itse syömään oppiminen
milloin teillä on opittu syömään lusikalla itse suht koht siististi? (niin että vaatteita ei oo pakko vaihtaa ruokailun jälkeen,eikä lasta viedä suihkuun:D)
meillä juuri 1v4kk harjoittelee välillä ja aika hurjalta näyttää.
oisko muten vinkkejä siihen kun lapsi ei saa lusikalla otettua ruokaa lusikkaan oikein millään lautaselta..?
Kommentit (5)
6-vuotias rauhallinen tyttö on ihan hiljattain alkanut syödä (erityisesti lusikkaruokia) niin siististi, että paita ei oo aina rintamuksesta sotkussa.
2,5-vuotias villikkopoika on syönyt jo ainakin puoli vuotta lusikalla siistimmin kuin isosiskonsa koskaan. (Hänellä vielä ruokalappu useimmiten, mut ei olis välttämätöntä.)
Haarukalla ovat syöneet molemmat jo 1,5-vuotiaasta melko siististi.
lasten lautanen, jossa on tosi hyvä reuna. Meidän 1v8kk saa siitä lusikkaan helposti ruuan. Toki syöminen muuten on melko sotkuista puuhaa, pöydän alle en enää viitsi aina edes katsoa ruokailun jälkeen...
milloin teillä on opittu syömään lusikalla itse suht koht siististi? (niin että vaatteita ei oo pakko vaihtaa ruokailun jälkeen,eikä lasta viedä suihkuun:D)
meillä juuri 1v4kk harjoittelee välillä ja aika hurjalta näyttää.
oisko muten vinkkejä siihen kun lapsi ei saa lusikalla otettua ruokaa lusikkaan oikein millään lautaselta..?
Osta ne kieron näköiset ruokailuvälineet, ne on nimenomaan tarkoitettu lapselle, joka opettelee syömään itse eli on ns oikeassa asennossa, kun ote pienellä usein on vielä se nyrkkiote. Toimivat hyvin!
meil on sellanen tuppervaran lasten ergonominen lasten lusikka ja sit joku syvä lasten lautanen,mut ei vaan saa ruokaa lusikkaa,välillä saa vähän kärkeen,mut siis ihan muutaman kerran.
ollaan kyllä vasta hiljattain ruvettu harjottelee(lapsi syönyt "huonosti/vähän" aiemmin joten kohan on jotain saatu sisään),eikä harjotella joka ruokailulla,pitäisi varmaankin!
mutta siis rokalappu ei meillä auta mitään,koko lapsi on suihkun tarpeessa kun saa lusikan käteen,ei näytä että sotkisi tahallaan.
mietin vaan kun kaverin kuukautta nuorempi syö lusikalla todella siististi siis todella siististi.
ollaanko me ihan jäljessä tässä syömis jutussa,neuvolas sanottiin että puoltoistavuotias söisi itse keskimäärin,jaa epäilen ettei meillä ainakaan
Mutta kyllä mä käytän ruokalappuja vielä 3-vuotiaillakin.