Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua loukkaa ettei anoppi huomioi lapsemme erityisruokavaliota mitenkään

Vierailija
14.09.2010 |

Kutsuu koko perheen syömään ja kas, pöydässä ei ole mitään lapselle sopivaa. Haen sitten autosta varoiksi mukaan ottamani omat eväät ja lapsi saa syödä niitä olkkarin sohvalla videoita katsellen, anopin miehen ilmeestä huolimatta.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka tähän samaan ketjuun vaan, kun samasta aiheesta purnaat ;)

Vierailija
2/22 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka tiedätte miten se homma menee?

Ihan tyhmää hommaa puolin ja toisin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoa asiasta silloin kun hän kutsuu, tai sitten jättää menemättä? Toisen tyhmyydestä ja/tai ilkeydestä on turha loukkaantua, jätä sellainen ihminen omaan arvoonsa.

Vierailija
4/22 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mikä sen ruokavalion perustelu on?

Jos kyse olisi allergiasta niin emme me olisi jääneet sinne syömään, jos lapselle ei ole mitään, ja kutsuja tietoinen allergiasta.

Jos taas kyse on siitä, että meillä syödään vain hiilihydraatitonta ja lisäaineetonta ja lähituotettua ruokaa niin (vaikka ainakin 2 jälkimmäistä on meillä kotona käytössä) niin ehkä kannattaisi kuitenkin löysätä sitä omaa sädekehää vähän ettei siihen kokonaan kuristu?

Vierailija
5/22 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupäivänä, äitienpäivänä ja anopin syntymäpäivänä.

Joka kerran mies sanoo, että hän on ottanut puheeksi ja kyllä se nyt muistaa.

Ens kerralla meidän lapsi taitaa olla 'sairas' ja jään sen kanssa kotiin.

ap.

Vierailija
6/22 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sille anopille kerrottu erityisruokavaliosta?

ja mikä sen ruokavalion perustelu on?

ja syy on suolistosairaus. Kun esim maito on kiellettyjen listalla, niin anoppi saattaa sanoa jostain ruuasta, että kyllä tämä on hylaa.

En haluaisi rikkoa kokonaan välejä lastenkaan takia. Loukkaa silti lapsen puolesta.

Vierailija
7/22 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin on paha sanoa tuohon juuta tai jaata, kun ei tiedä, miten vakavasti otettava erityisruokavalio lapsellasi on tai sitä, miten vaikeaa sen mukaista ruokaa on tehdä.

Jos lapsesi on hyper-allerginen, jolla on hyvin rajallinen ruokavalio, niin minusta on vain ihan normaalia, että viet itse ruuat lapsellesi. Aika vaikeaa maallikon on yhtäkkiä sukeutua juuri teidän erityisruokavalionne asiantuntijaksi ja taitajaksi - varsinkin kun tapaatte vain kolmasti vuodessa.

Vierailija
8/22 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi siis tosissaan ottaa omat eväät mukaan mutta kai lapsi vois olla pöydässä niitä syömässä?

Vierailija
9/22 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sille anopille kerrottu erityisruokavaliosta? ja mikä sen ruokavalion perustelu on?

ja syy on suolistosairaus. Kun esim maito on kiellettyjen listalla, niin anoppi saattaa sanoa jostain ruuasta, että kyllä tämä on hylaa. En haluaisi rikkoa kokonaan välejä lastenkaan takia. Loukkaa silti lapsen puolesta.

Vierailija
10/22 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sille anopille kerrottu erityisruokavaliosta? ja mikä sen ruokavalion perustelu on?

ja syy on suolistosairaus. Kun esim maito on kiellettyjen listalla, niin anoppi saattaa sanoa jostain ruuasta, että kyllä tämä on hylaa. En haluaisi rikkoa kokonaan välejä lastenkaan takia. Loukkaa silti lapsen puolesta.

Selvästikään anoppi on niin "vanhaa kansaa", ettei tiedä laktoosi-intoleranssin ja maitoallergian eroa. Aika moni av:n nykymammoistakaan ei sitä tiedä, joten aika luonnollista on, että pelkkä "meidän Matti on maitoallergikko" ei riitä valistamaan anoppia.

Vierailija
11/22 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkää kutsua meidät luokseen syömään.

Sitten ruokapöydässä huomaa, ettei hänellä olekaan mitään minulle sopivaa.

Minulla ei edes ole mikään hankala ruokavalio. En pysty syömään tomaattia enkä naudanlihaa.

Tomaattia on tietysti ihan kaikessa ruoassa ja pääruokana aina naudanlihaa.

Eipä hän kyllä silloinkaan välittänyt allergioistani kun olin lapsi.

Meille mm. ostettiin koira, vaikka olen eläimille allerginen. Ruohonleikkausvuoroista myös pidettiin tiukasti kiinni, vaikka sain silmätulehduksen aina nurmikkoa leikatessani ja nenästä vuoti kirkasta räkää kuin vesihanan olisi avannut.

Vierailija
12/22 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi siis tosissaan ottaa omat eväät mukaan mutta kai lapsi vois olla pöydässä niitä syömässä?

