Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulun vaihto kesken lukuvuoden, kokemuksia kaivataan!

Vierailija
13.09.2010 |

Alamme rakentamaam ensi keväänä toiselle paikkakunnalle ja sitä ennen olisi myytävä tämä nykyinen koti ja muutettava vuokralle uudelle paikkakunnalle. Lapsia on 3 joista vanhin on ekaluokkalainen, hänellä olisi edessä koulun vaihto kesken lukuvuoden, yritämme ajoittaa vaihdon kevätlukukauden alkuun, jotta muutos olisi vähän helpompi. Ekaluokkalainen on ollut samassa lapsiryhmässä päiväkodista asti, 4 vuotiaasta, ja ryhmä on aika tiivis, tosin myös roolit ovat ne mitkä on pk:ssa muodostuneet, oma lapseni on välillä ollut kiusattu ja nytkään en ole ihan selvillä mikä tilanne siellä kaveriporukassa on, välituntisin on mieluiten naapurin 4.luokkalaisen tytön kanssa..Ett siinä mielrssä muutto ei välttis ole niin paha asia.

Onko teillä kokemuksia miten tällainen vaihto on sujunut ja vinkkejä miten vaihdos sujuisi mahd. kivuttomasti.Helppoa se ei tietty tule olemaan, mutta nyt on vaan tehtävä näin. Itse olen onneksi vielä äitiyslomalla ja pystyn olemaan lasten kanssa kotona, joka ehkä helpottaa arkea.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse vaihtanut peruskouluaikana koulua 5 kertaa ja aina se ei onnistunut kesän aikana. Ja ei, ei olla mustalaisia ;)

Aika hyvin lapset saavat kavereita ja minusta asiaa helpottaa hiukan se, että lapsia on useampi, joten heistä on vähän taustatukea toisilleen. Itse olin ainoa lapsi ja olihan se välillä aika inhottavaa hankkia taas uudet kaverit.

Vierailija
2/2 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutettiin n. 2 v. sitten ja koulun vaihto osui syysloman jälkeiselle viikolle. Poikani oli tuolloin 2. luokalla ja ainoa lapsi perheessämme, joka oli tuolloin koululainen.

Kaikkia kavereita oli kamala ikävä=( Kotona pelotti yksin isossa talossa (me vanhemmat jouduimme heti töihin ja opiskelemaan)...

Pikkuhiljaa alkoi vaikeudet koulussa, häiriköintiä tunnilla, riitoja välitunneilla yms.yms. Kavereita on ONNEKSI saanut paljon, joista yksi tai nykyään kaksi ovat todella läheisiä. Koulussa on ns. pienryhmässä keskittymisvaikeuksien vuoksi.

Nyt odotamme pääsyä lastesuojelutyöntekijän luokse, koska koulusta tekivät ilmoituksen yllämainittujen ongelmien vuoksi=( Rankkaa on. Toisinaan kadun muuttoa omakotitaloon toiselle paikkakunnalle, vaikka se ainainen haave onkin ollut.

Onneksi näin suuret ongelmat eivät ole tavallisia=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän