Onko kouluikäisen pakkoulkoilu sateessa tätä päivää?
Onko ihan mielekästä, jos kymmenvuotias joutuu koulun jälkeen "pakkoulkoilemaan", eli vastentahtoisesti kuravaatteet päälle ja n. tunniksi pihalle, koska koulussa ei sinä päivänä ollut liikuntaa. Eikös sitä voi sisälläkin puuhailla jotain...
Kommentit (10)
välitunteja ja koulumatkoja lasketa ulkoiluksi?
Meillä ainakin alakoululaiset ovat ulkona joka päivä 2 * 30 min.
Kuka sen kymmenvuotiaan pakottaa ulos?
äitinsä
Siis, että välitunnilla joutuu ulos?
Ei kun kotona koulun jälkeen. Lapsi ei halua mennä sateeseen eikä halua pukea kuravaatteita, mutta on pakko, koska "koulussa ei ollut liikuntaa tänään". Onko se jokapäiväinen ulkoilu oikeasti NOIN tärkeää?
mun koululainen juoksee innosta piukeena pihalle kun on sadepäivä. Tänään soitti heti läksyt tehtyään että joko saa mennä ulos.
mun koululainen juoksee innosta piukeena pihalle kun on sadepäivä. Tänään soitti heti läksyt tehtyään että joko saa mennä ulos.
Mitäs se siellä sateessa puuhailee? Ja ilmeisesti pukee mielellään ne kuravaatteetkin?
Jos se unohtaa kiukuttelunsa viidessä minuutissa ja alkaa leikkiä lätäköissä, niin ehdottomasti kannattaa pakottaa! Meidän lapset seisois katoksen alla ja potkis seinää, joten en viitsi edes yrittää...
ei lapsi ulkoilisi juuri ollenkaan. Jos vielä "sisällä puuhailu" olisi ei-liikunnallista, jäisi liikkuminenkin aika vähäiseksi.
Hyvä siis, jos äiti patistaa ulos. Tunti on kuitenkin aika lyhyt aika. Vielä parempi olisi, jos lähtisi itse lapsen kanssa vaikka lenkille.
ulkoilu on tärkeää ja tervettä, mutta kaikilla meillä on joskus huono päivä, myös lapsilla. Jos tämä kyseinen lapsi ei muutenkaan innostu ulkoilusta, niin varmasti häntä joskus täytyy hieman patistaa. Parempi olis kyllä houkutella ja osallistua itsekin. Ei se lapsi rikki mene yhdestä sisäpäivästä, tärkeämpää olis keksiä mielekästä tekemistä - niin sisällä kuin ulkonakin.
Kuka sen kymmenvuotiaan pakottaa ulos?