Peesaan tätä. Käytännöllinen ja hyvä ehdotus. Ruokavalio on selvästikin liian vaikea anopin noudattaa. Mutta lapsi voisi kyllä hyvin istua muiden kanssa pöydässä?! Miksi ei istu?

Vierailija
13/22 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja syy on suolistosairaus. Kun esim maito on kiellettyjen listalla, niin anoppi saattaa sanoa jostain ruuasta, että kyllä tämä on hylaa.

Ei tässä ole välttämättä kysymys varsinaisesta välinpitämättömyydestä, vaan ihan silkasta tietämättömyydestä. Miehen pitäisi kertoa lapsen ruokavaliosta tarkemmin ja antaa myös esimerkkejä niistä ruuista, joita lapsi saa syödä. Kannattaa muistaa, että anopin ikäluokassa allergiat ja erikoisruokavaliot ovat harvinaisia, eikä anopilla siksi ole välttämättä kunnon tietämystä asiasta.

Toisaalta jos anopin tietämys on tuota tasoa, voi olla turvallisinta tuoda omat eväät. Minäkään en ymmärtänyt, miksi lapsi ei voi syödä omia ruokiaan ruokapöydässä yhdessä muiden kanssa.

Vierailija
14/22 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä lapsi ei voi syödä omia ruokiaan siinä pöydän ääressä muiden kanssa?

Meillä on ystäväperhe, jonka lapsi on todella pahasti allerginen. Monesti olen lapsen äidiltä kysynyt, osaisinko tehdä jotain sellaista ruokaa mikä käy kaikille mutta aina hän ottaa lapselle omat eväät mukaan. Itse asiassa olen tosi tyytyväinen, sillä pelkäisin, etten olisi kuitenkaan tarpeeksi tarkka ruokien kanssa ja lapsi saisikin kohtauksen. Tiettyjä herkkuja osaan kyllä varata, mitkä käy kaikille lapsille.

Ehkä anoppisi ei ymmärrä täysin, kuinka vaikea allergia lapsellasi on? Miksi ette varmista ennen syömään menoa, onko lapselle sopivaa ruokaa?

Vierailija
15/22 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peesaan tätä. Käytännöllinen ja hyvä ehdotus. Ruokavalio on selvästikin liian vaikea anopin noudattaa. Mutta lapsi voisi kyllä hyvin istua muiden kanssa pöydässä?! Miksi ei istu?

miksi lapsen annettiin mennä katsomaan videoita ja syömään olohuoneessa. Halusiko ap osoittaa mieltään vai onko hän niitä curling-vanhempia, joiden mielestä lapsia ei tarvitse opettaa tavoille?

Vierailija
16/22 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta, anoppia vai anopin miestä?

Kun ne eväät on haettu autosta, miksi lapsi ei voi syödä siinä pöydän ääressä?

Onko tarjolla oleva ruoka sellaista, että jos lapsi on pöydän äärellä, saa allergisen reaktion tms?

Vierailija
17/22 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivätkä mitään nykyajan hössötystä. Jos asia ei mene jakeluun, se ei sitten mene. Tosiaan lapsi voisi sitten syödä niitä omia eväitä pöydän ääresssä.

Vierailija
18/22 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä on tarkoitus rankaista tuolla syömisellä sohvalla? Lasta, anoppia vai anopin miestä? Kun ne eväät on haettu autosta, miksi lapsi ei voi syödä siinä pöydän ääressä? Onko tarjolla oleva ruoka sellaista, että jos lapsi on pöydän äärellä, saa allergisen reaktion tms?

sopivaa ruokaa. Ei juma... onneksi mun ystävistäni ne, joilla on allergisia lapsia, ymmärtää sen, ettei normaalin lapsen vanhemmalla välttämättä ole ihan uptodate tietot kaikista erityisruokavalioista.

Vierailija
19/22 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomioi vieraiden ruoka-aine allergiat ja rajoitukset ja itse esim. teen aina näin, jos vieraita tulee syömään. Silti keliaakikkona olen sitä mieltä, että en voi vaatia kenenkään tekevän mitään ylimääräistä minun vuokseni ja en voi vaatia kenenkään järjestävän mitään erityisruokia minulle. On hienoa jos joku huomioi ruokavalioni ja järjestää myös minulle jotain, olen siitä kiitollinen, mutta en valita, jos minua ei erikseen huomioida. Jos joku haluaa tarjota pelkkää vehnäpullaa, niin en katso asiakseni valittaa.

Eli ap:lle sanoisin, että sitten vaan reippaasti aina omat eväät mukaan. Vähän outoa, jos mummu ei lapsen lasta halua huomioida, mutta ei se ole hänen velvollisuutensa, jos ei niin halua tehdä.

Onko lapsellasi ihan diagnosoitu sairaus ja lääkärin määräämä dietti, vai oletteko itse päättääneet, että tietyt aineet ei sovi? Tällöin anoppi saattaa ajatella, että dietti on vanhempien keksimää huuhaata.

Vierailija
20/22 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä mulla ei ole minkäänlaista tietoa mistään allergioista tms rajoitteista. Eli mulle tarttis aika tarkkaan kertoa, mitä jollekin voi tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi