Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avioehto jälkikäteen?

Vierailija
10.09.2010 |

Kertokaahan stupidolle, mikä idea tässä jälkikäteen tehdyssä avioehdossa on?

Kun usein ennen avioeroa "uutisoidaan", että he ja he ovat tehneet avioehdon? Mikä ideana? Onko yleensä silloin molemmat varakkaita ja turvaavat oman selustansa ennen eroa? Mutta entä jos vaikkapa juuri nainen on elänyt rikkaan miehen siivellä, niin miksi ihmeessä suostuisi enää tuossa vaiheessa avioehtoon, jos ei ennen naimisiinmenoa ole tällaista solmittu?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No avioehtoja on monenmoisia. Niissä voidaan sopia melkein mistä vaan. Avioehdolla voidaan sopia vaikka joku pieni osa vaikka avio-oikeuden ulkopuolelle tai päättää, että toisella on avio-oikeus toisen omaisuuteen ja toisella ei tai päättää, että avioehto on voimassa vain eron tapahtuessa, ei kuolemantapauksessa.

Itsekin olen tehnyt "viimemetreillä" avioehdon.

Vierailija
2/8 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta onko siihen "pakko" suostua, vai miten se hoidetaan? Eikö pidä sopia yhteusymmärryksessä, jos ehto vaikka käytännössä toiselle aiheuttaisi "tappiota"? Varsinkin, jos tulossa riitaisa avioero..? Kaikenlaista sitä pohtiikin perjantai-iltana:) Ja en itse ole naimisissa edes -ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

määriteltiin, paljonko mies korvaisi minulle lastenhoitovuosista, jos ero tulisi.

Ei avioehdossa aina sovita, että mun on mun ja sun on sun, siinä voidaan sopia monia muitakin asioita.

Vierailija
4/8 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä ei voi tehdä, joten jos toinen ei suostu niin sitä ei sitten tehdä. En tiedä miksi heikommalle jäävä osapuoli moisen tekisi, kait siihen joku syy on.

Vierailija
5/8 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä sit vaikka sopia jonkinlaisesta hiljaisuuskorvauksesta, kun nämä, mistä lukee on aina joidenkin julkkisten eroja... Toinen pohtija:)

Vierailija
6/8 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi tehdä avioehtoa, jollei molemmat siihen suostu. Eli ei siihen voi pakottaa.

Jotkut haluaa vaan siirtää rahaa toiselta toiselle avioerossa ilman veroseuraamuksia ja se onnistuu avioehdolla.

Meillä on nyt toisessa avioliitossa ollut heti alusta avioehto ja käsittääkseni siitäkään ei voi luopua mitenkään? Luultavasti ainut keino olisi tehdä sitten uusi avioehto, joka olisi erilainen?

Vierailija
7/8 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai mitä meinaat?

sitä ei voi tehdä, joten jos toinen ei suostu niin sitä ei sitten tehdä. En tiedä miksi heikommalle jäävä osapuoli moisen tekisi, kait siihen joku syy on.

Vierailija
8/8 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suostuisi, jos oltaisiin esim. menty "köyhinä" opiskelijoina naimisiin. Mies päässyt kunnon töihin, itse jäänyt kotiin lasten kanssa. Mies hommaisi omaisuutta ja joku päivä löytäisi nuoremman/hehkeämmän naisen. Sitten tulisi itkemään avioehdosta, kun muuten menettää talon ja autonsa, veneen ym.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä