Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joillakin ylipainoisilla näyttää kuin selässä olisi kyttyrä, kun sitä

Vierailija
12.09.2010 |

läskiä on kertynyt sinnekin. Itsekin näytin siltä, kun olin 20kg lihavampi. BB-Satulla on kyttyrä myös.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kyttyrä :)

Vierailija
2/22 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kappas vaan, se ei lähtenytkään kun laihduin. Kyse oli siitä, että olin vuosikausia istunut lysyssä läskejäni piilotellen ja huono ryhti oli aiheuttanut kyseisen kyttyrän. En muista lääkärin selityksestä tarkkaan, joku nikamajuttu, mutta se ei lähde enää pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erääät lääkeaineet keräävät rasvakudosta tiettyihin paikkoihin ja niskakyttyrä on yksi yleisimmistä sellaisista, samoin kuin kuukasvot. Kun itse käytin 4kk isoja määriä kortisonia, onnistuin saamaan molemmat.

Vierailija
4/22 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko, että istumalla lytyssä peitit läskisi? Että kaikki ajattelivat, että Vau miten hoikka lyttynainen?

ET ! Olit iso kasa JA lytyssä JA pilasit selkäsi!

miten joku voi valita lytyssä istumisen (varmaan enemmän kuin päivän, kaks) LAIHDUTTAMISEN sijaan? Selkäkyttyrä?! Hei oikeesti! 

Joo, ruoka on hyvää, mut etkö sinä oikeasti kontrolloi itseäsi/ päätä omista asioistasi? Eli, jatkuvalla ylisyömisellä/ syömällä paskaa ruoka/ liikkumattomuudella tulet lihavaksi?!

plääh, aikuset ihmiset ei osaa huolehtia itsestään ja sit kuormitetaan itkusilmin terveydenhuolto, vaikka pitäisi mennä psykiatrian piiriin (syömishäiriö on MIELEN sairaus)

Vierailija
5/22 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli sellainen kun olin ylipainoinen. Pääosa siitä lähti laihduttamalla, mutta asentovirheen (kompensoin ison mahan vääntöä eteenpäin pitämällä yläselkää köyryssä taaksepäin) aiheuttama loppuköyry lähti vasta hitaasti Pilates-treenaamisella.

Vierailija
6/22 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan hoikka ollut aina ja mulla on paha kyttyrä niskassa. Oikoryhtiä, mikä on kuulemma ihan synnynnäistä niinkun mun skolioosi ja ylimääräiset kylkiluunikin. Samanlainen kyttyrä on myös mun äidillä ja siskolla, sisko on ylipainoinen, mutta en jaksa uskoa että mulla ja äidillä se on synnynnäinen vaiva johon ei ole voinut vaikuttaa, ja siskolla johtuisi vain ylipainosta.

Ja joo, kauheeltahan se näyttää, mutta eipä sille mitän voi ja se tulee siinä olemaan loppuelämän, eli ihan turha itkea asiaa

Vierailija
7/22 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2010 klo 17:28"]

Mutta kappas vaan, se ei lähtenytkään kun laihduin. Kyse oli siitä, että olin vuosikausia istunut lysyssä läskejäni piilotellen ja huono ryhti oli aiheuttanut kyseisen kyttyrän. En muista lääkärin selityksestä tarkkaan, joku nikamajuttu, mutta se ei lähde enää pois.

[/quote]

Mullekin muuten väitettiin ettei lähde ikinä pois, mutta lähti kyllä Pilateksella. On totta että se itse selkäranka oli väärin mutkalla, mutta kyllähän lihakset paljon vaikuttaa nikamienkin asentoon, joten jonkin verran asiaan voi vaikuttaa. 

Vierailija
8/22 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on läskiä ja osin ryhdistä johtuva. Mulla on aivan liian isot ja painavat tissit, jotka vetää selän ässäksi.

Vierailija
9/22 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se on välillä parempi ja välillä pahempi, ei mene synkrossa painon kanssa vaan on ollut nornaalipainoisenakin ja ylipainoisena ei. Ryhdin lisäksi kortisoli vaikuttaa ja kuten joku sanoi lääkkeet ja myös sopimaton ravinto.

