Ja äitiys tosiaan on itsestään selvä syy saada lykkäystä ts. se ei kuluta rajoitettua opiskeluaikaa.
amk-opintoja saa lykätä 2v ihan mistä vaan syystä, syytä ei tarvi ilmottaa.
tällä hetkellä. Tarkoitus olisi, että haen kouluihin jo nyt, jään sitten äitiyslomalle ja mies jää vauvan kanssa kotiin sitten jos ja kun pääsen jatkokoulutukseen :)
ap
Otat sitten paikan vastaan ja alotat myöhemmin.
Tsemppiä valintakokeisiin.
No tottakai haet, jos kerran ala kiinnostaa! Mitä siinä menettääkään? Ei mitään. Kukaan ei sun napaasi siellä katsele. Jos katselee, niin kadehtien vain!
Ja äitiys tosiaan on itsestään selvä syy saada lykkäystä ts. se ei kuluta rajoitettua opiskeluaikaa.
hakisin, tämä kyllä siitä syystä että en olisi 100% varma siitä että ylipäätään pääsen sisään. Jos itse olet asiasta varma niin silloin voit mielestäni hakea myös keväällä.
Jos opiskelupaikka on varmasti olemassa niin asioita voi mielestäni suunnitella ihan eri tavalla kuin silloin kuin vain suunnittelee pääsevänsä kouluun. Tietenkin riskinä on että haluaisitkin jäädä kotiin lapsen kanssa sen vuoden jälkeenkin (itsellä kävi näin). Tosin jos lasta ei tarvitse päivähoitoon laittaa niin opiskelu on joustavampaa kuin esimerkiksi työelämä.
Niin siis sinuna hakisin.
noin nuorena pitää tehdä penskoja,jos opiskelut kerta lykkääntyy sen takia?? Ihme teinihommaa taas,onnittelut vaan.
noin nuorena pitää tehdä penskoja,jos opiskelut kerta lykkääntyy sen takia?? Ihme teinihommaa taas,onnittelut vaan.
Sanotaanko täällä jossain ap:n ikä? Tiedän montakin äitiä, jotka ovat päättäneet äitiysloman aikana vaihtaa alaa ja aloittaa opiskelut unelma-ammattiinsa. Pitäiskö ap:n nyt sun mielestä tehdä abortti jos ei ole se korkeakoulututkinto ja vakituinen työpaikka vielä valmiina?
Ap, ilman muuta nyt haet sitä paikkaa! Valmistautuminen pääsykokeisiin on paljon hankalampaa ja stressaavampaa sitten lapsen kanssa.