Mitä mieltä tästä liikuntamäärästä ja kombinaatiosta?
Jokaista kerran viikkoon tunti kerrallaan:
Pilates, kiinteytys (askelsarjoja, syke korkealla), gymstick ja tunnin reipas kävely.
Mitä pitäisi vaihtaa/lisätä? Tarkoitus on sekä laihtua että nistaa kuntoa rapakunnosta ylöspäin.
Kommentit (6)
Isoilla painoilla, itsensä kunnolla piippuun vetäen. Voisi olla vaikka tuon kiinteytysjumpan tilalla - nimestään huolimatta kun niistä on kyllä kiinteytyminen aika kaukana. Kunnon punttitreeni sen sijaan kiinteyttää ihan silmissä, tuloksia näkyy jo parissa viikossa. Ja sitten kävelisin kyllä enemmän jos laihtua haluat, 45 min. 5-6 kertaa viikkoon.
Ja siihen pitäisi lisätä vielä 5-6 kertaa lisää, eli siis jopa 11 liikuntakertaa? Kenellä on aikaa moiseen jos käy vielä töissä?
Ja laihtumisen avain on ruokavalio, ei liikunta. TOki liikunta on hyvänä lisänä, mutta jos haluat kuluttaa vaikka yhden juusto-kinkkuleivän, saa siihen laittaa aika kauan tossua toisen eteen. Helpompi ja parempi on jättää se leipä syömättä, eli ruokavalio on huomattavasti merkittävämpi laihtumisessa.
Minä itse tekisin sykkeenkohotukset ulkona (juoksu, intervallit, metsälenkit, pyöräily, talvella hiihto), koska ulkoilma kohottaa mielialaa ja vaikuttaa positiivisesti psyykkeeseen. Mutta ei sekään tietysti kaikille sovi :)
Kerroin oman kokemukseni vain sillä, että jos jossain vaiheessa jumppasalit puuduttavat, niin voit kokeilla hakea uutta liikuntamotivaatioita siirtymällä ulos.
ja joka aamu aerobiset tyhjällä vatsalla (sauvakävely esim).
Hyvä, että sulla on pilatesta, jonkin venyttelyn voisit vielä ohjelmaasi lisätä.
Mulla ei noi aamuaerobiset toteudu, kun elämänmuutos ottaa nyt oman aikansa. Päivä vaan alkaa niin hienosti, kun saa sen 45min tarpoa yksinään metsässä. Välillä juoksen, välillä kävelen.
Mä myös käyn erilaisilla tanssitunneilla alkuverryttelynä ja sen jälkeen salille. Samoin tanssin jälkeen voin myös suoraan jäädä venyttelyyn. Eli toi 1h päivässä ei ole mikään maksimi, jos saat aikaa revittyä.
Mulla on helppo sisällyttää liikunta päiväsaikoihin, sillä opiskelen ja yliopisto tarjoaa liikuntaa päivisinkin. Iltaisin en yh:na pääsisikään lähtemään minnekään, muuta kuin lasten kanssa pyöräilemään tai uimaan.
Sinulla on liikuntaa 5 kertaa viikossa ja vielä monipuolisesti sekä lihaskuntoa että aerobista kuntoa kehittävää.
Toki on niin, että vielä nopeammin saisit tuloksia vaihtamalla kiinteysjumpan tai perusjumpan kunnon salitreeniin (sinulle) isoilla painoilla. Mutta jos jumpat tuntuvat sinusta kivemmilta kuin salitreeni, niin osallistu ihmeessä niihin. Maailman paraskaan liikuntaohjelma ei saa aikaan positiivisia vaikutuksia, jos sitä ei jaksa noudattaa. On paljon tärkeämpää, että löytää sellaisen ohjelman, joka tuntuu itsestä niin kivalta, että sitä jaksaa tehdä. Sinun ohjelmasi on tarkoituksiisi aivan tarpeeksi kattava ja monipuolinen.
Ja ne puheet tyhjällä vatsalla tehdyistä aamuaerobisista voit unohtaa. Asiantuntijatkin ovat hyvin erimielisiä siitä, onko laihtumisen kannalta mitään eroa siinä, tekeekö lenkin tyhjällä vatsalla vai pari tuntia syömisen jälkeen. Jos jotain eroa on, se on joka tapauksessa häviävän pieni. Suurempi ero tulee jo siitä, kestääkö lenkki 10 minuuttia vähemmän vai enemmän.
Mutta ethän vedä itseäsi piippuun?