Vierailija
10/22 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kyttyrä on ns. vanhan piian kyttyrä. Tulee siitä kun istuu paikoillaan samassa asennossa paljon. Tai ei muuten vaan liikuta hartiaseudun lihaksia. 

Lähtee pois fysioterapialla, hieronnalla ja ylläri ylläri, liikunnalla.

Vierailija
11/22 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyttyrän muodostumiseen vaikuttaa myös kortisolin liikatuotanto. Sitä on sanottu joskus myös leskenkyttyräksi, ja omassa mielessäni olen miettinyt, että onkohan suru ja stressi vaikuttaneet jotenkin kyttyrän muodostumiseen sekoittamalla hormonitasapainoa. Leskeksi jääminen kun on ennen merkinnyt naiselle katastrofia. 

Miehillehän tuollaista kyttyrää ei jostain syystä näytä syntyvän yhtä herkästi, vaikka painoa olisi runsaasti ja työ staattista päättellää työskentelyä.

Vierailija
12/22 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin näytän kuvissa usein siltä kuin olisi kyttyrä selässä. Taitaa olla vain niin surkea ryhti. Paino kun on terveydenhoitajan mukaan alipainon puolella.

Vierailija
13/22 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 13:54"]

Mullakin oli sellainen kun olin ylipainoinen. Pääosa siitä lähti laihduttamalla, mutta asentovirheen (kompensoin ison mahan vääntöä eteenpäin pitämällä yläselkää köyryssä taaksepäin) aiheuttama loppuköyry lähti vasta hitaasti Pilates-treenaamisella.

[/quote]

Minkälaisilla treeneillä?

Vierailija
14/22 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2010 klo 17:27"]

se kyttyrä :)

[/quote]

miten sellaisesta pääsee eroon?

Vierailija
15/22 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä painan alle 60 kiloa ja mulla on se. Täällä päin sitä sanotaan emännän kyttyräksi. Olen saanut jotain opastuksia hartialiikkeisiin, mutta ei ole lähtenyt pois. Huono ryhti mulla on aina ollut, joten johtunee todennäköisesti siitä. On muuten tosi vittumainen, kun kesälläkin haluaisin pitää hiuksia kiinni, mutta tuo typerä pahkura estää sen.

Vierailija
16/22 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se on puhdasta läskiä. Tulee, kun lihon, lähtee, kun laihdun.

Vierailija
17/22 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle tulee se lasten myötä, vatsan ja sitten vauvan kannattelu saa ryhdin huonoksi, varsinkin raskausaikana kun kudokset ja nivelet muutenkin ovat muutostilassa. Ja siitä on sitten vaikea päästä pois kun se huonon ryhdin (ja kyttyrän) on saanut aikaan, mutta liikunta - varsinkin salilla käyminen ja pilates-/jooga-tyyppiset) ja laihduttaminen auttavat, lisäksi hieronta.

Vierailija
18/22 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttuni ryhtyi harrastamaan flamenco-tanssia, ja yllätyksenä hänen kyttyränsä hävisi, vaikka ylipainoa vielä vähän jäikin. Sai tosi kauniin ryhdin. Eli on kyllä mahdollista saada pois sitä ryhtikyttyrääkin, pikkuhiljaa. :)

Vierailija
19/22 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä suvussa se on ilmeisesti periytyvää. Sitä on ainakin äidinäidinäidillä, äidinäidillä, äidillä ja minulla. Niin hoikilla, kuin lihavemmillakin. Itse olen tällä hetkellä ylipainoinen, mutta ollessani hoikka, kyttyrä oli silloinkin ihan näkyvä. Kyse ei ole omalla kohdalla ainakaan huonosta ryhdistä, sillä se minulla on aina ollut tiettyjen urheilulajien (tanssi, ratsastus, voimistelu ymyms.) takia hyvä.

Vierailija
20/22 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on inhottava kyttyrä niskassa syöpääni annettavan kortisonihoidon vuoksi. (Lisäksi kaamean turvonneet kasvot, törkeä läskikaula ja todella turvonnut yläkroppa.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme