Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lapsesi inhoaisi hoito/harrastus/kouluryhmänsä toista lasta niin miten

Vierailija
10.09.2010 |

käsittelisitte asiaa kotona? Lapsesi kertoisi että "Onni" on tosi ällöttävä ja inhottava ja tyhmä. Onnilla on rumat vaatteet ja se on hidas juoksemaan ja sen nauru on tosi ärsyttävä ja siksi hän inhoaa Onnia?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset kun imuroivat usein toisten sanomat sellaisinaan ja sitten pläjäyttävät ne "mielipiteenään". Mun mielestä taas lapsilla ei yleensä juuri ole mielipiteitä, ainakaan omia, he vain testailevat eri tapoja suhtautua asioihin. Lapset ovat ihan täysin aivopestävissä.

Vierailija
2/11 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis etta tuollaiset asiat eivat ole sellaisia etta niita sopii yleensakaan kommentoida, saati sitten "inhota", koska ne eivat ole sellaisia asioita joihin Onni itse voi vaikuttaa tai joita han tekee muita kiusatakseen. Eri asia sitten jos Onni vaikka joka paiva tuuppisi tahallaan muita lapsia tms. Vetoaisin myos lapseen pyytamalla ajattelemaan, milta tuntuisi jos muut sanoisivat noin hanesta itsestaan. Kysyisin myos, onko joku muu sanonut noin, vai mista lapsi on saanut tuollaisia ajatuksia paahansa. Tuo on ihan selvaa kiusaamista nimittain, tai ainakin sen alkua, nyt ei ole kyse mistaan henk. koht. mielipiteista ja oikeutuksesta niihin, vaan tuo on asia johon taytyy puuttua ja heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Onnia kiusataan. En usko, että Onni herättää lapsessasi noin suurta ärsytystä...se on vain joku juttu, että kaveriporukka luo nyt yhteishenkeä pilkkaamalla Onnia.

Vierailija
4/11 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita kouluun, että sinun lapsi kiusaa ollia melko varmasti, niin opettaja voi tarkkailla tilannetta.

ehkä koko luokka kiusaa ollia.

tällaisissa tllanteissa on harmillista että ruumiillinen kuritus on kielletty. sillä voisi uhata jos saisi tietää että lapsi kiusaa ollia.

opettajilta myös viety mahdollisuudet pitää rajoja. ap:n lapsi koko päiväksi nurkkan seisomaan kun luulee olevansa maailman napa.

Vierailija
5/11 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

em. hyviä esimerkkejä.

Vierailija
6/11 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ehkä vähän puolustaa Onnia, että kaikki eivät välitä vaatteista, tai ehkä ei ole perheessä rahaa uusiin vaatteisiin? Ja minäkin olin pienenä aika hidas juoksemaan, ja tuntui pahalta, jos siitä haukuttiin.

Ja edelleen, että joskus aikuisistakin tuntuu, että joku ihminen on ärsyttävä. Silloin voi yrittää miettiä asiaa, onko itse ehkä oikeasti kateellinen tai mustasukkainen tms? ja loppujen lopuksi, vaikka joku ärsyttäisi, kaikkia on silti kohdeltava kunnoituksella ja ystävällisesti.

Vierailija
7/11 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja "ajattele nyt vähän, miltä sinusta tuntuisi, jos joku puhuisi noin sinusta?"

Olisin siis hyvinkin takajaloillani.

Edellinen vastaaja on toki siinä oikeassa, että tunteisiinsa jokaisella on oikeus ja siinä mielessä minun reaktioni ei taida olla kovin hyvä, tukahduttaa lapsen omia tunteita.

Toisaalta minua kyllä harmittaisi todella, jos lapseni ilmoittaisi "inhoavansa" jotakuta sen takia, että hänellä on rumat vaatteet tai olisi hidas juoksemaan - ja tämän tekisin kyllä hyvinkin selväksi.

Vierailija
8/11 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapseni arvostelisi toista lasta vaatteiden tai epäurheilijamaisuuden takia. Olisi vakava keskustelun paikka.

Vastaavasti jos lapseni arvostelisi toisen lapsen rumaa käytöstä tai kertoisi Onnin kiusaavan muita lapsia, ja tämän vuoksi inhoavan Onnia olisin vastaavsti ylpeä ja tyytyväinen.

Vierailija
9/11 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka tämä miten ärsyttää.

Mitä jos Onni ärdyttääkin pelkällä olemuksellaan, tavallaan puhua, olla kävellä, nauraa...?

Vierailija
10/11 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin että hän itse voi olla jonkun tgosien mielestä ällöttävä ja inhottava ja tyhmä ja leuhka ja ruma ja oksettavat vaatteet (kuten kaikilla muilla, nekin voi olla jonkun mielestä oksettavat, että joka ainoalla on neliönmallinen pipo) ja ällöttävä puheääni ja oksettavat nauruääni ja idiootti ilme.

ja varmaan onkin, koska omat lapseni eivät ole ksokaan tuollaista sanoneet kenestäkään, en ole opettanut arvostelemaan toisia noin.

eli kerro että hän on muiden mielestä oksetus, mutta koulussa pitää ola oksetustenkin kanssa. kaikille ollaan ystäviä.

ja kertoisin tuollaiselle, että jos hän kiusaa ollia mitenkään, niin se rangaistaan ankarasti (harrastusten tai kivojen juttujen lopettaminen)

Vierailija
11/11 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

selkäsaunan ansaitsisi tuollainen kiusaaja. hyi ap. puhut varmasti kotona muista ja haukut selän takana ilkeän kakarasti kuullen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi